Dubaj – ponad 8 mln turystów w I półroczu

Według danych opublikowanych przez dubajski Departament Turystyki, Marketingu i Handlu (Dubai Tourism) w pierwszych sześciu miesiącach tego roku Dubaj odwiedziło 8,10 mln osób (40 tys. więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku).
Wraz ze wzrostem liczby przyjezdnych odnotowuje się również wzrost wartości branży turystycznej, która na koniec 2017 roku osiągnęła poziom 109 miliarda dirham (AED).
Helal Saeed Almarri, dyrektor generalny Dubai Tourism, powiedział: “Pierwsze sześć miesięcy 2018 roku zarówno generowało, jak i utrzymywało stałą wydajność, wspierając silny wzrost na naszych globalnych rynkach dostaw. Przyciągnięcie 8,10 miliona gości w pierwszej połowie 2018 roku jest dla nas dobre, ponieważ przyspiesza rozpęd w kierunku naszego wizjonerskiego dążenia do stania się najczęściej odwiedzanym miastem na świecie”.
Warto przypomnieć, że w maju 2013 zatwierdzono wizję turystyki Dubaju zawierającą plan zwiększenia liczby odwiedzających miasto do poziomu 20 milionów rocznie.
Wśród rynków pochodzenia turystów przyjeżdżających do Dubaju prym wiodą Indie. Oszacowano, że w pierwszym półroczu 2018 r. miasto odwiedziło ponad milion osób z Półwyspu Indyjskiego (3 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku). Jest to w dużej mierze zasługa współpracy Dubai Tourism z gwiazdą Bollywood, Shah Rukh Khanem, który został zaangażowany w kampanię #BeMyGuest.
Arabia Saudyjska i Wielka Brytania utrzymały swoje pozycje drugiego i trzeciego miejsca co do wielkości rynku pochodzenia turystów. Dodatkowo Królestwo Arabii Saudyjskiej (KSA) niezmiennie znajduje się w czołówce ruchu turystycznego z regionu Zatoki Perskiej. Od kilku lat obserwuje się niemałe zainteresowanie mieszkańców Arabii Saudyjska atrakcjami Dubaju.
Chiny zajęły czwarte miejsce, odnotowując w omawianym okresie 9-procentowy wzrost pod względem osób odwiedzających największe miasto w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Od początku roku do końca czerwca przybyło stamtąd 453 000 osób.
Pierwsze półrocze br. to również wzrost liczby rosyjskich turystów. Jak wynika z obliczeń Departamentu Turystyki, Marketingu i Handlu od 1 stycznia do 30 czerwca 2018 roku Dubaj odwiedziło aż 405 000 Rosjan (74 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku) windując swój kraj na piąte miejsce w rankingu pochodzenia turystów. Warto podkreślić, że rosnąca popularność Dubaju wśród przyjezdnych z Chin i Rosji to wynik zmian regulacyjnych, wprowadzonych odpowiednio pod koniec 2016 roku i na początku 2017 roku, umożliwiających bezwizowy ruch turystyczny dla obywateli obu państw przybywających do ZEA.
W Dubaju zaobserwowano także wzrost liczby turystów z takich krajów jak USA (327 tys. turystów) i Niemcy (302 tys. przyjezdnych), które zajęły odpowiednio 7. i 8. pozycje w ww. rankingu. Dodatkowo Niemcy, podobnie jak Francja i Włochy, zasługują na szczególną uwagę ze względu na szybki wzrost liczby turystów. Wymienione kraje odnotowały dwucyfrowy wzrost, kolejno o 12, 18 i 11 procent. Uzyskane wyniki stanowią kluczowy wskaźnik sukcesu prowadzonych działań marketingowych, których celem jest zwrócenie uwagi na wysoce ukierunkowane spektrum europejskich segmentów podróżnych.
Tymczasem, dzieląc turystów przybywających do Dubaju według regionów, to pierwsze miejsce (z 21-procentowym udziałem), tak samo jak w ubiegłym roku, należy do Europy Zachodniej.
Liczba miejsc i pokoi hotelowych pod koniec pierwszego półrocza 2018 roku wynosiła 111 317 w 700 obiektach noclegowych. Oznacza to w sumie 7-procentowy wzrost bazy w porównaniu z sytuacją pod koniec czerwca ubiegłego roku. Efektem zwiększonego zapotrzebowania na hotele średniej wielkości jest wzrost liczby czterogwiazdkowych nieruchomości z 114 do 138 (stanowi to 25 procent dostępnych pokoi hotelowych). Zebrane dane potwierdzają również, że między styczniem a czerwcem br. wzrastała liczba noclegów, która ostatecznie wyniosła 14,97 mln (+0,44 mln w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku).
POWIĄZANE WPISY
31 maja 2023
Rusza kampania promująca Niemcy obiektami UNESCO
Nowa akcja promocyjna Niemieckiej Centrali Turystyki skoncentrowana na obiektach…
0 Komentarzy3 Minuty
30 maja 2023
Holiday Barometer 2023 Polacy nie rezygnują z podróży, a ponad połowa wyda na nie więcej pieniędzy
Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej i wzrostu cen, aż 3/4 Polaków ma już zaplanowane…
0 Komentarzy6 Minuty
24 maja 2023
Weekend portugalski w Warszawie. Czwarta edycja już od 16 czerwca w Hali Gwardii
Od 16 do 18 czerwca w Hali Gwardii w Warszawie odbędzie się czwarta edycja Weekendu…
0 Komentarzy1 Minuty
18 maja 2023
Garda Trentino – włoska kultura, kuchnia i aktywności na świeżym powietrzu
W minionym tygodniu odbyło się spotkanie z dziennikarzami poświęcone Garda Trentino –…
0 Komentarzy3 Minuty
17 maja 2023
W ośrodkach TMR narciarze mogą konkurować długością pokonanych tras. Słowacki narciarz zimą przejechał prawie 7 tys. km
W słowackim ośrodku narciarskim Jasna i Tatrach Wysokich miłośnicy sportów zimowych mieli…
0 Komentarzy3 Minuty
16 maja 2023
Raport Global Travel Trends 2023: rośnie popularność podróży śladami filmów i seriali
Według raportu Global Travel Trends 2023, na decyzje podróżnych media społecznościowe i…
0 Komentarzy4 Minuty
15 maja 2023
Life-changing experience: Grecja staruje z nową kampanią promocyjną
Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna (GNTO) startuje z nową kampanią promocyjną o…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2023
Targi ATM 2023 większe niż rok temu. Polska musi lepiej promować swoją ofertę w krajach Zatoki Perskiej
Największa w historii frekwencja oraz liczba wystawców, liczne panele dotyczące…
1 Komentarz12 Minuty
11 maja 2023
Polska drugim najważniejszym rynkiem turystycznym dla Słowacji. 11 proc. zagranicznych gości w 2022 to Polacy
Liczba odwiedzających Słowację z Polski w roku 2022 wyniosła 1 594 148 osób, co stanowiło…
0 Komentarzy1 Minuty