Biura podróży – tylko autokarówki sprzedają się lepiej

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych wzrosła o 61,7 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 21,3 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 11,3 proc.
W ostatnim tygodniu roku, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 w biurach podróży liczba rezerwacji zmalała o 7,2 proc., zaś liczba klientów – o 8 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 83,6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 6,6 proc. a autokarowe – 9,6 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Egipt, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Tunezja, Cypr, Albania i Chorwacja.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się trzy egipskie i po dwa bułgarskie, greckie i tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Hurghada i Burgas.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 036 zł) i w Warnie (1 850 zł). Najdrożej jest w Heraklionie (2 684 zł) i w Antalyi (2 590 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty była w ostatnich czterech tygodniach o 8,4 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze zmalały o 8,5 proc., autokarowe wzrosły o 12 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały o 25,5 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 6,2 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85,1 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Turcja (wzrost o 20,4 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Grecja (spadek o 22,9 proc.), Egipt (+39,6 proc.), Hiszpania (spadek o 21,9 proc.), Bułgaria (minus 39,1 proc.), Włochy (minus 19,6 proc.), Tunezja (+ 31,6 proc.), Albania (minus 35,1 proc.), Portugalia (+4,7 proc.) i Chorwacja (minus 30,6 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 19,5 proc. sprzedanych imprez przypada na Turcję. Na Grecję – 19,1 proc., Egipt – 15,3 proc, Hiszpanię – 9,5 proc., Bułgarię – 4,6 proc, Włochy – 4,5 proc.
POWIĄZANE WPISY
17 lutego 2025
Biura podróży – trwa wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lutego 2025
UOKiK: Exim wprowadzał klientów w błąd. Biuro podróży odpiera zarzuty
Exim zmieniał warunki wycieczek bez zgody klientów i nie informował ich o prawie do…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lutego 2025
TOP Touristik odnotowuje 40 proc. proc. wzrost rezerwacji na Maltę w 2025 roku
TOP Touristik touroperator specjalizujący się w dynamicznym pakietowaniu odnotował wzrost…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lutego 2025
Tourist Polska uruchamia innowacyjną aplikację „Gotowy na Wakacje”
Biuro podróży Tourist Polska jako pierwsze w kraju wprowadziło i uruchomiło aplikację…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lutego 2025
Biura podróży – wzrost cen wycieczek ponownie mocno przyspieszył
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
5 lutego 2025
Elkie Pupek nową menadżerką ds. sprzedaży i marketingu w TOP Touristik
TOP Touristik poinformował o dołączeniu Elkie Pupek do zespołu na stanowisko sales &…
0 Komentarzy1 Minuta
4 lutego 2025
Raport Podróżnika: jak Polacy podróżowali w 2024 roku?
Rok 2024 przyniósł kolejne rekordy w turystyce – więcej podróży, większe zainteresowanie…
0 Komentarzy11 Minuty
3 lutego 2025
Biura podróży – imprezy turystyczne coraz droższe
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
3 lutego 2025
Rainbow został partnerem Olimpiady Geograficznej
Wsparcie edukacji młodych ludzi od zawsze jest dla Rainbow bardzo ważnym elementem…
0 Komentarzy1 Minuty