Dobre wyniki Travelplanet.pl
W drugim kwartale 2014 roku spółka Travelplanet.pl uzyskała 6,4 mln przychodów ze sprzedaży, co oznacza 30 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl powiedział: “To był dla nas kolejny bardzo dobry kwartał. Poczynione inwestycje związane z najnowszą wersją naszego portalu oraz prace związane z optymalizacją organizacji sprzedaży zwiększyły naszą dynamikę wzrostu z 26% w pierwszym kwartale do 30% w kwartale drugim. Rośniemy zdecydowanie szybciej niż rynek, jednakże to co nas cieszy najbardziej, to fakt, że wraz ze wzrostem przychodów uzyskujemy coraz większy efekt skali działalności, czyli, że zyski operacyjne rosną jeszcze szybciej niż przychody. Również ważnym czynnikiem wpływającym na uzyskiwanie doskonałych rezultatów jest wymiana doświadczeń z innymi spółkami w grupie Invia, co dodatkowo dodaje nam pewności w tym co robimy na polskim rynku.”
Z kolei przychody w pierwszym półroczu 2014 roku wyniosły 11,6 mln złotych i były o 28,6 proc. wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2013.
Bożena Garbińska, dyrektor finansowy dodała: “Utrzymująca się bardzo wysoka dynamika wzrostu przychodów przy zoptymalizowanej strukturze kosztowej pozwala nam w pełni przekładać ten trend na wzrost wyników operacyjnych. W pierwszym półroczu zwiększyliśmy wynik na poziomie EBITDA o przeszło 2,5 mln złotych. Warto również zwrócić uwagę, iż struktura bilansu – wzmocniona emisją akcji z ubiegłego roku objętą przez Invia – pozwoliła nam na obniżenie o połowę kosztów finansowych.”
W pierwszym półroczu 2014 Spółka wypracowała zysk na poziomie EBITDA w wysokości 863 tys. PLN, co stanowi wzrost o ponad 2,5 mln PLN w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Jerzy Krawczyk skomentował: “Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w drugim kwartale zwiększyliśmy dynamikę wzrostu przychodów. Podjęte działania nad optymalizacją prowadzonego biznesu w połączeniu z dobrą sytuacją na rynku turystycznym pozwoliły nam osiągnąć najwyższe w historii firmy przychody w pierwszym półroczu. Drugi kwartał był kolejnym okresem, w którym uzyskaliśmy nominalnie więcej przychodów ze sprzedaży poprzez internet niż poprzez punkty stacjonarne, które i tak rosną szybciej niż rynek. Dzięki temu wciąż wzmacniamy naszą pozycję leadera na rynku online. Jeszcze większy wzrost sprzedaży online przy jednoczesnym utrzymywaniu wzrostu sprzedaży poprzez punkty naziemne jest dla nas priorytetem w nadchodzących miesiącach, które będą kluczowe dla wyników firmy w całym roku. Jesteśmy w pełni przygotowani na wykorzystanie bardzo dobrej koniunktury rynkowej w najlepszym dla Spółki trzecim kwartale. Myślę, że po sezonie letnim znowu będę mógł powiedzieć, że „to był dla nas bardzo dobry kwartał.”
POWIĄZANE WPISY
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2023
Biura podróży – ceny imprez turystycznych droższe niż przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
11 listopada 2023
Join Up zamierza zimą latać z Rzeszowa-Jasionki na Sri Lankę
Biuro podróży Join Up od 25 grudnia 2023 roku wprowadza ofertę przelotów z portu…
0 Komentarzy2 Minuty
10 listopada 2023
Pierwszy rejs Rainbow z Katowice Airport na Margaritę
W piątek, 10 listopada chwilę po godzinie 9:00, z Katowice Airport wystartował pierwszy…
0 Komentarzy2 Minuty
10 listopada 2023
Dagmara Krasińska nową Destination Commercial Director w Join UP!
Z początkiem listopada do zespołu Join Up Polska dołączyła Dagmara Krasińska, która…
0 Komentarzy1 Minuty
10 listopada 2023
Boże Narodzenie w biurach podróży: wzrost liczby rezerwacji i spadek cen
W 2023 roku ponad połowa klientów planuje spędzić Boże Narodzenie w krajach…
0 Komentarzy4 Minuty