easyJet przemaluje samoloty

archiwum easyJet

Brytyjska linia lotnicza easyJet, zmienia malowanie samolotów swojej floty po raz pierwszy od 1998 roku.

W nowym malowaniu zmienią się dwa główne elementy poszycia – pomarańczowy kolor, znak towarowy easyJet, będzie rozciągał się od ogona samolotu po kadłub, tak aby stworzyć przestrzeń na logotyp easyJet, który będzie o 15 proc. większy od poprzedniego i pozbawiony końcówki .com. Na kadłubach samolotów linii znajdzie się również pomarańczowy pasek znany z reklam przewoźnika.
Najnowszy projekt pojawi się na kadłubach maszyn, które są przedmiotem realizowanych właśnie zamówień – przewoźnik czeka na 197 samolotów Airbus A320, które zastąpią starsze, obecne we flocie, modele A319. Nowe malowanie znajdzie się na samolotach, które dołączą do floty od kwietnia 2015.
Młodsze modele samolotów, które nie będą podlegały wymianie, zostaną przemalowane zgodnie z zaplanowanymi terminami odświeżania kadłubów, które odbywają się średnio co 6 lat. Do końca 2015 roku nowe malowanie obejmie 29 samolotów, a u schyłku 2017 roku będzie to już 50 proc. floty. Zmiana kolorystyki kadłuba to zadanie wymagające zaangażowania specjalistycznych zespołów i zajmuje zazwyczaj około tygodnia.
W dotychczasowej, 19-letniej historii przewoźnika to dopiero druga zmiana malowania samolotów. Pierwsze malowanie, które obowiązywało od 1995 roku, znacząco wyróżniało samoloty easyJet od konkurencji – na kadłubie widniał gigantyczny numer do biura rezerwacji lotów. W 1998 roku wprowadzono drugą wersję malowania – znany obecnie napis easyJet.com, który nawiązywał do wzrostu znaczenia rezerwacji online.

Dyrektor ds. marketingu Peter Duffy, powiedział: „Wprowadzając nowy projekt malowania nie zapominamy o zachowaniu niskich kosztów. Z czasem wszystkie nasze samoloty zostaną odświeżone, ale w pierwszej kolejności chcemy się skoncentrować na tych, które faktycznie tego potrzebują. Spodziewamy się, że zmiana barw w całej flocie może potrwać nawet 5 lat. W wyborze nowego projektu brało udział 4000 osób. Byli to zarówno pracownicy, jak i nasi klienci. Chcemy, żeby nowy projekt był aktualny przynajmniej przez następne 20 lat, tak jak poprzedni.”

‎Alex Wood z agencji Holmes Wood, odpowiedzialnej za przygotowanie wspólnie z inżynierami easyJet projektu nowego malowania, dodał: „Projektując nowe malowanie samolotów easyJet poświęciliśmy wiele czasu na poznanie marki i jej osobowości. Linia nieustannie się zmienia – nie jest już jednym z wielu niskokoszotowych przewoźników, a wiodącą europejską linią lotniczą. Wraz z tą przemianą, zmieniła się również osobowość marki – easyJet jest pewny siebie i chcemy aby nowy projekt malowania samolotów to odzwierciedlał. Zaprojektowane przez nas malowanie jest wynikiem ewolucji dotychczasowego projektu i świeżym spojrzeniem odzwierciedlającym nowoczesną estetykę easyJet.”