Biura podróży – Grecja zdecydowanym liderem na polskim rynku
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się siedem greckich i dwa tureckie. 22,9 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 90.6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,7 proc. a autokarowe – 4,5 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Bułgaria, Hiszpania, Egipt, Włochy, Albania, Chorwacja, Portugalia i Tunezja.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się siedem greckich i dwa tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Zakyntos i Burgas.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 026 zł) i w Tirnanie (2 180 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 929 zł) i na Kos (3 083 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty była w ostatnich czterech tygodniach o 13,2 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze zmalały o 14,8 proc., autokarowe zmalały o 8,9 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym wzrosły o 27,5 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 7,7 proc. Liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 2,6 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 13,6 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 7,6 proc.
Wycieczki samolotowe stanowią 86,1 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Grecja (spadek o 23,4 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem), zaś na drugim – Turcja (wzrost o 19,2 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+33,6 proc.), Hiszpania (spadek o 20,8 proc.), Bułgaria (minus 32,5 proc.), Włochy (minus 22,6 proc.), Albania (minus 35 proc.), Tunezja (+ 16,3 proc.), Portugalia (+9,5 proc.) i Chorwacja (minus 19,4 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 22,9 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 19 proc., Egipt – 13,5 proc, Hiszpanię – 9,7 proc., Bułgarię – 5,3 proc, Włochy – 4,3 proc., Albanię – 2,2 proc., Tunezję – 2,1 proc., Portugalię- 1,6 proc. i Chorwację – 1,6 proc.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty