Biura podróży – Wielki Tydzień bez klientów
![Baseny jednego z hoteli w Pafos na Cyprze AG](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2019/04/f3cbe2365eab7e9d3cacdebb56b9410d.jpg)
W Wielkim Tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 w biurach podróży liczba rezerwacji zmalała o 33,4 proc., zaś liczba klientów – o 33,4 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 17,2 proc., liczba imprez z dojazdem własnym – o 5,7 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 36,6 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 82,8 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 7,9 proc. a autokarowe – 9,3 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Hiszpania, Egipt, Bułgaria, Włochy, Tunezja, Chorwacja, Cypr i Portugalia.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich i po dwa egipskie i tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Zakyntos i Hurghada.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 006 zł) i w Hurghadzie (2 356 zł). Najdrożej jest Heraklionie (2730 zł) i na Rodos (2 839 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty była w ostatnich czterech tygodniach o 14,2 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze zmalały o 17,7 proc., autokarowe wzrosły o 9 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym wrosły o 7,4 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 7,2 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 84,9 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (spadek o 24,5 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Turcja (wzrost o 18,7 proc.), Egipt (+36 proc.), Hiszpania (spadek o 22,3 proc.), Bułgaria (minus 38,7 proc.), Włochy (minus 20,8 proc.), Tunezja (+ 32,2 proc.), Albania (minus 36,4 proc.), Portugalia (+4,4 proc.) i Chorwacja (minus 30,3 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 19,6 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 19,3 proc., Egipt – 15 proc, Hiszpanię – 9,7 proc., Bułgarię – 4,6 proc, Włochy – 4,5 proc.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty