Biura podróży – lato się nie kończy

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 10,8 proc., zaś liczba klientów – o 11,8 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 94,7 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 1,2 proc. a autokarowe – 3,3 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zmalała liczba sprzedanych imprez autokarowych – o minus 17,8 proc., imprez z dojazdem własnym zmalała – o minus 20,6 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła o 13,7.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak samo, jak przez ostatnie osiem tygodni: Grecja, Hiszpania, Turcja, Egipt, Bułgaria,Włochy, Portugalia, Cypr, Albania i Chorwacja. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się pięć greckich i dwa tureckie. Na podium znajdują się Heraklion, Antalya i Rodos.
Najmniej kosztują imprezy w Hurghadzie (1 773zł) i w Burgas (1 461 zł). Najdrożej jest na Fuerteventurze (2 865 zł) i na Kos (2 369 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 0,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wyjazdy lotnicze wzrosły o 1,1 proc., autokarowe zmalały o minus 16,3 a wyjazdy z dojazdem własnym wzrosły o 3,2 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku o 16,5 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 86,1 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 6,5 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+0,8 proc.), Bułgaria (+10,6 proc.), Turcja (+38,4 proc.), Włochy (16,2 proc.), Egipt (+111,6 proc.), Albania (100,9 proc.), Portugalia (7,4 proc.), Chorwacja (minus 0,9 proc.) i Cypr (5,2 proc.). Na szesnastej pozycji znajduje się Malta (+122,7 proc.) a na dwudziestej – Tanzania (+108,8 proc.). Już na siedemnastym miejscu znajduje się Tunezja (+73 proc.). Polska znajduje się na pozycji 11. (+19,5 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 31,2 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Hiszpania to 16,4 proc., Bułgaria – 9,5 proc., Turcja – 7,7 proc., Włochy 6,5 proc., Egipt – 6,1 proc.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty