Coral Travel nagrodził najlepsze hotele. „W 2023 roku obsłużyliśmy ponad 2,7 mln turystów”
![](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2024/03/top-10-kopia_Easy-Resize.com_.jpg)
Podczas Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB w Berlinie odbyło się spotkanie Partnerów Coral Travel, której towarzyszyła ceremonia wręczenia nagród Starway World Best Hotels 2023. Uroczystość odbyła się z udziałem ponad 700 gości, wewnętrznych i zewnętrznych interesariuszy.
Spotkanie Partnerów Coral Travel, które odbyło się na Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB w Berlinie, rozpoczęło się przemówieniem i prezentacją Koray Çavdır, wiceprezesa Coral Travel Group na Europę Środkową (Niemcy, Austria, Szwajcaria).
Podczas swojego wystąpienia podzielił się faktem, że Coral Travel Group jest jednymi z najszybciej rozwijających się organizatorów wycieczek na rynku oferując usługi pod marką Coral Travel / Ferien Touristik. Koray Çavdır przekazał, że celem grupy jest dotarcie do 687 130 turystów i osiągnięcie 687 800 mln euro obrotu w roku 2024. Podkreślił jednocześnie, że cele średnioterminowe to 1 mln turystów i zrównoważony wzrost przy obrotach w wysokości 1 mld euro a te przewidywane cele zostaną osiągnięte dzięki silnym zasobom ludzkim, inwestycjom technologicznym grupy, różnorodności produktów i szerokiemu wachlarzowi kierunków turystycznych.
Starszy dyrektor ds. rozwoju biznesu w dziale Tour Operating and Aviation Coral Travel Group, pan İzzet Etke, przedstawił gościom wyniki grupy na rok 2023 i plany na rok 2024. Podkreślił, że grupa będzie nadal rozwijać się wraz z wprowadzaniem nowych rynków w Europie i zwiększaniem udziałów na już obsługiwanym rynku.
Coral Travel Group działa na 10 rynkach w Europie
Europejska działalność turystyczna Coral Travel Group, zapoczątkowana w Polsce, jest kontynuowana w Niemczech, Austrii, Estonii, Łotwie, Litwie, a w 2023 roku rozszerzona o Czechy, Szwajcarię i Rumunię. Wraz z rozpoczęciem sprzedaży oferty zorganizowanych wyjazdów turystycznych w Holandii łącznie liczba rynków europejskich na których operuje Coral Travel sięgnęła 10 krajów w Europie.
Strategia zakłada minimalny udział w rynku wynoszący ponad 10 proc. na rynkach, na których grupa jest obecna, ale jak wyjaśnił İzzet Etke na niektórych głównych rynkach, na których działa grupa od długiego czasu, wskaźnik ten wzrósł do wyższego poziomu, tak jak w Polsce, gdzie osiągnął ponad 20 proc. udziału w polskim rynku.
W 2023 roku Coral Travel obsłużyło 1,6 miliona europejskich turystów. W krajach WNP (pięć krajów) liczba ta wyniosła około 1 mln. Celem na rok 2024 jest przekroczenie 2 mln na europejskich rynkach przy wzroście 30 proc.
Całkowita liczba turystów obsługiwanych przez grupę na wszystkich rynkach to 2 720 000 w 2023 roku, a docelowa na 2024 roku to 3 240 000 turystów. Jeśli chodzi o liczbę turystów według kierunku podróży, sześć największych krajów to Turcja, Egipt, Grecja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Hiszpania i Tunezja.
Planowana liczba turystów na rok 2024:
- 1 677 232 turystów w Turcji
- 546 810 turystów w Egipcie
- 189 353 turystów w Grecji
- 172 778 turystów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich
- 164 933 turystów w Hiszpanii
- 100 026 turystów w Tunezji.
İzzet Etke podzielił się z zebranymi planami strategicznymi, które rozpoczęły się w 2023 roku i będą kontynuowane w 2024 roku, a wśród nich:
- Cyfryzacja: w 2024 roku będą kontynuowane działania w zakresie automatyzacji i transformacji cyfrowej zainicjowane przez należącą do grupy spółkę technologiczną Odeon Software
- Odeonbeds: nowy produkt, który opiera się o system bed bank, który z założenia wejdzie na rynki światowe.
