Dla Niemców polski turysta coraz cenniejszy

Polscy turyści wydali w Niemczech w 2017 roku 5,4 mld euro, czyli więcej niż jakakolwiek inna europejska nacja. Podczas GTM w Dreźnie turystyczne statystyki Niemiec prezentowała prezes DZT Petra Hedorfer.
W 2017 roku Niemcy zanotowali 83,9 mln noclegów turystów, czyli o 3,6 proc. więcej niż w roku poprzednim. Początek 2018 też wygląda obiecująco. W styczniu i lutym wzrost liczby noclegów wynosił 5,2 proc.
„Jesteśmy kierunkiem wakacyjnym i wypoczynkowym, a nie tylko biznesowym. Ciężko na to pracowaliśmy.” – mówiła Petra Hedorfer na konferencji prasowej podczas Germany Travel Mart 2018, które odbywa się w tym roku w Dreźnie.
„To niespotykane, ale ósmy rok z rzędu był dla naszej turystyki rekordowy. Niemcy po raz kolejny są drugim co do popularności kierunkiem turystycznym dla Europejczyków, tuż za Hiszpanią. Widać wyraźnie, jakie rezultaty przyniosły nakłady inwestycyjne i wysiłek, który włożyliśmy w odbudowę kraju po upadku muru berlińskiego.” – dodała.
Statystyki pokazują, że w dużej mierze do wzrostów tych przyczynili się turyści z Polski. Jesteśmy dla Niemców drugim najszybciej rosnącym rynkiem przyjazdowym w Europie. Liczba noclegów Polaków wzrosła o 10,4 proc., czyli o 275 mln. Wyprzedzili nas jedynie Rosjanie (20,3 proc. na plusie). Przyjazdy z całej Europy wzrosły o 1,6 mln. Kraje zamorskie odpowiadają za 1,3 mln noclegów więcej, najszybciej rosną rynki: amerykański (8,8 proc.) i chiński (10,6 proc.).
Dla Niemców nadal jednak najważniejszym źródłem turystów są kraje Starego Kontynentu (73 proc.). Rośnie udział Azji (12,4 proc.) i obu Ameryk (10,6 proc.). Afryka (0,9 proc.) i Australia (1,1 proc.) są dalej marginalne.
Niemcy szczycą się tym, że są kierunkiem całorocznym i wakacyjnym zarówno dla świata, jak i sąsiadów. Europejczycy przyjeżdżają tutaj w przeważającej mierze na wakacje (56 proc.). Wizyty u rodziny to 21 proc. udziału w rynku, podróże biznesowe natomiast – 23 proc.
Wzrosła liczba turystów korzystających ze wszystkich rodzajów transportu: samochodu o 7,4 proc., autokaru o 7,9 proc., samolotu o 3,2 proc., pociągu o 3,8 proc. Turyści podróżujący do Niemiec często przeprowadzają research i rezerwują przez internet (77 proc.). Reszta korzysta z innych metod, ale obie grupy stabilnie rosną. Zorganizowane podróże do Niemiec sprzedawane w agencjach mają więc przyszłość.
Jak jednak podkreśla Petra Hedorfer, żyjemy w czasach błyskawicznego rozwoju i niespotykanych zmian. „Touroperatorzy są dla nas ważni, ale stanowią tylko część rynku. Musimy uwzględniać zachodzące zmiany i współpracować że wszystkimi uczestnikami rynku, w tym z dużymi platformami rezerwacyjnymi. Choć jestem przekonana, że w promocji naszego kraju nigdy nie wręczy nas Google, bo nie będzie w stanie wygenerować tak wiarygodnej narracji.” – mówiła.
Na przyszły rok Niemcy przewidują dalszy wzrost – o 3-4 proc. Promocja będzie skoncentrowana na 100-leciu Bauhausu, zaś w 2020 roku na 250. rocznicy urodzin Beethovena. W tym roku Niemcy promują się kuchnią.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










