Była dyrektor handlowa LOT doradzi firmom, jak optymalizować podróże służbowe

Travel Manager, nowa firma która aspiruje do zagospodarowania ciekawej niszy. Pomoże firmom wygospodarować oszczędności na podróżach.
Anna Staszewska jeszcze niedawno dyr. sprzedaży w PLL LOT otwiera swój nowy biznes. Będzie on mocno związany z podróżami służbowymi, czyli obszarem, którym zajmowała się u narodowego przewoźnika. Anna Staszewska miała zostać w firmie, jednak coś poszło nie tak. Ostatnie zmiany personalne w LOT nie przeszły bez echa na rynku agencyjnym. Nowy dyrektor handlowy i zmiany wzmacniające obszar revenue management miały dać firmie nowy impuls. W komunikacie zapowiadano też, że dwie kojarzone powszechnie z działem sprzedaży osoby tj. Anna Staszewska i Rafał Kempski zostaną w firmie. W pierwszym przypadku tak się jednak nie stało.
Wydaje się, że w przypadku byłej dyrektor handlowej nie znaleziono odpowiedniego obszaru, w którym mogłaby się realizować. Choć trzeba przyznać, iż wypuszczenie z organizacji osoby skoncentrowanej na rynkach azjatyckich i amerykańskich może dziwić. LOT nie ma w pionie sprzedaży mocnej kadry wyższego szczebla i każda rzetelna osoba wydaje się być na wagę złota.
Travel Manager nowa firma doradzi w negocjacjach z liniami
Koncept nowo utworzonej firmy Travel Manager wydaje się dość prosty. Ma ona pomagać firmom znajdować oszczędności w obszarze podróży służbowych. Głównie poprzez negocjacje umów korporacyjnych z liniami lotniczymi. Ten obszar działania jest zdecydowania ciekawy, pytanie tylko, czy w obecnym czasie jest na tego typu usługi odpowiedni popyt. Wydaje się, że firma może ewoluować w coś na kształt miękkiego GSA, czyli reprezentanta linii lotniczych DMC czy regionów.
Na tego typu usługi jest w Polsce popyt, a słabość globalnych /regionalnych brandów pozwala free lancerom rywalizować o ciekawe zlecenia. Tu może być ciekawe pole do popisu nowej firmy.
Rynek GSA dla linii/hoteli i DMC w Polsce krwawi – zmiana modelu?
Travel Manager chce współpracować z agentami
Bardzo ciekawym obszarem zainteresowania Travel Managera jest ten dotyczący współpracy z agentami. Można założyć, że dla części agentów generowanie oszczędności w obsługiwanych przez nich firmach wciąż nie jest priorytetem. Wręcz może być odczytywane jako działanie wbrew interesom samego agenta. Jest tu jednak bardzo ciekawy aspekt budowania na rynku transparentności i uczciwego podejścia do obsługiwanych firm. Agent działający w dobrej wierze powinien wszak dążyć do wygenerowania oszczędności dla obsługiwanych firm, tak by zostały one przy nim na lata. Pod tym względem działanie Travel Managera w tym obszarze może być korzystne dla rynku.
Z informacji docierającej z firmy wynika, że jest ona po słowie z kilkoma dużymi agentami. Wspólnie mają edukować firmy w zakresie optymalizacji podróży służbowych.
Travel Manager nowy pomysł, ale konkurencja nie śpi
Koncepcja Travel Managera wydaje się być dość ciekawa, tego typu usługi cieszą się popularnością na dojrzałych rynkach Europy zachodniej. Tak naprawdę na dziś w Polsce tylko największe firmy mają w swojej organizacji stanowisko travel managera. Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą skusić się na outsourcing tego typu usług do podmiotów, takich jak stworzony przez Annę Staszewską Travel Manager. Mimo że pomysł jest świeży to nie jest on jedynym tego typu konceptem na rynku
Ciężki czas dla agentów obsługujących podróże służbowe powoduje, iż część osób szuka podobnych nisz. W bardzo podobnym kierunku ewoluuje np. działalność portalu travel support, a nie jest to jedyny podmiot, który chce dostarczać usługi podobne do tych oferowanych przez Travel Managera. Dobrze, że na rynku podróży służbowych będziemy mieli kolejny obszar, który do tej pory pozostawał nieobsadzony. Powinno to się przełożyć na większą świadomość zakupową firm, generując przy tym istotne oszczędności. Z ciekawością będziemy obserwowali działania Travel Managera i podobnych mu firm na rynku podróży służbowych.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty










