Biura podróży – wciąż rośnie popularność Albanii

materiały prasowe

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów kupujących ofertę albańską wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2016 roku o 134 proc.

Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 14,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 15,8 proc., zaś liczba klientów – o 19,2 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 80 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 14,9 proc. a autokarowe 4,5 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zmalała liczba sprzedanych imprez autokarowych – o minus 34,1 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 173,3 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła o proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tym razem następująco: Grecja, Hiszpania, Turcja, Bułgaria, Egipt, Włochy, Portugalia, Chorwacja, Albania i Cypr. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się sześć greckich i dwa hiszpańskie. Na podium znajdują się Antalya, Heraklion i Zakynthos. Najmniej kosztują imprezy w Antalyi (2 139 zł) i w Burgas (2 058 zł). Najdrożej jest w Chanii (3 034 zł) i na Rodos (2 820 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 14,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych wzrosła o 6,8 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 154 proc., zaś autokarówek – zmalała o minus 28,2
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2016 roku o 30,5 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 77,8 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 49 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+5 proc.), Bułgaria (+5 proc.), Egipt (+91 proc.), Włochy (minus 1 proc.), Turcja (+68 proc.), Portugalia (0 proc.), Chorwacja (+13 proc.), Albania (134 proc.) i Kuba (+52 proc.). Na szesnastej pozycji znajduje się Tanzania (+108 proc.) a na siedemnastej – Malta (+133 proc.).