Biura podróży – pierwsza 10 najpopularniejszych kierunków bierze połowę rynku

Wśród najpopularniejszych kierunków u klientów biur podroży w Polsce, dziesięć – Antalya, Hurghada, Zakynthos, Heraklion, Rodos, Burgas, Bodrum, Marsa Alam, Korfu i Kos – przyjmuje w tym sezonie 48,8 proc.turystów.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 90,6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,1 proc. a autokarowe – 5,2 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Hiszpania, Bułgaria, Egipt, Włochy, Albania, Tunezja, Chorwacja i Portugalia.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Zakynthos i Heraklion.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 105 zł) i w Tiranie (2 366 zł). Najdrożej jest w Chanii (3 198 zł) i na Kos (2 992 zł).
W obecnym sezonie wycieczki samolotowe stanowią 86,9 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 25,7 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 17,7 proc., Egipt – 12,0 proc, Hiszpanię – 9,6 proc., Bułgarię – 6,3 proc, Włochy – 4,2 proc., Albanię – 2,7 proc., Tunezję – 2,2 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,7 proc., Cypr – 1 proc.
Wśród kierunków najpopularniejsze są Antalya -12,2proc., Hurghada – 5,6 proc., Zakynthos – 4,9 proc., Heraklion – 4,6 proc. i Rodos – 4,1 proc.
POWIĄZANE WPISY
21 marca 2025
Odwiedź Francję po igrzyskach
Przedstawiciele atrakcji turystycznych z Francji zaprezentowali się na warsztatach dla…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2025
Zima w tropikach? Itaka startuje ze sprzedażą sezonu 25/26
Itaka rozpoczyna promocyjną sprzedaż sezonu zima 25/26. Touroperator stawia na egzotykę,…
0 Komentarzy15 Minuty
19 marca 2025
Morza marzeń. Rejsy z Itaką
Z roku na rok dynamicznie rośnie popularność rejsów wycieczkowych. Rejsy stają się stylem…
0 Komentarzy9 Minuty
18 marca 2025
Wielkanoc tańszą alternatywą dla majówki 2025
W tym roku długi majowy weekend wypada wyjątkowo blisko świąt Wielkanocnych. Oba terminy…
0 Komentarzy7 Minuty
18 marca 2025
31 tys. Polaków odwiedziło Maltę w styczniu
Malta od dłuższego czasu cieszyła się popularnością wśród polskich turystów, jednak w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
17 marca 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych zaczynają spadać
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty