Dwa łódzkie muzea na jednym bilecie

Od września Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi oraz Muzeum Miasta Łodzi będzie można zwiedzać z jednym biletem wstępu. Wspólny bilet obejmie pełną ofertę wystawienniczą Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi i wszystkie wystawy prezentowane w głównym gmachu Muzeum Miasta Łodzi – Pałacu Izraela Poznańskiego oraz w Muzeum Sportu i Turystyki.
Bilet normalny będzie kosztował 36 złotych, natomiast ulgowy – 18 złotych. Tak skalkulowane ceny pozwolą nie tylko zaoszczędzić zwiedzającym na zakupie biletu, ale także zachęcą do wizyty w partnerskim muzeum, wywołując efekt synergii. Wspólny bilet upoważnia do jednorazowego wstępu do każdego z muzeów i będzie ważny 7 dni kalendarzowych (z wyłączeniem poniedziałków, kiedy muzea są nieczynne) od momentu zakupu. A nabyć go będzie można w kasach obu instytucji.
Aneta Dalbiak, Dyrektor Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, powiedziała: „Łączymy siły, żeby pokazać jak wiele mamy do zaoferowania mieszkańcom Łodzi i turystom. Wspólny bilet to pierwszy krok na drodze naszej ścisłej współpracy, którą już dzisiaj tym pierwszym partnerskim działaniem zapowiadamy.”
Zarówno Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, jak i Muzeum Miasta Łodzi należą do najchętniej odwiedzanych miejsc na turystycznej mapie regionu. Obie instytucje są wizytówką miasta i świadectwem jego burzliwych dziejów. Kultywują pamięć XIX i XX-wiecznej Łodzi, popularyzując jej kulturowe i przemysłowe dziedzictwo. Ich oferta programowa tworzy wielowątkową choć jednocześnie komplementarną i spójną opowieść o pionierach industrializacji, o miastotwórczej roli przemysłu włókienniczego, codziennym życiu mieszkańców Łodzi a także konsekwencjach tej historii, która trwale i na każdej płaszczyźnie zmieniła obraz miasta, odciskając na jego współczesności swoje piętno.
Magda Komarzeniec, dyrektor Muzeum Miasta Łodzi, dodała: „Zależy nam na wypracowaniu spójnej i uzupełniającej się oferty dla zwiedzających. Jasny podział tematów i wątków podejmowanych przez oba muzea a także podejmowane razem inicjatywy, takie jak: wspólny bilet, pozwolą nam działać synergicznie i z powodzeniem przekierowywać do siebie nawzajem odwiedzających.”
www.cmwl.pl
www.muzeum-lodz.pl
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Costa Cruises stawia na partnerów. Polskie biura podróży wśród nagrodzonych
Costa Cruises zorganizowała dwa wydarzenia skierowane do partnerów i przedstawicieli…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
Turystyka bliska naturze. Lubuskie pasieki otwierają się na turystów
Turystyka ewoluuje w kierunku doświadczeń bliższych naturze i lokalnym tradycjom. Jednym…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2025
GTS Poland uruchamia nowe zimowe połączenie z Warszawy do Monastyru
GTS Poland poszerza ofertę czarterów do Tunezji i od 25 grudnia 2025 roku uruchamia nowe…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
Egzotyczny obraz Zosi Markowskiej na licytacji charytatywnej Gali Waszej Turystyki 2026
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku,…
0 Komentarzy1 Minuty
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty










