Bułgaria – „odkryj i pokaż innym”

Bułgaria to nie tylko relaks i odpoczynek, ale także ogromne bogactwo przyrodnicze oraz wielowiekowy dorobek kulturowy. Bułgarski Instytut Kultury w Warszawie zorganizował specjalne spotkanie, prezentujące atrakcje turystyczne Bułgarii oraz nowości i kierunki rozwoju w 2014 roku.
Gości przywitali: Anelia Genova dyrektor marketingu i informacji turystycznej w ministerstwie gospodarki i energetyki Republiki Bułgarii oraz Angel Angelov- radca handlowy w Ambasadzie Republiki Bułgarii w Polsce. Wszyscy goście zostali powitani lampką wyśmienitego wina bułgarskiego z winnic Mezek pamiętających jeszcze czasy trackie. Przedstawiciele władz przekonywali, iż Polska i Bułgaria od dawna „się znają” i ich bratnie stosunki są faktem. Faktem jest również, iż to właśnie z Polski przyjeżdża najwięcej turystów. Zwłaszcza, że w tym roku zostały uruchomione tanie polaczenia lotnicze z Łodzi, Szczecina oraz Gdańska. Zachwalając wszelkie uroki Bułgarii od piaszczystych plaż, poprzez zabytki kultury, kuchnię, uzdrowiska, aż po wędrówki czy białe szaleństwo w górach, ukazywano, iż warto odwiedzić kraj zarówno latem jak i zimą. Ciepłym akcentem były wypowiedzi Pana w dojrzałym wieku, który wspomniał wakacje z lat młodzieńczych spędzone z polską blond pięknością, a także rodowitego Polaka, który podczas czasów studenckich zakochał się zarówno w Bułgarii jak i w swojej przyszłej żonie.
W 2014 roku przewidziany jest 6 procentowy wzrost turystów nie tylko z Polski ale i z Wielkiej Brytanii, Rosji czy Niemiec. W ubiegłym roku odwiedziło ją 250 tys. turystów z Polski.
Anelia Genova powiedziała: „Proponuję spędzić przedpołudnie na plaży koło Warny, potem udać się na wysunięty w morze cypel ze starożytnymi zabytkami miasta Nesebyr sprzed 3200 lat, a wieczór spędzić na grze w golfa. Złote Piaski oferują 300 słonecznych godzin w roku, temperatura powietrza 26 stopni oraz ciepłe i błękitne wody Morza Czarnego”.
W tym roku na szeroką skalę zostanie zorganizowana kampania promocyjna, obejmująca spoty w telewizji czy Radiu, informacje w Internecie, sieciach społecznościowych oraz wyjazdy studyjne przedstawicieli mediów.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










