Bratysława promuje się Janem Pawłem II
Bratysławska Izba Turystyki przygotowała nową kampanię promującą miasto. Wykorzystuje w niej sylwetki znanych osób, które kiedyś odwiedziły Bratysławę – Marię Teresę, Einsteina i Jana Pawła II.
Rok 2016 był niezwykle udany dla stolicy Słowacji, odwiedziło ją najwięcej w historii turystów, sprzedano rekordową liczbę kart turystycznych. (Bratisłava Card).
Ivo Nesrovnal, burmistrz Bratysławy powiedział: “Bratysławę odwiedziło w ubiegłym roku ponad 1,2 mln turystów, o ponad 15 proc. więcej niż w roku 2015. Rowerzystów na trasach naddunajskich odnotowano o 28 proc. więcej, zaś Bratysławskiej Karty sprzedano o 28 proc. więcej niż rok wcześniej. Dwucyfrowy wzrost liczby turystów to wyraźny sygnał, że Bratysława staje się coraz bardziej atrakcyjna, jako cel turystyczny. W ubiegłym roku otworzyliśmy dom na drzewie na Kacinie – stał się wielka atrakcją zwłaszcza w weekendy. Do dyspozycji gości oddaliśmy również wieżę widokową na Amerykańskiej Łące. Otworzyliśmy także – po dziewięciu latach przerwy – górną część zamku w Devinie.”
Nowa kampania promująca Bratysławę ma podkreślić bogatą historię miasta. Z okazji corocznej rekonstrukcji ceremonii koronacyjnej w Bratysławie w tym roku pojawi się nowa atrakcja – punkt fotograficzny „Zostań królem”, w którym każdy będzie mógł się sfotografować, jako król. Działa na zasadzie wirtualnej integracji osób uczestniczących w akcie koronacyjnym. Osoba fotografująca się będzie na zdjęciu miała na sobie strój koronacyjny i trzymać będzie insygnia królewskie.Te zdjęcia i filmy, użytkownicy będą mogli następnie wydrukować lub wysłać mailem.
Anna Melicharová dyrektor Bratysławskiej Izby Turystyki (BTB), powiedziała: “Bratysława potrzebuje silnej promocji i nie możemy z tym czekać. Szukaliśmy odpowiedniej formy i stylu i zdecydowaliśmy się zrobić to poprzez wyróżniające się, znane osobistości, które znane są ludziom i związane są w jakiś sposób z Bratysławą. Historię koronacji, gastronomię i kulturę w kampanii będzie prezentować Maria Teresa, która była koronowana 276 lat temu właśnie w Bratysławie. Albert Einstein będzie promował zabytki, ale i inteligentne projekty ważne dla miasta. Najważniejsza postacią kampanii i jednocześnie niosącą najważniejsze przesłanie jest papież Jan Paweł II, który kilka razy odwiedził Bratysławę”
POWIĄZANE WPISY
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
19 lipca 2024
Czarnogóra – poznaj letni kalendarz ciekawych wydarzeń
Malownicze krajobrazy, krystaliczne wody Adriatyku i bogata historia kraju tworzą idealne…
0 Komentarzy3 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
18 lipca 2024
Chorwacja na wakacje z psem? Hotele sieci Falkensteiner zapraszają z czworonożnymi towarzyszami podróży
Podróże ze zwierzętami stają się coraz bardziej popularne i powszechne, rośnie też liczba…
0 Komentarzy4 Minuty
9 lipca 2024
Ski Opening Schladming-Dachstein 2024: Bryan Adams, Sting i Simply Red otworzą sezon narciarski
Ski Opening Schladming-Dachstein oraz Leutgeb Entertainment Group zapowiadają start…
0 Komentarzy2 Minuty
8 lipca 2024
W Ras Al Khaimah powstanie nowy hotel należący do sieci Hilton
3 lipca ogłoszono budowę Hilton Marjan Island Beach Resort & Spa w Ras Al Khaimah.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 lipca 2024
Z Itaką polecimy z Poznania do Omanu
Wyloty z Portu Lotniczego Poznań-Ławica do Omanu (SLL) wystartują w sezonie Zima 24/25.…
0 Komentarzy2 Minuty
1 lipca 2024
Do Chin wjedziemy bez wiz
Od 1 lipca 2024 roku obywatele Polski będą mogli podróżować do Chin bez wizy na okres do…
0 Komentarzy1 Minuty
28 czerwca 2024
Nowe gwiazdki Michelin dla chorwackich restauracji
Po ogłoszeniu najnowszego wyboru Michelin dla Chorwacji, restauracja Agli Amici z Rovinja…
0 Komentarzy3 Minuty