Biura podróży – wzrost liczby klientów na kierunkach muzułmańskich

Jeśli chodzi o porównanie krajów, które najlepiej się sprzedają w biurach podróży w Polsce, w porównaniu z ubiegłym sezonem, wzrost liczby klientów odnotowują Turcja, Egipt, Tunezja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Oman.
W ostatnim tygodniu roku, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 w biurach podróży liczba rezerwacji zmalała o 17 proc., zaś liczba klientów – o 17,6 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 5,2 proc., liczba imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 17,9 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 20 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 87,3 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 5,9 proc. a autokarowe – 6,7 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Hiszpania, Egipt, Bułgaria, Włochy, Albania, Chorwacja, Tunezja i Polska.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się pięć greckich i po dwa egipskie i tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Zakyntos i Heraklion.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 151 zł) i na Korfu (2 142 zł). Najdrożej jest w Bodrum (2 662 zł) i na Kos (2 717 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty była w ostatnich czterech tygodniach o 28,2 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze zmalały o 30,4 proc., autokarowe zmalały o 18,8 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym wzrosły o 1 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 6,4 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85,3 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Grecja (spadek o 22,7 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem), zaś na drugim – Turcja (wzrost o 21,3 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+34,6 proc.), Hiszpania (spadek o 21,1 proc.), Bułgaria (minus 35,4 proc.), Włochy (minus 20,3 proc.), Tunezja (+ 23,4 proc.), Albania (minus 35,2 proc.), Portugalia (+8 proc.) i Chorwacja (minus 23,2 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 20,8 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 19,3 proc., Egipt – 14,3 proc, Hiszpanię – 9,7 proc., Bułgarię – 4,8 proc, Włochy – 4,4 proc.
POWIĄZANE WPISY
21 marca 2025
Odwiedź Francję po igrzyskach
Przedstawiciele atrakcji turystycznych z Francji zaprezentowali się na warsztatach dla…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2025
Zima w tropikach? Itaka startuje ze sprzedażą sezonu 25/26
Itaka rozpoczyna promocyjną sprzedaż sezonu zima 25/26. Touroperator stawia na egzotykę,…
0 Komentarzy15 Minuty
19 marca 2025
Morza marzeń. Rejsy z Itaką
Z roku na rok dynamicznie rośnie popularność rejsów wycieczkowych. Rejsy stają się stylem…
0 Komentarzy9 Minuty
18 marca 2025
Wielkanoc tańszą alternatywą dla majówki 2025
W tym roku długi majowy weekend wypada wyjątkowo blisko świąt Wielkanocnych. Oba terminy…
0 Komentarzy7 Minuty
18 marca 2025
31 tys. Polaków odwiedziło Maltę w styczniu
Malta od dłuższego czasu cieszyła się popularnością wśród polskich turystów, jednak w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
17 marca 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych zaczynają spadać
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty