Biura podróży – dwucyfrowe spadki sprzedaży

W biurach podróży sprzedaż oferty była w ostatnich czterech tygodniach o 11,5 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wyjazdy lotnicze zmalały o 10,3 proc., autokarowe zmalały o 0,3 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały o 30,5 proc.
Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. W ostatnim tygodniu roku, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 w biurach podróży liczba rezerwacji zmalała o 13 proc., zaś liczba klientów – o 13,6 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 86,1 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 6,5 proc. a autokarowe – 7,2 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych wzrosła o 6,1 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 35,4 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 12,9 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Egipt, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Tunezja, Albania, Chorwacja i Portugalia.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich i po dwa egipskie i tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Hurghada i Bodrum.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 066 zł) i Hurghadzie (2 214 zł). Najdrożej jest na Kos (2 876 zł) i na Rodos (2 860 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty była w ostatnich czterech tygodniach o 11,5 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze zmalały o 10,3 proc., autokarowe zmalały o 0,3 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały o 30,5 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 5,8 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85,2 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Turcja (wzrost o 21,6 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Grecja (spadek o 23,2 proc.), Egipt (+47,2 proc.), Hiszpania (spadek o 23,1 proc.), Włochy (minus 20,6 proc.), Bułgaria (minus 40,5 proc.), Tunezja (+ 48 proc.), Albania (minus 36,9 proc.), Portugalia (+5,5 proc.) i Tajlandia (+6,9 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 19,8 proc. sprzedanych imprez przypada na Turcję. Na Grecję – 18,5 proc., Egipt – 15,6 proc, Hiszpanię – 9,2 proc., Włochy – 4,6 proc., Bułgarię – 4,4 proc.
POWIĄZANE WPISY
2 kwietnia 2023
Nekera z rozszerzoną ofertą hiszpańską i nowymi sieciami, w tym Riu. Agenci poznali hotelarzy na workshopach w Polsce
Ponad 2,5 tys. obiektów w ofercie i loty do 13 lotnisk to obecnie hiszpańska oferta…
0 Komentarzy11 Minuty
31 marca 2023
Kurt Ekert zastąpi Seana Menke na stanowisku dyrektora generalnego Sabre
Dyrektor generalny i prezes Sabre, Sean Menke, przejdzie na stanowisko prezesa…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2023
Rekordowy rok 2022 dla Go Global Travel. „Miliard euro przychodu jest w naszym zasięgu”
Należąca do grupy Go Global Travel polska spółka Merigo, specjalizująca się w systemach…
0 Komentarzy8 Minuty
27 marca 2023
Nowy projekt Nekery. Akademia Rezydentów rusza w kwietniu
Projekt „Akademia Rezydentów”, przeznaczony jest dla młodych ludzi, planujących karierę w…
0 Komentarzy3 Minuty
22 marca 2023
Join Up! uruchamia wakacyjną promocję dla rodzin z dziećmi
Join Up! nowy na polskim rynku, lecz będący już od kilkunastu lat w Europie touroperator,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2023
Anex Tour wchodzi na polski rynek. W 2023 chcą obsłużyć 200 tys. klientów
Tureckie biuro podróży w ostatnich dniach zorganizowało wydarzenie dla branży…
0 Komentarzy1 Minuty
22 marca 2023
Esky: Polacy wiosną wybiorą się na city breaks w Europie
Według ekspertów z eSky.pl tegorocznej wiosny podróżnicy z Polski w zdecydowanej…
0 Komentarzy6 Minuty
20 marca 2023
Wystawcy Africa Showcase przestawili swoje oferty w Polsce, na Węgrzech i w Czechach
Globalny roadshow – Africa Showcase – rozpoczął się w minionym tygodniu w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2023
Spanish Event – wielkie święto hiszpańskiej turystyki już za tydzień
16 silnych hiszpańskich marek, dwa dni workshopów, 250 profesjonalistów z branży i ogrom…
0 Komentarzy9 Minuty