- Sieć produktów zostanie rozszerzona poprzez integrację linii lotniczych.
- Równolegle ze strategiami zrównoważonego rozwoju Coral Travel Group swoją uwagę skupi na kierunku zasobów ludzkich i scentralizowanych działaniach restrukturyzacyjnych,
- Do końca 2024 roku pod markami grupy zostanie otwartych 1700 punktów sprzedaży na 13 rynkach.
- W ramach Coral Group Hotels marka Otium Hotel została przeprojektowana na Marvida Hotels. Grupa nadal będzie rozwijać się dzięki trzem markom hotelowym.
Cztery kategorie nagród Coral Travel Starway World
Po części oficjalnych wystąpień odbyła się ceremonia wręczenia nagród Coral Travel Starway World Best Hotels 2023. Wyróżnienia zostały przyznane w czterech kategoriach w rankingu hoteli z całego świata: 100 najlepszych hoteli na świecie, Hotel Przyjazny Dzieciom, Hotel Przyjazny dla Środowiska, Hotel Coral Family Club.
Listę Top 100 World Best Hotels otwiera, plasując się na zaszczytnym pierwszym miejscu, hotel Ela Excellence Resort Belek (Turcja). Kolejne, drugie miejsce na podium zdobył hotel Mitsis Rinela (Grecja) a trzecie należy do Maxx Royal Belek Golf Resort (Turcja). Najlepsze hotele świata zostały wybrane przez Gości podróżujących z marką Coral Travel, którzy ankietami oceniali wszystkie hotele, z którymi grupa współpracuje.
W każdej nagradzanej kategorii wyróżniono 25 hoteli. Za najbardziej Przyjazny dla Środowiska klienci uznali hotel Gloria Serenity Resort, który zajął pierwsze miejsce natomiast Maxx Royal Belek Golf Resort zyskał ocenę najlepszego w kategorii Hotele Przyjazne Dzieciom zajmując pierwsze miejsce w rankingu.
W kategorii Coral Family Club Hotels, w koncepcji Coral Travel opracowanej z myślą o rodzinach z dziećmi, pierwsze miejsce zajął Xanadu Resort Hotel Belek jako ten z najlepszymi atrakcjami i infrastrukturą dla dzieci.
„Starway World Best Hotels” to ranking, który został stworzony na podstawie analizy statystycznej badań satysfakcji gości z 6249 hoteli w 29 lokalizacjach. W wyniku tych ankiet, w których klienci Coral Travel ocenili personel, warunki w pokojach i hotelu, wyżywienie i napoje, świadomość ekologiczną, stan ogrodów i basenów, czystość, strefy dla dzieci, rozrywkę i zajęcia sportowe w hotelach. Ranking bazuje na analizie ankiet klientów oceniających hotele, niezależnie od liczby posiadanych przez nie gwiazdek.
POWIĄZANE WPISY
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Odkryj Austrię offline. Projekt iamAUT zaprasza influencerów na cyfrowy detoks
Österreich Werbung, we współpracy z międzynarodowymi influencerami, uruchomił projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 lipca 2024
Badanie Avis: Polacy coraz chętniej wybierają spontaniczne podróże
Blisko 75 proc. Polaków zdecydowałoby się na spontaniczną podróż, wynika z najnowszego…
0 Komentarzy2 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
18 lipca 2024
PSYjazna Wielkopolska. Kampania zachęca do zwiedzania z czworonogiem
W związku z coraz silniejszym trendem podróżowania z psami Wielkopolska Organizacja…
0 Komentarzy2 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
15 lipca 2024
Sun & Snow: miejsc na wakacje nie zabraknie, ale tańsze oferty szybko znikają
Jak zapewnia firma Sun & Snow miejsc dla turystów nie zabraknie – choć wiele ofert…
0 Komentarzy2 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty