Biura podróży – Turcja, Grecja i Egipt biorą ponad połowę rynku
W biurach podróży w Polsce 19,4 proc. sprzedanych imprez przypada na Turcję. Na Grecję – 19,3 proc., Egipt – 15,2 proc.
W ostatnim tygodniu roku, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 w biurach podróży liczba rezerwacji zmalała o 3,5 proc., zaś liczba klientów – o 5,2 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych wzrosła o 29 proc., liczba imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 18,1 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 9,7 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 82,7 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 7,1 proc. a autokarowe – 10,1 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Hiszpania, Egipt, Bułgaria, Włochy, Tunezja, Albania, Chorwacja i Polska.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się pięć greckich i po dwa greckie i tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Hurghada i Marsa Alam.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 064 zł) i w Hurghadzie (2 379 zł). Najdrożej jest w Heraklionie (2 856 zł) i na Kos (2 758 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty była w ostatnich czterech tygodniach o 8,3 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze zmalały o 9,9 proc., autokarowe wzrosły o 20,8 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały o 16,5 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 6,2 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Turcja (wzrost o 20,3 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Grecja (spadek o 23,1 proc.), Egipt (+38 proc.), Hiszpania (spadek o 21,6 proc.), Bułgaria (minus 38,6 proc.), Włochy (minus 19,6 proc.), Tunezja (+ 30,6 proc.), Albania (minus 35,3 proc.), Portugalia (+5 proc.) i Chorwacja (minus 30,1 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 19,4 proc. sprzedanych imprez przypada na Turcję. Na Grecję – 19,3 proc., Egipt – 15,2 proc, Hiszpanię – 9,6 proc., Bułgarię – 4,6 proc, Włochy – 4,5 proc.
POWIĄZANE WPISY
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
One Event zaprezentował się w Warszawie
Około 40 przedstawicieli biur podróży i agencji MICE poznało ofertę One Event na…
0 Komentarzy1 Minuty
21 marca 2024
Ostatnie dni promocji na wakacje.pl
Jeszcze przez kilkanaście dni trwa promocja na letnie wyjazdy www.wakacje.pl. Niższe…
0 Komentarzy6 Minuty
18 marca 2024
Wakacje.pl startuje z nową kampanią rekrutacyjną kreowaną przez sztuczną inteligencję
Wakacje.pl stworzyły nową kampanię rekrutacyjną, a jej przygotowanie „zleciły” sztucznej…
0 Komentarzy3 Minuty
18 marca 2024
Biura podróży – znaczący spadek cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty