Dubaj – ponad 8 mln turystów w I półroczu

Według danych opublikowanych przez dubajski Departament Turystyki, Marketingu i Handlu (Dubai Tourism) w pierwszych sześciu miesiącach tego roku Dubaj odwiedziło 8,10 mln osób (40 tys. więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku).
Wraz ze wzrostem liczby przyjezdnych odnotowuje się również wzrost wartości branży turystycznej, która na koniec 2017 roku osiągnęła poziom 109 miliarda dirham (AED).
Helal Saeed Almarri, dyrektor generalny Dubai Tourism, powiedział: „Pierwsze sześć miesięcy 2018 roku zarówno generowało, jak i utrzymywało stałą wydajność, wspierając silny wzrost na naszych globalnych rynkach dostaw. Przyciągnięcie 8,10 miliona gości w pierwszej połowie 2018 roku jest dla nas dobre, ponieważ przyspiesza rozpęd w kierunku naszego wizjonerskiego dążenia do stania się najczęściej odwiedzanym miastem na świecie”.
Warto przypomnieć, że w maju 2013 zatwierdzono wizję turystyki Dubaju zawierającą plan zwiększenia liczby odwiedzających miasto do poziomu 20 milionów rocznie.
Wśród rynków pochodzenia turystów przyjeżdżających do Dubaju prym wiodą Indie. Oszacowano, że w pierwszym półroczu 2018 r. miasto odwiedziło ponad milion osób z Półwyspu Indyjskiego (3 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku). Jest to w dużej mierze zasługa współpracy Dubai Tourism z gwiazdą Bollywood, Shah Rukh Khanem, który został zaangażowany w kampanię #BeMyGuest.
Arabia Saudyjska i Wielka Brytania utrzymały swoje pozycje drugiego i trzeciego miejsca co do wielkości rynku pochodzenia turystów. Dodatkowo Królestwo Arabii Saudyjskiej (KSA) niezmiennie znajduje się w czołówce ruchu turystycznego z regionu Zatoki Perskiej. Od kilku lat obserwuje się niemałe zainteresowanie mieszkańców Arabii Saudyjska atrakcjami Dubaju.
Chiny zajęły czwarte miejsce, odnotowując w omawianym okresie 9-procentowy wzrost pod względem osób odwiedzających największe miasto w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Od początku roku do końca czerwca przybyło stamtąd 453 000 osób.
Pierwsze półrocze br. to również wzrost liczby rosyjskich turystów. Jak wynika z obliczeń Departamentu Turystyki, Marketingu i Handlu od 1 stycznia do 30 czerwca 2018 roku Dubaj odwiedziło aż 405 000 Rosjan (74 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku) windując swój kraj na piąte miejsce w rankingu pochodzenia turystów. Warto podkreślić, że rosnąca popularność Dubaju wśród przyjezdnych z Chin i Rosji to wynik zmian regulacyjnych, wprowadzonych odpowiednio pod koniec 2016 roku i na początku 2017 roku, umożliwiających bezwizowy ruch turystyczny dla obywateli obu państw przybywających do ZEA.
W Dubaju zaobserwowano także wzrost liczby turystów z takich krajów jak USA (327 tys. turystów) i Niemcy (302 tys. przyjezdnych), które zajęły odpowiednio 7. i 8. pozycje w ww. rankingu. Dodatkowo Niemcy, podobnie jak Francja i Włochy, zasługują na szczególną uwagę ze względu na szybki wzrost liczby turystów. Wymienione kraje odnotowały dwucyfrowy wzrost, kolejno o 12, 18 i 11 procent. Uzyskane wyniki stanowią kluczowy wskaźnik sukcesu prowadzonych działań marketingowych, których celem jest zwrócenie uwagi na wysoce ukierunkowane spektrum europejskich segmentów podróżnych.
Tymczasem, dzieląc turystów przybywających do Dubaju według regionów, to pierwsze miejsce (z 21-procentowym udziałem), tak samo jak w ubiegłym roku, należy do Europy Zachodniej.
Liczba miejsc i pokoi hotelowych pod koniec pierwszego półrocza 2018 roku wynosiła 111 317 w 700 obiektach noclegowych. Oznacza to w sumie 7-procentowy wzrost bazy w porównaniu z sytuacją pod koniec czerwca ubiegłego roku. Efektem zwiększonego zapotrzebowania na hotele średniej wielkości jest wzrost liczby czterogwiazdkowych nieruchomości z 114 do 138 (stanowi to 25 procent dostępnych pokoi hotelowych). Zebrane dane potwierdzają również, że między styczniem a czerwcem br. wzrastała liczba noclegów, która ostatecznie wyniosła 14,97 mln (+0,44 mln w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku).
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










