Biura podróży – wzrost liczby klientów na kierunkach muzułmańskich

AG

Jeśli chodzi o porównanie krajów, które najlepiej się sprzedają w biurach podróży w Polsce, w porównaniu z ubiegłym sezonem, wzrost liczby klientów odnotowują Turcja, Egipt, Tunezja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Oman.

W ostatnim tygodniu roku, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 w biurach podróży liczba rezerwacji zmalała o 17 proc., zaś liczba klientów – o 17,6 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 5,2 proc., liczba imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 17,9 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 20 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 87,3 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 5,9 proc. a autokarowe – 6,7 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Hiszpania, Egipt, Bułgaria, Włochy, Albania, Chorwacja, Tunezja i Polska.

Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się pięć greckich i po dwa egipskie i tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Zakyntos i Heraklion.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 151 zł) i na Korfu (2 142 zł). Najdrożej jest w Bodrum (2 662 zł) i na Kos (2 717 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty była w ostatnich czterech tygodniach o 28,2 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze zmalały o 30,4 proc., autokarowe zmalały o 18,8 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym wzrosły o 1 proc.

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 6,4 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85,3 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Grecja (spadek o 22,7 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem), zaś na drugim – Turcja (wzrost o 21,3 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+34,6 proc.), Hiszpania (spadek o 21,1 proc.), Bułgaria (minus 35,4 proc.), Włochy (minus 20,3 proc.), Tunezja (+ 23,4 proc.), Albania (minus 35,2 proc.), Portugalia (+8 proc.) i Chorwacja (minus 23,2 proc.).

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 20,8 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 19,3 proc., Egipt – 14,3 proc, Hiszpanię – 9,7 proc., Bułgarię – 4,8 proc, Włochy – 4,4 proc.