Brak pieniędzy a nie terroryści to główny powód obaw polskich turystów

Travelplanet.pl wprowadził w czerwcu jako pierwszy w branży możliwość zakupu wycieczki na raty zero procent.
Według wyników badania ARC Rynek i Opinia, przeprowadzonego dla Liberty Direct, aż 44 proc. polskich turystów boi się przekroczenia limitu wydatków na wakacjach. 42 proc. respondentów ma problem z całkowitym sfinansowaniem wyjazdu na wakacje – to wniosek z badania pozyczkaportal.pl i Aasa Polska. Według tego ostatniego sondażu 20 proc. z powodu chwilowego braku gotówki rozważa zrezygnowanie z wyjazdu, ale aż 37 proc. chce pożyczyć pieniądze na wakacje.
Według danych rezerwacyjnych Travelplanet.pl, średni koszt wyjazdu na zagraniczne wakacje wzrósł w ostatniej dekadzie tylko o 14 proc. Jednak płynność finansowa dotycząca wydatków na wypoczynek wciąż stanowi problem.
Z innych statystyk Travelplanet.pl wynika, że skłonność do wyjazdów z biurami podróży nie maleje. Wakacje na to lato zarezerwowało ok. 10 proc. turystów więcej niż na lato 2015. Tymczasem według raportów Polskiego Związku Organizatorów Turystyki tegoroczna sprzedaż ofert biur podróży wciąż utrzymuje się na poziomie niższym niż w ubiegłym roku. Co prawda te dane opierają się na tylko na jednym systemie rezerwacyjnym, ale w pewnym stopniu odzwierciedlają obawy polskich turystów, które pokazują sondaże.
Skąd więc wzrosty w statystykach największego polskiego multiagenta, będących swoistym papierkiem lakmusowym rynku turystyki?
Dane Travelplanet.pl pokazują sprzedaż niemal wszystkich największych biur podróży, które są partnerami multiagenta a nie tylko dane sprzedażowe jednego systemu rezerwacyjnego. Nie sposób jednak nie zauważyć, że duży wpływ mają na nie rozwiązania, które wyeliminowały zagrożenia, powstrzymujące turystów przed zakupem wakacji.
Travelplanet.pl wprowadził w czerwcu jako pierwszy w branży możliwość zakupu wycieczki na raty zero procent. Spłaca się ją nie przed wyjazdem ale dopiero po powrocie, w pięciu równych ratach odpowiadających cenie wyjazdu. Dane dotyczące rezerwacji w czerwcu pokazują, że trafiono w oczekiwania turystów. Efekt wzmacnia inne pionierskie rozwiązanie: bezpłatne ubezpieczenie od ewentualnej upadłości touroperatora.
Z opublikowanych właśnie badań TNS Polska dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta wynika, że aż 28 proc. Polaków obawia się zainwestowania często kilkunastu tysięcy złotych w wakacje, które mogą nie dojść do skutku.
Bezpłatne ubezpieczenie eliminuje i to zagrożenie. Sprawdziło się pod koniec ubiegłego lata, gdy zbankrutowało biuro Alfa Star, jeden z największych graczy na rynku turystycznym. Turyści, którzy kupili wakacje w tym biurze za pośrednictwem Travelplanet.pl, skorzystali z możliwości ekwiwalentnego wypoczynku. Inni klienci Alfa Star muszą czekać do połowy września 2016 na zakończenie procedury zgłaszania roszczeń wobec tego biura. Po fali bankructw touroperatorów w 2012 roku procedury wypłaty pieniędzy trwały od półtora roku do dwóch lat a wysokość zwrotów sięgała co najwyżej 70 proc. kwot zapłaconych za wycieczki.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Travelist.pl: Polacy coraz wcześniej rezerwują wyjazdy na lato 2026. Bałtyk pozostaje liderem
Polscy turyści coraz wcześniej planują wakacyjny wypoczynek. Jak wynika z danych portalu…
0 Komentarzy3 Minuty










