Biura podróży – pierwsza szóstka krajów bierze ¾ rynku

W ostatnim tygodniu w biurach podróży oferty Grecji, Turcji, Egiptu, Hiszpanii, Bułgarii i Włoch stanowiły 75 proc. wszystkich sprzedanych imprez.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 90,3 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,9 proc. a autokarowe – 4,7 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Bułgaria, Hiszpania, Egipt, Albania, Włochy, Chorwacja, Portugalia i Tunezja.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa bułgarskie.
Na podium znajdują się Antalya, Zakyntos i Burgas,.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 015 zł) i w Warnie (2 071 zł). Najdrożej jest na Rodos (2 985 zł) i na Kos (3 004 zł).
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 10,2 proc.
Liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 4 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 11,1 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 10,5 proc.
Wycieczki samolotowe stanowią 86,5 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Grecja (spadek o 25,5 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem), zaś na drugim – Turcja (wzrost o 15,3 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+31,1 proc.), Hiszpania (spadek o 22,3 proc.), Bułgaria (minus 31,4 proc.), Włochy (minus 25,6 proc.), Albania (minus 36,3 proc.), Tunezja (+ 9,8 proc.), Portugalia (+10,9 proc.) i Chorwacja (minus 17,5 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 24,1 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 18,4 proc., Egipt – 12,8 proc, Hiszpanię – 9,6 proc., Bułgarię – 5,8 proc, Włochy – 4,3 proc., Albanię – 2,4 proc., Tunezję – 2,1 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,6 proc.
POWIĄZANE WPISY
5 lutego 2025
Elkie Pupek nową menadżerką ds. sprzedaży i marketingu w TOP Touristik
TOP Touristik poinformował o dołączeniu Elkie Pupek do zespołu na stanowisko sales &…
0 Komentarzy1 Minuta
4 lutego 2025
Raport Podróżnika: jak Polacy podróżowali w 2024 roku?
Rok 2024 przyniósł kolejne rekordy w turystyce – więcej podróży, większe zainteresowanie…
0 Komentarzy11 Minuty
3 lutego 2025
Biura podróży – imprezy turystyczne coraz droższe
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
3 lutego 2025
Rainbow został partnerem Olimpiady Geograficznej
Wsparcie edukacji młodych ludzi od zawsze jest dla Rainbow bardzo ważnym elementem…
0 Komentarzy1 Minuty
30 stycznia 2025
Anex Tour Poland zaprezentował nową ofertą dla agentów podczas Road Show 2025
Pięć największych miast w Polsce, 500 gości, przedstawiciele najlepszych hoteli z…
0 Komentarzy2 Minuty
28 stycznia 2025
Itaka wspiera WOŚP – podróż luksusowym statkiem dla zwycięzcy licytacji
Biuro Podróży Itaka kolejny raz włączyło się w akcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej…
0 Komentarzy1 Minuty
27 stycznia 2025
Biura podróży – ceny wyjazdów powróciły do wzrostów
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
22 stycznia 2025
Travel Advance będzie współpracować z nowym DMC z Abu Dhabi
Od grudnia 2024 roku agencja Travel Advance, specjalizująca się w marketingu destynacji,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta