Dobry rok w Travelplanet.pl
W 2014 roku, Travelplanet.pl sprzedał produkty turystyczne o wartości 241,1 mln złotych, co oznacza 28 proc. wzrost w stosunku do roku 2013.
Przychody skonsolidowane Spółki w roku 2014 były o 13,5 proc. wyższe od analogicznego okresu roku 2013 i wyniosły 26,02 mln złotych. Spółka uzyskała zysk EBITDA na poziomie skonsolidowanym w kwocie 4,05 mln PLN, co jest wzrostem w stosunku do roku 2013 o 3,4 mln złotych. Wzrosła również rentowność na poziomie EBITDA z 3 proc. w 2013 roku do 16 proc. w 2014.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl S.A., powiedział: „Miniony rok był bardzo dobry dla całej branży turystycznej. Przeprowadzone jeszcze w 2013 zmiany w obszarze e-commerce oraz optymalizacja w procesach operacyjnych przyniosły nam w zeszłym roku oczekiwane efekty w postaci poprawienia dynamiki wzrostu zdecydowanie przewyższającej dynamikę rynku oraz znaczącą poprawę rentowności na poziomie EBITDA, która w 2014 wyniosła 16 proc. Nasi klienci kontynuowali proces przenoszenia się w kierunku zakupów w modelu on-line. W zeszłym roku już przeszło 60 proc. naszej sprzedaży zostało zrealizowane bez konieczności wizyty klienta w naszych Salonach Podróży, podczas gdy dwa lata temu sprzedaż on-line stanowiła około 40 proc.. Oczekujemy, iż w kolejnych kwartałach rosnąca skłonność klientów do zakupów w Internecie wpłynie bardzo korzystnie na dynamikę sprzedaży oraz rentowność Spółki.”
Bożena Garbińska, dyrektor ds. finansowych, dodała: „W roku 2014 w naszych wynikach finansowych widać rosnący efekt ekonomiki skali. Dzięki temu przy 28% wzroście sprzedaży produktów turystycznych nasze EBITDA wzrosło 6,5 raza w stosunku do 2013. Emisja akcji przeprowadzona w grudniu 2013 roku poprawiła naszą strukturę finansowania co pozwoliło na obniżenie o połowę kosztów finansowych i dało nam solidne fundamenty do dalszych wzrostów w kolejnych latach.”
Spółka w 2014 roku osiągnęła skonsolidowany zysk netto w wysokości 295 tys. złotych, rok wcześniej poniosła stratę w wysokości 2,3 mln rok wcześniej.
Jerzy Krawczyk skomentował: „Miniony rok był dla nas rekordowy, osiągnęliśmy nie tylko najwyższą w historii Spółki wartość sprzedaży, ale także najwyższą wartość EBITDA oraz rentowność. Głównym czynnikiem wpływającym na tak dobry rezultat było zwiększenie ruchu organicznego na naszym portalu oraz wzrost wskaźników konwersji zarówno na portalu jak i w naszym Call Center. Szczególnie cieszy nas, że po kilku latach generowania strat ubiegły rok zamknęliśmy dodatnim wynikiem netto. W kolejnych miesiącach bieżącego roku spodziewamy się utrzymania tych pozytywnych trendów. W naszej ocenie w roku 2015 będziemy obserwować na rynku turystycznym wzrost sprzedaży wyjazdów typu last minute, czyli z krótkim terminem do wylotu, co z pewnością wpłynie na większe niż w latach ubiegłych zjawisko sezonowości przychodów w branży. Dla nas ta obserwowana od kilkunastu miesięcy zmiana preferencji klientów będzie bardzo korzystna, ponieważ marka Travelplanet.pl od lat postrzegana jest jako lider sprzedaży tego typu wyjazdów. Liczymy, że również dzięki zwiększeniu udziału sprzedaży z segmentu on-line będziemy w stanie łatwiej obsłużyć wysoki popyt w sezonie letnim. Chcemy, aby rok 2015 był dla Travelplanet.pl kolejnym w którym poprawimy nasze wyniki finansowe, a solidne podstawy wypracowane w latach 2013-2014 na pewno nam w tym pomogą.”
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Biura podróży – duża podaż i mocny złoty przyhamowały wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
Skąd się biorą pieniądze do wieloletniego pokrywania strat finansowych?