Biura podróży – więcej klientów niż przed rokiem odwiedzi kraje muzułmańskie

W biurach podróży w Polsce, w porównaniu do ubiegłego roku odnotowano wzrost liczby klientów kupujących imprezy w Egipcie(wzrost o 34 proc.), Turcji (+19, 9 proc.) i Tunezji (+18,8 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku w biurach podróży w Polsce, to 22 proc. przypada na Grecję a wśród 10 najpopularniejszych kierunków, sześć to lotniska greckie.
W ostatnim tygodniu roku, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 w biurach podróży liczba rezerwacji zmalała o 18 proc., zaś liczba klientów – o 15,8 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 12,6 proc., liczba imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 30,6 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 17,4 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 91,1 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,5 proc. a autokarowe – 4,3 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Bułgaria, Hiszpania, Egipt, Włochy, Albania, Chorwacja, Tunezja i Portugalia.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Zakyntos i Heraklion.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 089 zł) i w Hurghadzie (2 262 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 736 zł) i na Rodos (2 749 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty była w ostatnich czterech tygodniach o 13,2 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze zmalały o 14,8 proc., autokarowe zmalały o 8,9 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym wzrosły o 27,5 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 7,3 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85,9 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Grecja (spadek o 23,2 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem), zaś na drugim – Turcja (wzrost o 19,9 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+34 proc.), Hiszpania (spadek o 20,5 proc.), Bułgaria (minus 33 proc.), Włochy (minus 21,3 proc.), Tunezja (+ 18,8 proc.), Albania (minus 35,2 proc.), Portugalia (+9,4 proc.) i Chorwacja (minus 19,7 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 22,5 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 19,1 proc., Egipt – 13,7 proc, Hiszpanię – 9,7 proc., Bułgarię – 5,1 proc, Włochy – 4,3 proc., Tunezję – 2,1 proc., Albanię – 2,1proc., Portugalię- 1,6 proc. i Chorwację – 1,6 proc.
POWIĄZANE WPISY
17 lutego 2025
Biura podróży – trwa wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lutego 2025
UOKiK: Exim wprowadzał klientów w błąd. Biuro podróży odpiera zarzuty
Exim zmieniał warunki wycieczek bez zgody klientów i nie informował ich o prawie do…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lutego 2025
TOP Touristik odnotowuje 40 proc. proc. wzrost rezerwacji na Maltę w 2025 roku
TOP Touristik touroperator specjalizujący się w dynamicznym pakietowaniu odnotował wzrost…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lutego 2025
Tourist Polska uruchamia innowacyjną aplikację „Gotowy na Wakacje”
Biuro podróży Tourist Polska jako pierwsze w kraju wprowadziło i uruchomiło aplikację…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lutego 2025
Biura podróży – wzrost cen wycieczek ponownie mocno przyspieszył
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
5 lutego 2025
Elkie Pupek nową menadżerką ds. sprzedaży i marketingu w TOP Touristik
TOP Touristik poinformował o dołączeniu Elkie Pupek do zespołu na stanowisko sales &…
0 Komentarzy1 Minuta
4 lutego 2025
Raport Podróżnika: jak Polacy podróżowali w 2024 roku?
Rok 2024 przyniósł kolejne rekordy w turystyce – więcej podróży, większe zainteresowanie…
0 Komentarzy11 Minuty
3 lutego 2025
Biura podróży – imprezy turystyczne coraz droższe
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
3 lutego 2025
Rainbow został partnerem Olimpiady Geograficznej
Wsparcie edukacji młodych ludzi od zawsze jest dla Rainbow bardzo ważnym elementem…
0 Komentarzy1 Minuty