Biura podróży – liczba klientów wreszcie wzrasta

Po kilku słabszych tygodniach, w ostatnim tygodniu w biurach podróży liczba klientów była o 14,2 proc. większa niż w analogicznym okresie 2018 roku.
Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. W ostatnim tygodniu roku, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 13,7 proc., zaś liczba klientów – o 14,2 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 85,7 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 8,3 proc. a autokarowe – 5,8 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych wzrosła o 8,2 proc., liczba imprez z dojazdem własnym – o 5,2 proc., zaś liczba samolotówek o 15,6 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Egipt, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Tunezja, Albania, Chorwacja i Portugalia.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich i po dwa egipskie i tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Heraklion i Hurghada.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 066 zł) i Hurghadzie (2 370 zł). Najdrożej jest na Kos (2 742 zł) i na Rodos (2 779 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty była w ostatnich czterech tygodniach o 7,5 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wyjazdy lotnicze zmalały o 6,9 proc., autokarowe zmalały o 16,8 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały o 7,6 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku o 4,4 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85,2 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Turcja (wzrost o 26,3 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Grecja (spadek o 28,4 proc.), Egipt (+65,1 proc.), Hiszpania (spadek o 23,2 proc.), Włochy (minus 21,7 proc.), Bułgaria (minus 41,4 proc.), Tunezja (+ 79,7 proc.), Albania (minus 38 proc.), Portugalia (+7,6 proc.) i Tajlandia (+3,6 proc.) i Zjednoczone Emiraty Arabskie (+ 18,5 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 20,1 proc. sprzedanych imprez przypada na Turcję. Na Grecję – 17,2 proc., Egipt – 16,4 proc, Hiszpanię – 9,1 proc., Włochy –4,6 proc., Bułgarię – 4,2 proc.
POWIĄZANE WPISY
5 marca 2021
Otworzą bardziej lasy – szansa dla wyspecjalizowanych lokalnych touroperatorów ?
Dobra wiadomość od Lasów Państwowych. Nocleg w lesie będzie łatwiejszy, to szansa dla…
0 Komentarzy5 Minuty
4 marca 2021
Sabre nawiązało współpracę z Kiwi.com
Sabre ogłosiło nawiązanie globalnej współpracy z Kiwi.com. W ramach partnerstwa dostawca…
0 Komentarzy2 Minuty
4 marca 2021
Corendon daje 50 proc. zniżki na loty pracownikom biur podróży
Corendon zachęca pracowników biur podróży 50% zniżką na produkt lato. Wyloty z Berlina,…
0 Komentarzy5 Minuty
3 marca 2021
Fly.pl – w lutym ponad 53 proc. klientów wybrało Egipt i Turcję. Polska na 4. miejscu
W lutym wśród klientów fly.pl, 60 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub…
0 Komentarzy4 Minuty
3 marca 2021
Itaka startuje ze sprzedażą Zimy 2021/22
Biuro Itaka wystartowała dzisiaj ze sprzedażą oferty sezonu Zima 2021/22. W ofercie…
0 Komentarzy3 Minuty
2 marca 2021
Polka Travel z certyfikatem Profesjonalnego Organizatora Podróży Motywacyjnych
Do grona rekomendowanych organizatorów Poland Convention Bureau POT dołączyła firma Polka…
0 Komentarzy1 Minuty
2 marca 2021
SITE Poland wspiera młodych liderów branży incentive travel
Stowarzyszenie SITE Poland uruchomiło nowy projekt YOUNG LEADERS. Jest to autorski…
0 Komentarzy2 Minuty
2 marca 2021
#CroatianGet2Gether – warsztaty B2B z chorwacką branżą turystyczną
18 marca, Przedstawicielstwo Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce organizuje…
0 Komentarzy1 Minuty
2 marca 2021
ITAKA z nowym konceptem 3×2, alians z Energylandią dla dzieci i luksusowy produkt dla dorosłych
Itaka sypnęła nowościami, elastyczny koncept 3x21, sojusz z Energylandią i luksusowy…
1 Komentarz6 Minuty