Chorwacja – apka pomoże znaleźć ulubione wino lub szynkę

Dwoje studentów Slaven Kopic i Marija Marojević rozwijają wymyśloną przez siebie aplikację „NađiOPG”. Celem jej odnajdywanie małych gospodarstw rodzinnych (OPG – obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo) w Chorwacji. Za pośrednictwem aplikacji, łatwo jest zobaczyć gdzie dane gospodarstwo się znajduje, znaleźć dane kontaktowe i uzyskać informacje na temat produktów i usług, które oferuje. Aplikacja
ruszył 5 września.
Pomysłodawcy są zdania, że turystyka chorwacka mogłaby mieć wielkie korzyści z lokalnych produktów, ale nie są one do tej pory odpowiednio propagowane.
Slaven i Marija powiedzieli: „Najczęściej restauratorzy nie wiedzą, skąd pochodzą produkty używane w ich kuchni. A turyści o nie pytają i chcieliby je kupić. Wierzymy, że mali producenci mogą być siłą napędową naszej gospodarki i trzeba im poświęcić więcej uwagi i pomóc im promować się. Mamy w naszym kraju wiele produktów wysokiej jakości, ale musze one być lepiej dostępne. Głównym celem naszej aplikacji jest ułatwienie kontaktów gospodarstw rodzinnych z potencjalnymi klientami. Aplikacja ma również na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat jakości i korzyści płynących z produktów lokalnych. Ma pozwolić użytkownikom wybrać najtańsze i najbliższe produkty.”
POWIĄZANE WPISY
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Sezon świąteczny w Korei Południowej 2025: jarmarki, koncerty i iluminacje
Zima w Korei Południowej przynosi bogactwo świątecznych jarmarków, iluminacji i wydarzeń…
0 Komentarzy3 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
1 Komentarz2 Minuty
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty










