Drezno i Kraina Łaby: 5,5 mln noclegów i 2,5 mln przyjazdów w 2023 roku

W roku 2023 Drezno i Kraina Łaby odnotowały rekordowe wyniki – 5,5 mln noclegów i wskaźnik odbudowy ruchu turystycznego na poziomie 91 proc. w porównaniu do 2019.
W porównaniu z rokiem ubiegłym destynacja zanotowała wzrost zarówno w liczbie noclegów jak i przyjazdów średnio w podobnej wysokości 15 proc. Dla samego miasta Drezna wskaźnik odbudowy ruchu turystycznego w porównaniu do roku 2019 wyniósł w odniesieniu do liczby noclegów nawet 94 proc.
Polska pozostaje liderem wśród zagranicznych rynków źródłowych, a wynikiem 114 192 noclegów w 2023 r. (32 proc. do 2022 roku, 21 proc. do 2019 roku, liczba przyjazdów 2023: 51 526) jako pierwszy w historii destynacji Drezno i Kraina Łaby rynek zagraniczny przekroczyła pułap 100 tys. noclegów w ciągu jednego roku. Na kolejnych miejscach w liczbie wygenerowanych noclegów uplasowały się USA (73 970), Austria (71 051), Szwajcaria (70 206), Holandia (61 174) i Czechy (54 609). 83 proc. wszystkich noclegów rezerwują goście z Niemiec.
„Rynek krajowy jest generalnie dla Drezna największym rynkiem źródłowym, największy potencjał rozwoju dostrzegamy jednak w rynkach zagranicznych i w 2023 roku świetnie to dla nas wykorzystaliśmy. Nasze najważniejsze zagraniczne rynki źródłowe rosły w porównaniu do 2022 roku, jak Polska o 32 proc. czy Szwajcaria o 36 proc., a ponadto także nasze nowe rynki docelowe jak Szwecja o 37 proc. czy Dania o 31 proc.” – wyjaśnia Corinne Miseer, dyrektor zarządzająca Dresden Marketing GmbH (DMG), oficjalnej organizacji marketingowej Drezna.
Drezno i Kraina Łaby „go TikTok”
Drezno i Kraina Łaby są atrakcyjną destynacją dla różnych grup docelowych. Celem dotarcia do nich, DMG rozszerza swoją obecność w przestrzeni cyfrowej. Od niedawna można na platformie TikTok śledzić kanał @VisitDresdenElbland.
„Naszym celem jest pozyskiwanie nowych fanów destynacji również na TikToku, poprzez komunikację dostosowaną do potrzeb użytkowników” – mówi Miseer.
Kanał uzupełnia dotychczasową aktywność DMG w mediach społecznościowych na Facebooku, Instagramie i YouTube oraz pozostałe kanały online jak główna strona internetowa czy cyfrowy magazyn „Dresden Magazin”.
POWIĄZANE WPISY
31 lipca 2025
B&B HOTELS modernizuje obiekty w Bytomiu i Piotrkowie Trybunalskim
B&B HOTELS zmodernizowało recepcje i lobby w hotelach w Bytomiu i Piotrkowie…
0 Komentarzy2 Minuty
29 lipca 2025
Dubaj rozwija jedną z największych sztucznych raf koralowych na świecie
Opublikowano najnowsze materiały wideo z obszaru objętego projektem Dubai Reef - jednej z…
0 Komentarzy1 Minuty
23 lipca 2025
Historia, kultura i muzyka: Jamajka rozwija ofertę turystyczną
Jamajka, wyspa o bogatej kulturze, rozwija ofertę turystyczną opartą na dziedzictwie…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2025
K-POP w Seulu: miejsca, które kochają gwiazdy i ich fani
K-POP, jako jedno z kluczowych zjawisk współczesnej popkultury, przyciąga uwagę nie tylko…
0 Komentarzy4 Minuty
21 lipca 2025
Arche stawia na eventy. 5 tysięcy wydarzeń i 200 mln zł wpływów
Arche SA zwiększa swoją obecność w sektorze spotkań i wydarzeń (MICE), obsługując tysiące…
0 Komentarzy7 Minuty
11 sierpnia 2025
Mercure otwiera nowy hotel w Alba Iulia w Rumunii
Mercure otwiera pierwszy w Alba Iulia obiekt działający w ramach międzynarodowej sieci.…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Accor wprowadza markę MGallery do Albanii
Albania zyskuje na znaczeniu jako kierunek podróży, w tym również w segmencie luksusowym.…
0 Komentarzy4 Minuty
6 sierpnia 2025
Włoskie wakacje w odpowiedzialnym stylu: Emilia-Romania stawia na dostępność i spokój
Emilia-Romania redefiniuje ideę rodzinnych wakacji, oferując rozwiązania, które…
0 Komentarzy4 Minuty
6 sierpnia 2025
Koszyce – city break blisko polskiej granicy
Koszyce, drugie pod względem liczby ludności miasto Słowacji, stają się coraz bardziej…
0 Komentarzy2 Minuty
31 lipca 2025
B&B HOTELS modernizuje obiekty w Bytomiu i Piotrkowie Trybunalskim
B&B HOTELS zmodernizowało recepcje i lobby w hotelach w Bytomiu i Piotrkowie…
0 Komentarzy2 Minuty
29 lipca 2025
Dubaj rozwija jedną z największych sztucznych raf koralowych na świecie
Opublikowano najnowsze materiały wideo z obszaru objętego projektem Dubai Reef - jednej z…
0 Komentarzy1 Minuty
23 lipca 2025
Historia, kultura i muzyka: Jamajka rozwija ofertę turystyczną
Jamajka, wyspa o bogatej kulturze, rozwija ofertę turystyczną opartą na dziedzictwie…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2025
K-POP w Seulu: miejsca, które kochają gwiazdy i ich fani
K-POP, jako jedno z kluczowych zjawisk współczesnej popkultury, przyciąga uwagę nie tylko…
0 Komentarzy4 Minuty
21 lipca 2025
Arche stawia na eventy. 5 tysięcy wydarzeń i 200 mln zł wpływów
Arche SA zwiększa swoją obecność w sektorze spotkań i wydarzeń (MICE), obsługując tysiące…
0 Komentarzy7 Minuty
11 sierpnia 2025
Mercure otwiera nowy hotel w Alba Iulia w Rumunii
Mercure otwiera pierwszy w Alba Iulia obiekt działający w ramach międzynarodowej sieci.…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Accor wprowadza markę MGallery do Albanii
Albania zyskuje na znaczeniu jako kierunek podróży, w tym również w segmencie luksusowym.…
0 Komentarzy4 Minuty
6 sierpnia 2025
Włoskie wakacje w odpowiedzialnym stylu: Emilia-Romania stawia na dostępność i spokój
Emilia-Romania redefiniuje ideę rodzinnych wakacji, oferując rozwiązania, które…
0 Komentarzy4 Minuty
6 sierpnia 2025
Koszyce – city break blisko polskiej granicy
Koszyce, drugie pod względem liczby ludności miasto Słowacji, stają się coraz bardziej…
0 Komentarzy2 Minuty
31 lipca 2025
B&B HOTELS modernizuje obiekty w Bytomiu i Piotrkowie Trybunalskim
B&B HOTELS zmodernizowało recepcje i lobby w hotelach w Bytomiu i Piotrkowie…
0 Komentarzy2 Minuty