Dobre wyniki Travelplanet.pl
W drugim kwartale 2014 roku spółka Travelplanet.pl uzyskała 6,4 mln przychodów ze sprzedaży, co oznacza 30 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl powiedział: “To był dla nas kolejny bardzo dobry kwartał. Poczynione inwestycje związane z najnowszą wersją naszego portalu oraz prace związane z optymalizacją organizacji sprzedaży zwiększyły naszą dynamikę wzrostu z 26% w pierwszym kwartale do 30% w kwartale drugim. Rośniemy zdecydowanie szybciej niż rynek, jednakże to co nas cieszy najbardziej, to fakt, że wraz ze wzrostem przychodów uzyskujemy coraz większy efekt skali działalności, czyli, że zyski operacyjne rosną jeszcze szybciej niż przychody. Również ważnym czynnikiem wpływającym na uzyskiwanie doskonałych rezultatów jest wymiana doświadczeń z innymi spółkami w grupie Invia, co dodatkowo dodaje nam pewności w tym co robimy na polskim rynku.”
Z kolei przychody w pierwszym półroczu 2014 roku wyniosły 11,6 mln złotych i były o 28,6 proc. wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2013.
Bożena Garbińska, dyrektor finansowy dodała: “Utrzymująca się bardzo wysoka dynamika wzrostu przychodów przy zoptymalizowanej strukturze kosztowej pozwala nam w pełni przekładać ten trend na wzrost wyników operacyjnych. W pierwszym półroczu zwiększyliśmy wynik na poziomie EBITDA o przeszło 2,5 mln złotych. Warto również zwrócić uwagę, iż struktura bilansu – wzmocniona emisją akcji z ubiegłego roku objętą przez Invia – pozwoliła nam na obniżenie o połowę kosztów finansowych.”
W pierwszym półroczu 2014 Spółka wypracowała zysk na poziomie EBITDA w wysokości 863 tys. PLN, co stanowi wzrost o ponad 2,5 mln PLN w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Jerzy Krawczyk skomentował: “Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w drugim kwartale zwiększyliśmy dynamikę wzrostu przychodów. Podjęte działania nad optymalizacją prowadzonego biznesu w połączeniu z dobrą sytuacją na rynku turystycznym pozwoliły nam osiągnąć najwyższe w historii firmy przychody w pierwszym półroczu. Drugi kwartał był kolejnym okresem, w którym uzyskaliśmy nominalnie więcej przychodów ze sprzedaży poprzez internet niż poprzez punkty stacjonarne, które i tak rosną szybciej niż rynek. Dzięki temu wciąż wzmacniamy naszą pozycję leadera na rynku online. Jeszcze większy wzrost sprzedaży online przy jednoczesnym utrzymywaniu wzrostu sprzedaży poprzez punkty naziemne jest dla nas priorytetem w nadchodzących miesiącach, które będą kluczowe dla wyników firmy w całym roku. Jesteśmy w pełni przygotowani na wykorzystanie bardzo dobrej koniunktury rynkowej w najlepszym dla Spółki trzecim kwartale. Myślę, że po sezonie letnim znowu będę mógł powiedzieć, że „to był dla nas bardzo dobry kwartał.”
POWIĄZANE WPISY
25 października 2024
OSAT zaprezentował agentom egzotyczną ofertę Mauritiusa
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych (OSAT) wraz z Mauritius Tourism (MTPA)…
0 Komentarzy2 Minuty
25 października 2024
Ecco Travel organizuje study tour do Chin. Agenci przygotowują się na rosnące zainteresowanie kierunkiem
Ecco Travel organizuje pierwszy, po dłuższej przerwie polski study tour do Chin, który…
0 Komentarzy1 Minuty
24 października 2024
Polacy na zimowe wakacje wybierają egzotyczne kraje. Na czele Indie, Kolumbia i Filipiny
Coraz więcej Polaków decyduje się na egzotyczne wakacje zimą, a liczba podróżujących…
0 Komentarzy1 Minuty
22 października 2024
Brytyjski regulator zatwierdza sprzedaż Thomasa Cooka grupie eSky. Firma spodziewa się miliarda zł ze sprzedaży pakietów w 2025 roku
Na początku października transakcję zakupu Thomasa Cooka przez eSky od chińskiego…
0 Komentarzy4 Minuty
21 października 2024
Korea Południowa z Nekera – dobry kierunek na urlop
Marzysz o wyjątkowych wakacjach, które połączą nowoczesność z tradycją? Szukasz…
0 Komentarzy7 Minuty
21 października 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 dalej w dół
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
21 października 2024
Umowa między Itaką i Wakacje.pl przedłużona. Pod koniec kolejnego sezonu nastąpi ocena współpracy
Itaka, wiodący polski touroperator ogłosił przedłużenie umowy z największą na rynku…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
MerlinX wśród Partnerów XV Forum Promocji Turystycznej
MerlinX to wszechstronna porównywarka, dobrze znana w polskiej branży turystycznej. Jako…
0 Komentarzy1 Minuty
15 października 2024
Biura podróży – ceny wycieczek na lato 2025 zbliżają się do lokalnego minimum
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025,…
0 Komentarzy4 Minuty