Branża turystyczna ma zaufanie do Niemiec jako marki turystycznej

Badanie Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) wśród kluczowych klientów branży turystycznej z 27 krajów, wykazało, że 95 procent ankietowanych zakłada, że Niemcy jako kierunek turystyczny będą po kryzysie, co najmniej tak samo atrakcyjne dla odwiedzających, jak przed pandemią.
Około jedna trzecia kluczowych klientów z międzynarodowej branży turystycznej, którzy zarejestrowali się na GTM, wzięła udział w ankiecie internetowej przeprowadzonej przez DZT w celu analizy nastrojów i oczekiwań branży.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, powiedziała: „Nawet podczas kryzysu spowodowanego covid-19 Niemcy jako cel podróży cieszą się wysokim poziomem świadomości marki i pozytywnym nastawieniem – zarówno wśród klientów, jak i partnerów handlowych. Ten wysoki poziom zaufania do naszej marki znajduje odzwierciedlenie w wyrażanych oczekiwaniach biznesowych. Klienci, którzy biorą udział w najważniejszym wydarzeniu sprzedażowym niemieckiej turystyki przyjazdowej, w większości optymistycznie patrzą na bieżący rok finansowy: ponad połowa (53 proc.) spodziewa się poprawy w 2021 roku.
W porównaniu z kryzysowym rokiem 2020, jedna trzecia zakłada rozwój biznesu na takim poziomie jak w roku poprzednim. Pozytywne nastawienie do Niemiec jako celu podróży wśród kupujących z rynków zagranicznych jest nawet powyżej średniej i wynosi 58 proc. W związku z tym ważne jest, aby zapewnić wszystkim uczestnikom GTM – niemieckim dostawcom, a także zagranicznym nabywcom – konkretne informacje, dzięki którym możemy wspólnie budować zaufanie z potencjalnymi gośćmi, zapewnić bezpieczeństwo i dalej wzmacniać gotowość do podróżowania ”.
38 proc. managerów turystycznych biorących udział w GTM zakłada, że w nadchodzącym roku branża powróci do poziomu sprzed kryzysu, a ponad jedna trzecia uważa, że najpóźniej do 2023 roku osiągnie poziom z 2019 roku.
Fazie ożywienia sprzyja wyjątkowo wysoka ocena oferty turystycznej w Niemczech. Przede wszystkim uwagę zwraca temat zrównoważonego rozwoju:
84 proc. ocenia jakość zrównoważonych produktów w Niemczech jako dobrą/bardzo dobrą. Najwyższymi ocenami cieszą się też oferty oparte na rozwiązaniach wirtualnych:
93 procent kluczowych klientów ocenia dostępne treści cyfrowe jako dobre lub bardzo dobre.
Targi turystyki przyjazdowej do Niemiec GTM 2021 w formie wirtualnej odbyły się w dniach 27-29 kwietnia. W GTM wzięło udział około 250 niemieckich dostawców i 480 kupujących z biur podróży z całego świata.
Krajem partnerskim GTM 2021 była Meklemburgia-Pomorze Przednie. Ten położony na północnym-wschodzie Niemiec kraj związkowy oferuje wiele atrakcji turystycznych dla gości zagranicznych. Wybrzeże Morza Bałtyckiego, Pojezierze Meklemburskie, zabytki wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, miasta hanzeatyckie i stolica Schwerin z zespołem zamkowym, to tylko niektóre atrakcje regionu. „10 powodów do odkrycia Meklemburgii-Pomorza Przedniego” był jednym z przewodnich tytułów webinarium, podczas którego kraj partnerski zaprezentował się kluczowym klientom w pierwszym dniu warsztatów.
Tobias Woitendorf, dyrektor zarządzający TMV, skomentował: „Podobnie jak w przypadku Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB w Berlinie, koncentrujemy się na przyszłych tematach związanych z bezpiecznymi podróżami, zrównoważonym rozwojem, turystyką zdrowotną i dostępnością, które są przedstawiane odwiedzającym z wykorzystaniem praktycznych przykładów. Nawet jeśli podróż nie jest jeszcze możliwa, ważna jest wymiana pomysłów z międzynarodowymi organizatorami wycieczek na temat zmienionych warunków i zainteresowań związanych z podróżami. Musimy myśleć nie tylko o wirusie. Platforma vGTM 2021 jest doskonała do takich spotkań”.
Niemcy – udział Europy w turystyce przyjazdowej wzrósł do 85 proc.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty










