Biura podróży – tylko autokarówki sprzedają się lepiej
![Centrum Trydentu AG](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2019/04/3434736a2052538d52efb6e3c287b7fa.jpg)
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych wzrosła o 61,7 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 21,3 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 11,3 proc.
W ostatnim tygodniu roku, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 w biurach podróży liczba rezerwacji zmalała o 7,2 proc., zaś liczba klientów – o 8 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 83,6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 6,6 proc. a autokarowe – 9,6 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Egipt, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Tunezja, Cypr, Albania i Chorwacja.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się trzy egipskie i po dwa bułgarskie, greckie i tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Hurghada i Burgas.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 036 zł) i w Warnie (1 850 zł). Najdrożej jest w Heraklionie (2 684 zł) i w Antalyi (2 590 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty była w ostatnich czterech tygodniach o 8,4 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze zmalały o 8,5 proc., autokarowe wzrosły o 12 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały o 25,5 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 6,2 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85,1 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Turcja (wzrost o 20,4 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Grecja (spadek o 22,9 proc.), Egipt (+39,6 proc.), Hiszpania (spadek o 21,9 proc.), Bułgaria (minus 39,1 proc.), Włochy (minus 19,6 proc.), Tunezja (+ 31,6 proc.), Albania (minus 35,1 proc.), Portugalia (+4,7 proc.) i Chorwacja (minus 30,6 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 19,5 proc. sprzedanych imprez przypada na Turcję. Na Grecję – 19,1 proc., Egipt – 15,3 proc, Hiszpanię – 9,5 proc., Bułgarię – 4,6 proc, Włochy – 4,5 proc.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty