e-podróżnik konsoliduje polskich przewoźników

Zarząd firmy Teroplan S.A., właściciela serwisu e-podroznik.pl postanowił wesprzeć technologicznie i marketingowo przewoźników. Skorzystają na tym przewoźnicy, ale i pasażerowie: ma być łatwiej i taniej.
Prezes zarządu Teroplan S.A., Andrzej Sroczyński, powiedział: „Chcemy promować nowoczesne systemy sprzedaży i informacji pasażerskiej w transporcie zbiorowym. Na ten cel przeznaczyliśmy duże środki finansowe.
Są trzy podstawowe problemy, z jakimi borykają się przewoźnicy:
– brak właśnie nowoczesnych systemów sprzedażowych i informacyjnych;
– za małe kompetencje w zakresie e-commerce oraz za małe środki na marketing;
– duże rozdrobnienie rynku.
Siła przebicia przewoźników nie jest duża i dlatego potrzebna jest konsolidacja informacyjna i sprzedażowa, aby uzyskać tę siłę.
Co robić, by przełamać wspomniane przez mnie bariery?
e-podróżnik.pl dostarczy technologii:
– czytelną wyszukiwarkę na stronie internetowej;
– nowoczesną aplikację mobilną;
– system sprzedażowy z algorytmicznymi taryfami dynamicznymi.
Oferujemy także wsparcie marketingowe:
– projektowanie i finansowanie kampanii marketingowej;
– doradztwo w zakresie e-commerce;
– usługi na pokładach autobusów – chcemy je wprowadzić w przyszłym roku, myślimy o posiłkach, napojach, WiFi.
Dla nas i dla przewoźników, jedność i autonomiczność są gwarancją sukcesu.
Jeśli chodzi o współpracę z e.podróżnik.pl, to wyodrębniliśmy trzy stopnie jej wtajemniczenia:
1. Wspólny system informacyjny, korzysta z tej opcji ponad 600 przewoźników
2. Sprzedaż w jednym miejscu, korzysta z tego 105 przewoźników
3. Marketing i co-branding z e-podróżnik.pl
Z nami stoi doświadczenie i dynamika rozwoju, działamy do 2007 roku. Zatrudniamy 110 pracowników, mamy 5 600 000 użytkowników serwera.
W ramach akcji wspólnego marketingu dołączyło da nas już 35 przewoźników. Rozpoczęliśmy m.in. brandowanie autobusów, do dzisiaj obrandowaliśmy 130 autobusów, do końca roku będzie ich ok. 200. Chodzi na razie o autobusy jeżdżące na trasach dalekobieżnych. Koszt obrandowania jednego autobusu to ok 2-3 tysięcy złotych, całkowity koszt ponosi e-podróżnik.pl. Wierzę, ze wspólna akcja marketingowa spowoduje większą sprzedaż biletów i większe zyski przewoźników i nasze. Obecnie 90 proc. biletów sprzedajmy w sieci zaś 10 proc. w punktach stacjonarnych.”Stanisław Wodyński, prezes zarządu PKS w Ostrowcu Świętokrzyskim S.A., dodał: „Dysponujemy 125 autobusami, w ubiegłym roku obsłużyliśmy ponad 4 mln pasażerów, nasze autobusy przejechały pond 7 mln kilometrów. Koncentrujemy się na przewozach regionalnych w regionie świętokrzyskim. Czujemy się odpowiedzialni za układ komunikacji zbiorowej i dostępność do komunikacji w mniejszych miejscowościach. Jeszcze do niedawna kanały dystrybucji biletów były tradycyjne: kasy biletowe i sprzedaż przez konduktorów w autobusach. Obecnie sprzedaż prowadzona jest przez kierowców i coraz częściej przez internet. W 2010 roku sprzedaż w sieci stanowiła 1 proc., obecnie już ponad 15 proc. Zależy nam na wszystkich klientach – tych tradycyjnych, którzy w dalszym ciągu lubią kupić wcześniej bilet i mieć go w ręku oraz na tych, którzy chcą go rezerwować bez wychodzenia z domu. Dzięki współpracy z e-podróżnik.pl zyskujemy możliwość zaistnienia w sieci globalnej. Na przykład klient ze Szczecina może na jakimś lokalnym odcinku skorzystać z naszych połączeń. Musimy dbać o naszych pasażerów, bo są to lojalni klienci, korzystający z naszych usług przez lata, często powiązani z nami, z lokalnymi samorządami.”
Jacek Patro, prezes zarządu PKS w Biłgoraju Sp. z o.o., ocenił: „Inicjatywa e-podróżnika.pl jest bardzo dobra dla naszych pasażerów. Komunikacja jest w Polsce jest bardzo ważna, ale rozdrobniona i słaba, tak więc tymi działaniami doprowadzimy do scalenia dużych firm przewozowych. One nie mają osobno takich możliwości sprzedażowych ani marketingowych. Wspólna kampania pozwoli nam identyfikować publiczną komunikację. Tworzymy jedną markę.”
Leszek Cieślik, prezes zarządu PKS w Suwałkach S.A., dodał: „Realizujemy nie tylko połączenia lokalne i regionalne, ale i dalekobieżne do wielu odległych miast w Polsce. Właśnie na tych trasach dalekobieżnych współpraca z e-podróżnik.pl jest dla nas dobrym rozwiązaniem. Nie mamy tak dobrych specjalistów od informatyki, jak e-podróżnik.pl i zaproponowana pomoc technologiczna pozwoli nam obniżyć koszty. Jednocześnie wzrośnie sprzedaż biletów. Dynamiczny system sprzedaży biletów sprawi, ze mimo początkowej ceny równej 1 zł, zyskamy my na większej liczbie sprzedanych biletów, zyska też klient na możliwości kupienia tańszych biletów. Będzie można taniej i łatwiej kupić bilet a my zapełnimy autobusy.”
Warto wspomnieć, że od lipca 2013 roku do czerwca w systemie e-podróżnik .pl sprzedano 300 tys. biletów o wartości 11 mln zł, zaś w okresie od lipca 2014 roku do czerwca tego roku sprzedano 490 tys. biletów o wartości 16 mln zł.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty
28 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły nowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi
PLL LOT uruchomiły nowe sezonowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi w północnej…
0 Komentarzy2 Minuty









