Będzie nowy system sprzedaży w PKP – spełni oczekiwania agentów i światowe standardy
Będzie nowy „lotniczy” system sprzedaży w PKP ? Czy data wdrożenia 2023 jest realna ? Agenci czekają z utęsknieniem na koniec udręki.
Kolejne podejście do nowego systemu sprzedaży na kolei. Tym razem pomoże Krajowy Program Odbudowy, środki na przetarg mają pochodzić m.in. z tego projektu. Czy PKP Informatyka wyrobi się do 2023 roku? Branża agentów obsługujących podróże służbowe czeka z utęsknieniem. Zyskają też tour operatorzy.
PKP informatyka ogłasza przetarg na nowy system sprzedaży wdrożenie 2023
Wczoraj branżowe media poinformowały o tym istotnym z punktu widzenia całej, polskiej, turystycznej branży fakcie. PKP Informatyka podchodzi na poważnie do projektu nowego systemu sprzedaży. Sfinansowany ma być w dużej mierze ze środków krajowego planu odbudowy. To duża pomoc dla kolejowej spółki bez tego mogłaby nie udźwignąć wydatków liczonych w dziesiątkach milionów złotych. PKP Informatyka z optymizmem podchodzi do ewentualnego wdrożenia projektu. Podając wstępnie datę wdrożenia 2023 rok. Do takie optymizmu ma skłaniać wcześniej przeprowadzony dialog konkurencyjny. Z pewnością powinien ułatwić obecne postępowanie przetargowe.
PKP Intercity głównym użytkownikiem jego potrzeby zostaną uwzględnione, a agentów?
PKP Informatyka podkreśla, iż głównym użytkownikiem nowego systemu będzie PKP Intercity. Główny z punktu widzenia podróży służbowych przewoźnik w Polsce, miał być bardzo szeroko konsultowany w zakresie potrzeb związanych z nowym systemem. PKP Informatyka jasno daje też do zrozumienia, iż nowy system ma umożliwić komunikowanie się z międzynarodowymi narzędziami. Zapewne chodzi o globalne agencyjne systemy GDS i ewentualnych agregatorów typu Travel Fusion.
Otwarte pozostaje pytanie czy konsultowano się z agentami obsługującymi podróże służbowe? Czy pytano o potrzeby Tour Operatorów? W ostatnich latach współpraca agentów z PKP Intercity była bardzo ciężka, brak możliwości integracji przy rosnącej popularności kolei (Pendolino) sprawiało agentom niemały kłopot. Z informacji zebranych na rynku wynika, iż szeroka konsultacja z agentami nie była prowadzona. Ani pod kątem ich potrzeb w obsłudze off-line ani integracji nowego systemu z narzędziami do samodzielnej rezerwacji podroży służbowych. Otwarte pozostaje też pytanie, czy system pozwoli np. na digitalizacje produktu służbowego jakim są kolorowe karty? Z rynku Tour Operatorskiego dochodziły też w ostatnim czasie jasne sygnały o zainteresowaniu współpracą z PKP Intercity. Nekera byłaby chętna dodać PKP do własnej „polskiej” oferty. Dziś, jednak systemowo jest to w zasadzie niemożliwe, brak też rozwiązań podobnych do lotniczych taryf tour operatorskich. Nie mówiąc o sprawnej rezerwacji biletów grupowych, w modelu podobnym do tego lotniczego.
Nowy system da wreszcie możliwości szerokiej integracji i przygotuje firmę do konkurencji?
Miejmy jednak nadzieje, iż nowy system będzie jednak w pełni integrowalny ze światowymi narzędziami, pozwoli też szerokiej rzeszy partnerów integrować/ sprzedawać ofertę Intercity na swoich stronach. Powinien też pozwolić sprawnie obsłużyć ewentualne programy lojalnościowe skierowane zarówno do pasażera indywidualnego, jak i firm. Vide te, które mają linie lotnicze dla segmentu małych i średnich przedsiębiorstw.
Bez nowoczesnego systemu Intercity nie da rady rywalizować z oczekiwaną już od 2030 roku międzynarodową konkurencją. Jak jest ona agresywna, można się przekonać na przykładzie Hiszpanii, która właśnie uwolniła rynek kolejowy.
Podobnego scenariusza można się spodziewać na rynku polskim, szczególnie w zakresie najbardziej obleganych biznesowych relacji Kraków/ Katowice – Warszawa – Gdańsk, ale też linii do Wrocławia czy Poznania i dalej Berlina. Pamiętajmy, iż kolei będzie niezmiennie pomagało ciśnienie na likwidacje śladu węglowego, część krajowych połączeń LOT z pewnością zniknie. Głównymi kandydatami są oczywiście Katowice i Poznań. Nowy system i tu może pomóc, wreszcie będzie można pomyśle o produkcie FLY&RAIL z prawdziwego zdarzenia. Jest on wszak konieczny w związku z projektem Centralnego Portu Lotniczego.
