Celebryci polecają wypoczynek na Śląsku

#WybieramSlaskie – to hasło nowej kampanii przygotowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego i Śląską Organizację Turystyczną z udziałem znanych i lubianych postaci związanych z regionem. Akcja potrwa do końca wakacji.
To pierwsza kampania, do której zostały zaproszone powszechnie znane osoby z województwa śląskiego, stając się niejako ambasadorami marki Śląskie.
Osobistości ze świata sportu, muzyki, kultury czy nauki zostały poproszone o pokazanie swoich ulubionych miejsc w regionie i zachęcenie turystów do odwiedzenia Beskidów, Śląska Cieszyńskiego, Krainy Górnej Odry, Szlaku Zabytków Techniki, Jasnej Góry, Jury Krakowsko-Częstochowskiej i innych wyjątkowych miejsc w regionie. W pierwszej odsłonie kampanii znaleźli się: Bracia Golec, prezydent Światowej Organizacji Antydopingowej WADA Witold Bańka, popularyzator nauki Tomasz Rożek, śląski kuchmistrz Remigiusz Rączka, Ojcowie Paulini z Jasnej Góry. Druga odsłona kampanii ujawni kolejnych miłośników regionu.
„Z samego serca Beskidów pozdrawiają bracia Łukasz i Paweł Golec. Mamy tu piękne, czyste góry, pełne folkloru i kultury. Mamy też niepowtarzalny górski klimat oraz krzepiącą kwaśnicę! My #WybieramySlaskie – wybier i Ty. Hej!” – tak do odwiedzenia najpiękniejszych górskich pasm w województwie, zapraszają w spocie promocyjnym muzycy z GolecuOrkiestra.
Województwo śląskie z roku na rok staje się coraz bardziej atrakcyjne turystycznie. W 2018 roku rekordowa liczba ponad 5,7 mln osób wybrało wypoczynek na weekend lub dłuższy pobyt właśnie tutaj i skorzystało z różnorodności krajobrazowo-kulturowej Śląskiego.
Jakub Chełstowski, marszałek województwa śląskiego, powiedział: “Turystyka to bardzo ważny sektor gospodarki w regionie. Po tym trudnym czasie COVID-19 chcemy przywracać i stymulować rozwój gospodarczy. Działania w ramach Śląskiego Pakietu dla Turystyki, a teraz promocji regionu, które są realną odpowiedzią na ciężkie czasy dla branży, były konsultowane z przedsiębiorcami i ekspertami. Cieszę się, że ta synergia przynosi efekty. Będziemy pokazywać w tej ogólnopolskiej kampanii, że mamy dużo do zaoferowania i jesteśmy przygotowani do wakacyjnego sezonu. Słyniemy z gościnności, mamy świetną regionalną kuchnię, a teraz wyjątkowych ambasadorów regionu. Kampania pokaże też, że u nas można bezpiecznie wypoczywać.”
Kampania obejmie promocję marek województwa śląskiego: Beskidów, Śląska Cieszyńskiego, Jury Krakowsko-Częstochowskiej i Krainy Górnej Odry oraz szlaków turystycznych i kulturowych: Szlaku Zabytków Techniki, Szlaku Kulinarnego Śląskie Smaki, Europejskiego Szlaku Paulinów. Dzięki współpracy Urzędu Marszałkowskiego ze Śląską Organizacją Turystyczną powstała witryna internetowa dedykowana kampanii www.SlaskieZaprasza.pl.
Agnieszka Sikorska, dyrektor biura Śląskiej Organizacji Turystycznej, dodała: “Wspieramy merytorycznie Departament Turystyki Urzędu Marszałkowskiego, który przygotował projekt. Nasz wkład to gotowe propozycje wycieczek, stanowiących podpowiedź dla turystów poszukujących chwili relaksu na łonie natury, sportowych aktywności na rowerze czy w kajaku, tras do zwiedzania zabytków albo zasmakowania w regionalnych kulinariach.”
www.SlaskieZaprasza.pl
Do odwiedzenia Śląskiego zapraszają:
Bracia Golec: https://youtu.be/BNPtvaIQlhg
Tomasz Rożek: https://youtu.be/kqhj6iKOnLM
Witold Bańka: https://youtu.be/vwAMVV2ilnQ
Remigiusz Rączka: https://youtu.be/riskysQc-AA
Ojciec Samuel Pachocki: https://youtu.be/8rMoP04EKOg
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty










