Criteo Engine usprawnia pracę marketerów turystycznych
Criteo, firma technologiczna działająca w branży marketingu wydajnościowego, ogłosiła duże uaktualnienie silnika reklamowego, które umożliwi firmom docieranie do klientów w oparciu o kwotę, jaką prawdopodobnie są w stanie wydać na rezerwacje podróży i usług wakacyjnych.
Silnik Criteo Engine przypisuje teraz każdemu internaucie przewidywaną wartość rezerwacji, kalkulowaną w oparciu o szeroki zakres danych. Wartość ta brana jest pod uwagę podczas licytacji reklamy. Te dodatkowe informacje pozwalają osobom odpowiedzialnym za marketing stron internetowych z branży Travel, np. linii lotniczych, hoteli czy działających online agencji podróży, skupić się na wykorzystaniu budżetów do zdobycia najbardziej cennych klientów – takich, którzy z największym prawdopodobieństwem dokonają zakupu. Dane pozwalają także optymalizować kampanie w celu zwiększenia przychodów online przy danym koszcie sprzedaży. Aktualizacja silnika została już wprowadzona u ponad 300 klientów na całym świecie, zwiększając ich całkowitą wartość rezerwacji średnio o 20 procent.
Najnowsze wydanie silnika Criteo automatycznie ocenia chęć dokonania rezerwacji przez klienta oraz prawdopodobną wartość zakupu, indywidualnie dla każdego wyświetlenia reklamy. W trakcie ewaluacji, Criteo Engine bierze pod uwagę szereg danych, takich jak wzorce nawigacji po stronie, cel podróży czy dane wprowadzane na stronie w trakcie wyszukiwania rezerwacji. Wszystkie dane przetwarzane są w czasie rzeczywistym, dzięki czemu silnik Criteo jest w stanie optymalizować wydatki reklamowe przez skupienie się na odpowiednim użytkowniku; identyfikując najlepszy moment do wyświetlenia reklamy i adaptując się do sezonowości podróży w każdym kraju.
Dodatkowo, firma Criteo wprowadziła nowy zestaw layoutów reklamowych dla branży podróżniczej, przygotowanych specjalnie pod kątem urządzeń mobilnych. Pomogą one zwłaszcza liniom lotniczym osiągnąć cele związane z efektywnością, pozostając w zgodzie z wszystkimi regulacjami prawnymi.
Jonathan Wolf, Chief Product Officer at Criteo, powiedział: „Branża Travel posiada jedno z najbardziej rozmyślnych audytoriów online, decyzje zakupowe najczęściej poprzedzone są szerokim researchem na różnych urządzeniach, często na wielu różnych stronach internetowych. Usprawniając silnik Criteo skupiliśmy się na tej branży. Reklamodawcy są teraz w stanie dotrzeć do klientów, którzy na wakacje są skłonni wydać więcej, a zmniejszyć wydatki reklamowe na tych, u których wartość rezerwacji będzie niższa. W rezultacie nasi kliencie z branży Travel na całym świecie obserwują średnio 20-proc wzrost wartości rezerwacji uzyskanej dzięki marketingowi Criteo.”
Gretlies Ringe, Senior Campaign Manager Marketing, TUIfly.com, dodał: „Dzięki uruchomieniu Criteo-COS-Optimizer – funkcji, która zwiększa prawdopodobieństwo konwersji opierając się na danych, takich jak czas podróży czy długość okresu od rezerwacji do usługi – byliśmy w stanie zoptymalizować KPI naszych kampanii. W rezultacie obniżyliśmy koszt sprzedaży o 29 proc. a CPO – o 10 proc. Dodatkowo, zwiększyliśmy wskaźnik konwersji o 11 proc. Dzięki temu, że Criteo regularnie dostarcza nowe funkcje i możliwości pomagające w optymalizacji naszych wysiłków związanych z reklamą display obserwujemy ciągły wzrost naszej efektywności.”
Z kolei Andrew Booth, Chief Revenue Officer w LateRooms.com, ocenił: „Usprawniony silnik Criteo przeniósł nasze kampanie na wyższy poziom i umożliwił nam budowanie głębszych relacji z klientami. Jako, że zmierzamy do interakcji na żywo z naszymi klientami, zrozumienie wzorców wydatków oznacza, że możemy zaproponować bardziej odpowiednią ofertę co w rezultacie prowadzi do istotnego zwiększenia KPI.”
www.criteo.com
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty