easyJet – udany ostatni kwartał 2014 roku

archiwum easyJet

Liczba pasażerów obsłużonych przez easyJet w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku wyniosła 14,9 mln, oznacza to wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku o 4,1 proc.

Liczba miejsc oferowanych pasażerom wzrosła o 2,9 proc. do 16,6 mln a współczynnik wykorzystania miejsc wyniósł 89,7 proc. (wzrost o 1 pkt. proc.). Przychód całkowity wyniósł 931 mln funtów (wzrost o 3,8 proc.).

Carolyn McCall, prezes easyJet, powiedziała: „Spółka easyJet dobrze rozpoczęła ten rok i w dalszym ciągu realizuje strategię mającą na celu ułatwienie podróżowania i oferowanie niskich cen biletów. Wyniki sieci w październiku były bardzo dobre, zwłaszcza te dotyczące lotów turystycznych z Wielkiej Brytanii do miejscowości nadmorskich oraz tras krajowych we Francji. Po pracowitym wrześniu, zainteresowanie turystów lotami nie słabło. W omawianym kwartale zwiększyliśmy potencjał naszej sieci dzięki dodaniu 500 tys. miejsc w samolotach na trasach z lotnisk, na których mamy czołową pozycję wśród przewoźników. Ten ruch w połączeniu z kampanią reklamową skierowaną do osób podróżujących w celach biznesowych pozwoliły sprzedać w pierwszym kwartale rekordową liczbę biletów w tym segmencie. Spółka easyJet w dalszym ciągu będzie wypracowywać zysk i zapewniać akcjonariuszom zwrot z powierzonego kapitału.”