Baltona zmodernizowała przestrzeń handlowo-gastronomiczną na lotnisku Poznań-Ławica
Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego Baltona S.A. zakończyło kompleksową modernizację sześciu lokali handlowo-gastronomicznych na lotnisku Poznań-Ławica. Nowa przestrzeń została zaprojektowana zgodnie z międzynarodowymi standardami i najnowszymi trendami travel retail, oferując innowacyjne rozwiązania dla podróżnych.
Pomimo szerokiego zakresu prac, Baltona zapewniła nieprzerwaną obsługę klientów, wykorzystując tymczasowe lokalizacje i formaty przejściowe. Inwestycja objęła przebudowę sklepów Baltona Duty Free w strefach Schengen i non-Schengen, sklepu Zoom oraz punktów gastronomicznych Travel Chef i Cavarious. Rozbudowany sklep Baltona Duty Free w strefie Schengen stał się największym tego typu obiektem w portfolio firmy.
„Dzięki tej inwestycji znacząco zwiększyliśmy powierzchnię handlową i gastronomiczną we wszystkich naszych punktach. Baltona Duty Free urosła z 400 m² do 720 m², sklep Zoom zwiększył się o 66 proc., a nasze punkty gastronomiczne Travel Chef i Cavarious zyskały aż 76 proc. więcej miejsc siedzących. To wszystko przekłada się na większy komfort zakupów i lepsze doświadczenia pasażerów” – podkreślił Bogdan Romaniuk, członek zarządu przedsiębiorstwa Handlu Zagranicznego Baltona S.A.
Rozbudowa strefy airside o część landside pozwoliła na stworzenie nowoczesnego sklepu walkthrough, który usprawnia przepływ pasażerów i umożliwia obsługę nawet 540 osób na godzinę. Dodatkowo powstał innowacyjny foodcourt zintegrowany ze sklepem, gdzie pasażerowie mogą jednocześnie skorzystać z oferty gastronomicznej i dokonać zakupów last minute.
Lokalny charakter i innowacyjność
Nowy sklep Baltona Duty Free powstał w wyniku konkursu architektonicznego, w którym wzięło udział 16 biur projektowych. Zwycięska koncepcja, stworzona przez Pracownię Architektoniczną 1997 Sp. z o.o. we współpracy z GWPA, łączy nowoczesne rozwiązania sprzedażowe z elementami inspirowanymi lokalnym charakterem Poznania i Wielkopolski. W projekcie uwzględniono architektoniczne detale nawiązujące do poznańskich koziołków, zabudowy Starego Rynku oraz dziedzictwa Międzynarodowych Targów Poznańskich. Realizuje to filozofię Sense of Place, której celem jest wkomponowanie lokalnych elementów kulturowych i geograficznych w przestrzenie komercyjne.
Zmodernizowane wnętrza sklepu zostały wyposażone w nowoczesne technologie, w tym systemy analizy ruchu klientów oraz elektroniczne etykiety cenowe. W Baltona Duty Free zainstalowano także jedne z największych w Polsce ekranów LED o łącznej powierzchni 124 m², co umożliwia dynamiczną prezentację oferty.
Wielkie otwarcie z atrakcjami dla podróżnych
Z okazji otwarcia zmodernizowanej przestrzeni pasażerowie mają możliwość skorzystania ze specjalnych ofert oraz atrakcji. W sklepie Zoom powstała galeria, w której można podziwiać prace poznańskiego fotografa Szymona Brodziaka. Dodatkowo kampania promocyjna „boarding pass” oferuje rabaty dla podróżujących. W ramach działań promocyjnych na terenie lotniska zainstalowano oznakowanie, które ułatwia odnalezienie nowych punktów handlowo-gastronomicznych.
POWIĄZANE WPISY
15 maja 2025
Rekordowa konferencja franczyzobiorców Wakacje.pl – ponad 300 osób na wyspie Kos
Na greckiej wyspie Kos odbyła się doroczna konferencja sieci franczyzowej Wakacje.pl, w…
0 Komentarzy3 Minuty
14 maja 2025
Travelist.pl: Zmiana preferencji majówkowych Polaków. Mniej city breaków, więcej natury
Majówka 2025 przyniosła wyraźne zmiany w preferencjach wyjazdowych Polaków – wynika z…
0 Komentarzy2 Minuty
14 maja 2025
Puchar Świata UCI w Downhillu wraca do Szczyrku
W dniach 17–18 maja 2025 roku Szczyrk Mountain Resort po raz drugi będzie gospodarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 maja 2025
Polacy spędzili majówkę 2025 w kraju. Królowały góry i aktywny wypoczynek
Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że 43 proc. Polaków planowało krótki…
0 Komentarzy3 Minuty
13 maja 2025
TBO.com wprowadza AI Smart Search dla agentów turystycznych
TBO.com, globalna platforma B2B dla branży turystycznej, informuje o wprowadzeniu nowej…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Sopot dla każdego i przez cały rok. Sukces kampanii „See you in Sopot”
Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna zakończyły pierwszą odsłonę kampanii „Widzimy się…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
DOT uruchomiła nową wersję portalu dolnyslask.travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zakończyła modernizację portalu turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Polski design w europejskim wydaniu. Nowe wnętrza hotelu Mercure Tallinn
Hotel Mercure Tallinn zyskał nowe wnętrza, zaprojektowane przez warszawskie Aure Studio…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
Paul Schwaiger nowym CCO w Corendon Airlines
Doświadczony menedżer lotniczy Paul Schwaiger objął stanowisko Chief Commercial Officer w…
0 Komentarzy1 Minuty