Działania marketingowe, które pozwalają pomnażać przychody w czasie COVID

W czasach, kiedy mamy do czynienia z kryzysem gospodarczym, a kolejne firmy upadają, warto poszukać sposobów na rozwój biznesu, który pomoże utrzymać się na rynku. Koronawirus to duże zagrożenie, a jednocześnie szansa, aby wykazać się zrozumieniem i odpowiedzieć na potrzeby klientów w nowej rzeczywistości.
Sprawdziliśmy jak radzą sobie firmy, które mimo kryzysu generują stałe przychody. Jak wyglądają ich działania marketingowe? Jak udaje im się pozyskać nowych klientów? Zauważyliśmy 10 tendencji:
1. Przenoszenie wszystkich aspektów działalności oraz komunikacji z klientem do internetu. Optymalizacja strony internetowej oraz poprawa jakości prezentowanych treści.
2. Wsparcie walki z koronawirusem oraz relacjonowanie tego w mediach społecznościowych.
3. Wsparcie klientów w nowej sytuacji, ułatwienie pozostawania w domach. Bezpłatne dostawy do domu, paczkomatów.
4. Organizowanie webinarów oraz eventów online. Darmowe porady online, które budują zaufanie u potencjalnych klientów.
5. Angażowanie się w media społecznościowe. Aktywność na kontach zwiększa szanse na dotarcie do nowych klientów. Ludzie są spragnieni kontaktów towarzyskich i spędzają dużo czasu na różnych komunikatorach internetowych.
6. Promocje produktów, które ułatwiają pracę i naukę zdalną.
7. Oferowanie porad i produktów, które pomagają radzić sobie ze stresem i strachem związanym z izolacją. Pomaganie w budowaniu poczucia bezpieczeństwa, spokoju i stabilności.
8. Zorganizowanie szybkiej, bezkontaktowej dostawy produktów.
9. Jasny, szczery przekaz, pozytywna komunikacja i budowanie więzi z klientami.
10. Transmisje wideo, budowanie relacji, transparentnego wizerunku oraz wzbudzanie sympatii u klientów.
Jak w czasie kryzysu zarabiają firmy w poszczególnych branżach?
Firmy, aby uniknąć bankructwa, często muszą modyfikować lub zmieniać profil działalności. W wielu przypadkach pandemia wpłynęła na szybsze wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań. Warto przyglądać się nastrojom społecznym i szukać sposobu na rozwój swojej firmy. Poniżej podajemy przykłady działalności, które dobrze wykorzystały obecną sytuację i odnoszą sukcesy.
Wypożyczalnie aut
W dobie ograniczeń wciąż marzymy o podróżach. Jednym z najlepszych i najbezpieczniejszych sposobów na wyrwanie się z domu na kilka dni jest wynajem campera i innych pojazdów kempingowych. Dlatego mnóstwo wypożyczalni pojazdów poszerzyło ofertę o taką opcję.

Dużą popularnością cieszą się również firmy, które zajmują się przerabianiem aut dostawczych na pojazdy kempingowe. Dobrym pomysłem na biznes jest również sklep, który oferuje akcesoria i części zamienne do camperów.
Lokale gastronomiczne
Koronawirus sprawił, że wielu ludzi musi godzić pracę zdalną z opieką nad dziećmi. Trudno o znalezienie czasu na przygotowywanie zbilansowanych dań. Wciąż jednak zależy nam na smacznych, pełnowartościowych posiłkach.
Lokale, który przygotowują dania na wynos oszczędzają mnóstwo funduszy w porównaniu do tradycyjnej restauracji. Produkcja i sprzedaż żywności musi odbywać się z zachowaniem wszystkich zasad epidemiologicznych i sanitarnych. Dania przygotowywane w restauracji powinny trafiać do bezpiecznych trwałych opakowań.
Do każdego zamówienia warto dołączać ulotkę z ofertą restauracji. Dobrym pomysłem jest również program lojalnościowy dla klientów, który zachęca do częstszych zamówień.
W obecnych czasach warto otworzyć również lokalną piekarnię lub cukiernię. Cały biznes możesz prowadzić za pośrednictwem internetu i portali społecznościowych. Wszyscy uwielbiamy świeże wypieki dobrej jakości. Możesz kompletować zamówienia dzień wcześniej do określonej godziny, tak aby rano dostarczyć gorące pieczywo klientom.
Firmy e-grocery
W czasie koronawirusa, chętnie korzystamy z firm, które dostarczają artykuły spożywcze, kosmetyki oraz chemię gospodarczą pod nasze drzwi. Spółki e-grocery dostosowały się do potrzeb klientów (więcej terminów dostaw, płatności online, dostawa bezkontaktowa, dezynfekcja pomieszczeń, samochodów oraz skrzynek na produkty itd.).

Firmy, które zadbały o ciekawą ofertę, bezpieczeństwo klientów oraz pracowników, pomnażają zyski od początku pandemii.
Firmy sprzątające
W obecnych czasach najwięcej czasu spędzamy w domu. Tutaj pracujemy, odpoczywamy, uczymy się. Własne mieszkanie zastępuje nam miejsca, które do tej pory odwiedzaliśmy na co dzień. Nic dziwnego, że częściej potrzebujemy sprzątania w domu. Mało kto ma czas i chęci, aby samemu robić to regularnie. Sprawa staje się jeszcze bardziej skomplikowana dla osób, które mają na głowie dzieci, zwierzęta domowe, pracę, zajęcia dodatkowe itd. Właśnie dlatego firmy sprzątające mnożą zyski w obecnych czasach. Wiele osób przenosi swój biznes do domu, zaprasza tam kontrahentów, organizuje spotkania. Dlatego w pakiet usług warto dołączyć dezynfekcję pomieszczeń.
POWIĄZANE WPISY
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Małe gadżety zapewniające dodatkowy komfort podróżnym podczas długich podróży i weekendowych przygód
Długie podróże mogą być wspaniałe, ale każdy, kto spędził godziny w autobusie, pociągu…
0 Komentarzy6 Minuty
12 grudnia 2025
Bezpośrednio z Polski do Saksonii. Odkryj Lipsk i okolice pociągiem
Od 14 grudnia Lipsk staje się łatwiej dostępny dla polskich turystów. Bezpośrednie…
0 Komentarzy4 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
Kolej tam się rozwija niesamowicie. W święta i ferie postaw na Polskę Wschodnią!
Kolej w Polsce Wschodniej rośnie w siłę i zmienia podróżowanie na lepsze dosłownie z roku…
0 Komentarzy5 Minuty










