Debiutuje GIGLIKE – subskrypcyjna platforma ułatwiająca życie pracującym na B2B

Jakie korzyści dla pracujących na B2B da GIGLIKE i jak ma ułatwić życie firmom zatrudniającym kontraktorów? Czy będzie mocnym partnerem dla turystyki?
Nowy innowacyjny projekt debiutuje na polskim rynku. GIGLIKE to platforma, która w subskrypcyjnym modelu ułatwi życie pracującym na kontraktach. Ten wielki, liczony w milionach rynek, to także duży potencjalny tort dla branży turystycznej. Czy GiGLIKE wykreuje tu istotne synergie? Jest na to szansa.
Czym jest GIGLIKE
GIGLIKE jest platformą subskrypcyjną, która oferuje pakiety dla GiGerów. GiGer, to niezależny talent, kontraktor pracujący na zasadzie kontraktu B2B. W świecie pojecie GiG economy staje się już powszechne, szczególnie w najdynamiczniej rozwijających się gospodarkach globu.
GIGLIKE ma zdjąć z GiGera ciężar straty czasu/zasobów na szukanie rozwiązań administracyjno-księgowych i innych pokrewnych potrzebnych dla prowadzenia własnej działalności.
Oczywiście poza podstawowymi usługami jak księgowość, opieka medyczna, autoryzowane podpisy, platforma będzie oferowała też usługi z zakresu transportu, zdrowego trybu życia a w przyszłości także turystyki? W tym turystyki biznesowej czyli np zautomatyzowanego zarządzania podróżami służbowymi GIGerów.
To wszystko ma być opakowane w przejrzyste pakiety subskrypcyjne. Opłacane jedną jakże wygodną fakturą.
Trzeba pamiętać, że rynek na usługi GIGLIKE może być szacowany potencjalnie nawet w milionach użytkowników. Oczywiście firma nie ma ambicji obsłużyć od razu wszystkich pracujący na umowach B2B, z pewnością jednak sięgnie po ten najbardziej lukratywny kąsek w postaci consultingu, branży IT, gamingowej czy medycznej.
GIGLIKE niweluje ryzyka/ból firm zatrudniających GIGerów
Poza niezwykłymi zaletami subskrypcyjnej formy usługi takimi jak prostota, konkurencyjna cena i oszczędność czasu. GiGLIKE jest także odpowiedzią na bardzo istotne ryzyka po stronie firm zatrudniających Gigerów.
Oferta GIGLIKE, którą kupują firmy dla swoich kontraktorów minimalizuje bowiem drastycznie ryzyka formalnoprawne. Przede wszystkim te polegające na możliwym przekształceniu stosunku współpracy z GIGerem w umowę o prace. Model GIGLIKE jest tu niezwykle przydatny. Żeby nie powiedzieć niezbędny.
A trzeba przyznać, że opodatkowanie różnych form umów związanych z pracą będzie w przewidywalnej przyszłości realnie rosło. Umowy B2B będą więc coraz powszechniejsze .Także bezpieczeństwo prawne dla firm je oferujących będzie jeszcze ważniejsze niż dziś.
Nie do przecenienia jest też zdjęcie z firm ciężaru administracyjno-kadrowego, zarządzanie kontraktorami jest wszak drogą przez mękę. GIGLIKE z jego jedną fakturą jest tu remedium na problemy, a z pewnością w wielu miejscach także źródłem konkretnych/istotnych oszczędności.
Zaczynamy od niezbędnych dla działalności usług, za moment dojdą kolejne
GIGLIKE tak jak opisaliśmy, to wyżej zaczyna od podstawowych tzw. niezbędnych GIGerowi usług/narzędzi. Są one zaoferowane w trzech GIGpassach. W podstawowym pakiecie otrzymujemy m.in. księgowość samodzielną czy podpis elektroniczny, w drugim jest już m.in. konto firmowe, księgowość zewnętrzna z możliwością konsultacji, asystent finansowy czy pomoc w samym zakładaniu firmy, trzeci zawierać będzie dodatkowo szerszy zakres księgowości plus pakiet biznes globalny.
Firma podkreśla, że chce oferować także pakiety uszyte na miarę. Dlatego podstawowe GIGpassy można uzupełniać o GIGbenefits a także usługi z GIGkit.
Z pewnością w Polsce znajdzie się sporo firm, które będą chciały dodać do pakietów usługi bardziej wyszukane jak np. tłumaczenia, pakiet consierge, ubezpieczenia, obsługę zdrowotną, prawną czy doradztwo finansowe. Nie wspominając o carsharingu czy podróżach służbowych/wakacyjnych.
GIGLIKE będzie pożądanym partnerem dla branży turystycznej – ambasadorem subskrypcji?
Możemy się więc spodziewać, że GIGLIKE już za moment pokaże w swoich pakietach subskrypcyjnych także turystyczny kontent. Platforma może być bardzo ciekawym partnerem dla branży ma bowiem kilka nieocenionych dla niej zalet.
Potencjalnie kieruje swoje usługi do wielomilionowego rynku, zaczyna jednak od jego najbardziej lukratywnej części. Najlepiej zarabiający GIGerzy są z pewnością potencjalnymi istotnymi konsumentami turystycznych usług.
Subskrypcyjny model powoduje też to, że warunki oferowane dla tej grupy przez konkretnego dostawcę nie są publicznie dostępne, dostawcy/partnerzy mogą być więc skłonni do zaoferowania specjalnych gratisów/bonusów w ofercie uszytej specjalnie dla GIGLIKA.
GIGerzy z racji swojej elastyczności to także ciekawy target dla szybkich akcji promocyjnych organizowanych przez organizacje turystyczne czy touroperatorów. Dobrym przykładem jest tu skierowanie do nich dedykowanych zniżek/upustów. Coś na kształt działań jakie podjęła ostatnio Malta.
Użytkownicy platformy mogą być też konsumentami nowatorskich usług jak np. long-stayowe oferty skierowane do rozważających czasową prace z ciepłych /egzotycznych destynacji.
Oferty long-stayowe dla “Nomadów” hitowym produktem egzotycznych destynacji?
Turystyka wciąż czeka na popularyzacje subskrypcyjnych modeli. Pierwsze próby w postaci działań agentów Odigeo czy Tripadvisora są już po swoim debiutach. Na razie trudno określić ich skuteczność, z pewnością jednak kierunek został wytyczony. GIGLIKE może się przyczynić do popularyzacji subskrypcyjnego podejścia zarówno w turystyce wakacyjnej, jak i biznes travel.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty










