Dobry rok w Travelplanet.pl

W 2014 roku, Travelplanet.pl sprzedał produkty turystyczne o wartości 241,1 mln złotych, co oznacza 28 proc. wzrost w stosunku do roku 2013.
Przychody skonsolidowane Spółki w roku 2014 były o 13,5 proc. wyższe od analogicznego okresu roku 2013 i wyniosły 26,02 mln złotych. Spółka uzyskała zysk EBITDA na poziomie skonsolidowanym w kwocie 4,05 mln PLN, co jest wzrostem w stosunku do roku 2013 o 3,4 mln złotych. Wzrosła również rentowność na poziomie EBITDA z 3 proc. w 2013 roku do 16 proc. w 2014.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl S.A., powiedział: „Miniony rok był bardzo dobry dla całej branży turystycznej. Przeprowadzone jeszcze w 2013 zmiany w obszarze e-commerce oraz optymalizacja w procesach operacyjnych przyniosły nam w zeszłym roku oczekiwane efekty w postaci poprawienia dynamiki wzrostu zdecydowanie przewyższającej dynamikę rynku oraz znaczącą poprawę rentowności na poziomie EBITDA, która w 2014 wyniosła 16 proc. Nasi klienci kontynuowali proces przenoszenia się w kierunku zakupów w modelu on-line. W zeszłym roku już przeszło 60 proc. naszej sprzedaży zostało zrealizowane bez konieczności wizyty klienta w naszych Salonach Podróży, podczas gdy dwa lata temu sprzedaż on-line stanowiła około 40 proc.. Oczekujemy, iż w kolejnych kwartałach rosnąca skłonność klientów do zakupów w Internecie wpłynie bardzo korzystnie na dynamikę sprzedaży oraz rentowność Spółki.”
Bożena Garbińska, dyrektor ds. finansowych, dodała: „W roku 2014 w naszych wynikach finansowych widać rosnący efekt ekonomiki skali. Dzięki temu przy 28% wzroście sprzedaży produktów turystycznych nasze EBITDA wzrosło 6,5 raza w stosunku do 2013. Emisja akcji przeprowadzona w grudniu 2013 roku poprawiła naszą strukturę finansowania co pozwoliło na obniżenie o połowę kosztów finansowych i dało nam solidne fundamenty do dalszych wzrostów w kolejnych latach.”
Spółka w 2014 roku osiągnęła skonsolidowany zysk netto w wysokości 295 tys. złotych, rok wcześniej poniosła stratę w wysokości 2,3 mln rok wcześniej.
Jerzy Krawczyk skomentował: „Miniony rok był dla nas rekordowy, osiągnęliśmy nie tylko najwyższą w historii Spółki wartość sprzedaży, ale także najwyższą wartość EBITDA oraz rentowność. Głównym czynnikiem wpływającym na tak dobry rezultat było zwiększenie ruchu organicznego na naszym portalu oraz wzrost wskaźników konwersji zarówno na portalu jak i w naszym Call Center. Szczególnie cieszy nas, że po kilku latach generowania strat ubiegły rok zamknęliśmy dodatnim wynikiem netto. W kolejnych miesiącach bieżącego roku spodziewamy się utrzymania tych pozytywnych trendów. W naszej ocenie w roku 2015 będziemy obserwować na rynku turystycznym wzrost sprzedaży wyjazdów typu last minute, czyli z krótkim terminem do wylotu, co z pewnością wpłynie na większe niż w latach ubiegłych zjawisko sezonowości przychodów w branży. Dla nas ta obserwowana od kilkunastu miesięcy zmiana preferencji klientów będzie bardzo korzystna, ponieważ marka Travelplanet.pl od lat postrzegana jest jako lider sprzedaży tego typu wyjazdów. Liczymy, że również dzięki zwiększeniu udziału sprzedaży z segmentu on-line będziemy w stanie łatwiej obsłużyć wysoki popyt w sezonie letnim. Chcemy, aby rok 2015 był dla Travelplanet.pl kolejnym w którym poprawimy nasze wyniki finansowe, a solidne podstawy wypracowane w latach 2013-2014 na pewno nam w tym pomogą.”
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Travelist.pl: Polacy coraz wcześniej rezerwują wyjazdy na lato 2026. Bałtyk pozostaje liderem
Polscy turyści coraz wcześniej planują wakacyjny wypoczynek. Jak wynika z danych portalu…
0 Komentarzy3 Minuty











Skąd się biorą pieniądze do wieloletniego pokrywania strat finansowych?