Biura podróży – oczekiwanie na klientów

W ostatnim tygodniu liczba klientów kupujących imprezy w biurach podróży była mniejsza o 3,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu kończącego się sezonu. Najpopularniejszymi kierunkami na razie są: Turcja, Egipt, Hiszpania, Grecja i Włochy.
Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 w biurach podróży liczba rezerwacji zmalała o minus 3,1 proc., zaś liczba klientów – o minus 4,4 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu, stanowiły 83,3 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 7,9 proc. a autokarowe – 8,6 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych wzrosła o 10,8 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała o minus 8,3 proc., zaś liczba samolotówek – o minus 5,4 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2017 do 31 października 2018 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Turcja, Egipt, Grecja, Hiszpania, Włochy, Tunezja, Albania, Bułgaria, Austria, Malta.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się trzy egipskie i greckie oraz dwa tureckie. Na podium znajdują się Antalya, Hurghada i Marsa Alam.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Monastyrze (2 062 zł) i w Sharm El Sheik (2 440 zł). Najdrożej jest na Teneryfie (3 373 zł) w Chanii (3 115 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty zmalała w ostatnich czterech tygodniach o minus 4,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze zmalały o minus 2,9 proc., autokarowe wzrosły o 6,5 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały minus 23,3 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2018 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku o 1,3 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 81,1 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z kończąc się sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Turcja (wzrost o 100,9 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+135,7 proc.), Hiszpania (spadek o minus 37 proc.), Grecja (minus 50,6 proc.), Włochy (minus 22,7 proc.), Tajlandia (minus 0,2 proc.), Oman (+7,1 proc.), Austria (minus 29,2 proc.), Tunezja (wzrost o 253,1 proc.), Bułgaria (minus 50,2 proc.) i Oman (+4,5 proc.)
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 18,9 proc. sprzedanych imprez przypada na Turcję. Na Egipt – 17,3 proc., Hiszpanię – 8,1 proc., Grecję – 7,2 Włochy – 6,2, proc., Tajlandia – 3,4 proc.
POWIĄZANE WPISY
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2023
Biura podróży – ceny imprez turystycznych droższe niż przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
11 listopada 2023
Join Up zamierza zimą latać z Rzeszowa-Jasionki na Sri Lankę
Biuro podróży Join Up od 25 grudnia 2023 roku wprowadza ofertę przelotów z portu…
0 Komentarzy2 Minuty