Biura podróży – jednocyfrowy spadek sprzedaży

W ostatnim tygodniu roku, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 w biurach podróży liczba rezerwacji zmalała o 7,7 proc., zaś liczba klientów – o 8,6 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 85,4 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 6,1 proc. a autokarowe – 8,3 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 3,9 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 30,1 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 3,9 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Egipt, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Tunezja, Chorwacja, Albania i Polska.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich i po dwa egipskie i tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Hurghada i Bodrum.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 058 zł) i Hurghadzie (2 367 zł). Najdrożej jest w Heraklionie (2 796 zł) i na Rodos (2 757 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty była w ostatnich czterech tygodniach o 9,3 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze zmalały o 7,5 proc., autokarowe wzrosły o 3,2 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały o 36 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 6 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85,2 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Turcja (wzrost o 21,1 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Grecja (spadek o 22,5 proc.), Egipt (+43,4 proc.), Hiszpania (spadek o 22,3 proc.), Włochy (minus 20,1 proc.), Bułgaria (minus 40 proc.), Tunezja (+ 38,3 proc.), Albania (minus 35,6 proc.), Portugalia (+4,6 proc.) i Tajlandia (+8,2 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 19,6 proc. sprzedanych imprez przypada na Turcję. Na Grecję – 18,8 proc., Egipt – 15,5 proc, Hiszpanię – 9,4 proc., Włochy – 4,6 proc., Bułgarię – 4,5 proc.
POWIĄZANE WPISY
13 listopada 2025
Pokolenie Z zmienia turystykę. Rekruterzy szukają nowych sposobów komunikacji
Rekruterzy z biur podróży Itaka, Coral Travel, Grecos Holiday i Albatros oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
13 listopada 2025
Wakacje.pl: Święta pod palmami coraz popularniejsze. Polacy częściej wybierają ciepłe kierunki
Zimowy sezon zapowiada się intensywnie dla branży turystycznej. Dane Wakacje.pl pokazują,…
0 Komentarzy4 Minuty
6 listopada 2025
Travelist.pl z najdłuższą wyprzedażą w historii portalu – Black Month Sale 2025
Od 3 listopada do 2 grudnia portal rezerwacyjny Travelist.pl prowadzi akcję promocyjną…
0 Komentarzy2 Minuty
5 listopada 2025
Albania nowym kierunkiem w ofercie Itaki z Zielonej Góry
Biuro podróży Itaką ogłosiło uruchomienie nowego kierunku wakacyjnego z Portu Lotniczego…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2025
Wakacje.pl: Wzrost rezerwacji na długi weekend listopadowy. Polacy stawiają na Egipt, Turcję i Cypr
Długi weekend z 11 listopada cieszy się dużym zainteresowaniem. Według danych Wakacje.pl…
0 Komentarzy4 Minuty
5 listopada 2025
ETI i Enter Air łączą siły. Pierwszy lot z Katowic do Hurghady już w listopadzie
Z początkiem sezonu zimowego ETI dołącza do grona partnerów Enter Air, oferując regularne…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2025
eSky sprawdza, gdzie wypoczywają Polacy w listopadzie. Króluje Malta
Biuro podróży eSky.pl przygotowało zestawienie kierunków, które Polacy najczęściej…
0 Komentarzy3 Minuty
4 listopada 2025
Artur Makolągwa nowym marketing i e-commerce managerem w Exim Tours
Do zespołu Exim Tours dołączył Artur Makolągwa, obejmując stanowisko marketing i…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2025
Nekera: Austria utrzymuje pozycję lidera zimowych wyjazdów narciarskich Polaków
Nekera otwiera sezon zimowy 2025/26 w Austrii. Tegoroczna edycja Skiopening odbędzie się…
0 Komentarzy3 Minuty