Ostatni wywiad przedstawiciela PKP Intercity dla Pulsu Biznesu wskazuje, iż chęci do kopiowania modelu lotniczego są, pytanie czy są też wystarczające kompetencje. Już przecież po 2012 roku, w ramach „rewolucji na kolei” zapowiadano lotniczy cennik. Wtedy jednak z przetargu na moduł zarządzania ceną, Intercity się wycofało. Może teraz z pomocą państwowych środków uda się zbudować nową jakość. Trzymamy kciuki branży agentów obsługujących podróże służbowe ta zmiana jest bardzo potrzebna.
POWIĄZANE WPISY
8 sierpnia 2025
Wizz Air wdraża nowoczesne technologie pokładowe
Linia lotnicza Wizz Air wprowadza do swoich samolotów rozwiązania mające na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Lipiec kolejnym udanym miesiącem dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
W lipcu 2025 roku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 10 628 pasażerów. Choć to…
0 Komentarzy1 Minuty
6 sierpnia 2025
eSky: Śródziemnomorskie kierunki nadal dostępne w ofercie last minute
Z analizy przeprowadzonej przez internetowe biuro podróży eSky.pl wynika, że Polacy wciąż…
0 Komentarzy4 Minuty
5 sierpnia 2025
Ryanair z rekordową liczbą pasażerów w lipcu 2025
Ryanair odnotował najwyższy miesięczny wynik przewozowy w historii działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
5 sierpnia 2025
Miesiąc miodowy z Rainbow. Nowa oferta kierowana do par
Biuro podróży Rainbow zaprezentowało szeroką i zróżnicowaną ofertę dedykowaną nowożeńcom…
0 Komentarzy3 Minuty
11 sierpnia 2025
Kiwi.com udostępnia serwer MCP do wyszukiwania lotów przez agentów AI
Firma Kiwi.com, we współpracy z partnerem technologicznym AIpic, udostępniła serwer MCP…
0 Komentarzy1 Minuty
11 sierpnia 2025
PKP Intercity wprowadza apteczki dla zwierząt w Pendolino
PKP Intercity we współpracy z Atelier Wartości, podmiotem ekonomii społecznej z…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów w 2025 roku
Od stycznia do lipca 2025 roku Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów.…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
HONOR i eSky prezentują fotograficzny przewodnik dla podróżników
HONOR i eSky.pl rozpoczęły wspólną kampanię skierowaną do podróżników, łączącą…
0 Komentarzy2 Minuty
8 sierpnia 2025
Wizz Air wdraża nowoczesne technologie pokładowe
Linia lotnicza Wizz Air wprowadza do swoich samolotów rozwiązania mające na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Lipiec kolejnym udanym miesiącem dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
W lipcu 2025 roku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 10 628 pasażerów. Choć to…
0 Komentarzy1 Minuty
6 sierpnia 2025
eSky: Śródziemnomorskie kierunki nadal dostępne w ofercie last minute
Z analizy przeprowadzonej przez internetowe biuro podróży eSky.pl wynika, że Polacy wciąż…
0 Komentarzy4 Minuty
5 sierpnia 2025
Ryanair z rekordową liczbą pasażerów w lipcu 2025
Ryanair odnotował najwyższy miesięczny wynik przewozowy w historii działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
5 sierpnia 2025
Miesiąc miodowy z Rainbow. Nowa oferta kierowana do par
Biuro podróży Rainbow zaprezentowało szeroką i zróżnicowaną ofertę dedykowaną nowożeńcom…
0 Komentarzy3 Minuty
11 sierpnia 2025
Kiwi.com udostępnia serwer MCP do wyszukiwania lotów przez agentów AI
Firma Kiwi.com, we współpracy z partnerem technologicznym AIpic, udostępniła serwer MCP…
0 Komentarzy1 Minuty
11 sierpnia 2025
PKP Intercity wprowadza apteczki dla zwierząt w Pendolino
PKP Intercity we współpracy z Atelier Wartości, podmiotem ekonomii społecznej z…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów w 2025 roku
Od stycznia do lipca 2025 roku Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów.…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
HONOR i eSky prezentują fotograficzny przewodnik dla podróżników
HONOR i eSky.pl rozpoczęły wspólną kampanię skierowaną do podróżników, łączącą…
0 Komentarzy2 Minuty
8 sierpnia 2025
Wizz Air wdraża nowoczesne technologie pokładowe
Linia lotnicza Wizz Air wprowadza do swoich samolotów rozwiązania mające na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] Więcej: https://www.waszaturystyka.pl/bedzie-nowy-system-sprzedazy-w-pkp-spelni-oczekiwania-agentow-i-swiato… […]
[…] Będzie nowy system sprzedaży w PKP – spełni oczekiwania agentów i światowe standardy […]