Badanie Nocowanie.pl: Polacy chcą wypoczywać w kraju ze względu na naturę i stosunek jakości do ceny
Łatwy dostęp do natury i atrakcyjny stosunek jakości do ceny – te zalety wypoczynku w kraju wskazał największy odsetek ankietowanych w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Nocowanie.pl. Turyści krajowi w wakacje nadal w przeważającej większości wypoczywają nad Bałtykiem, w góry jeździ niecała jedna trzecia z nich.
Nocowanie.pl zleciło badanie na próbie 700 osób, które zdecydowały się w czasie mijających wakacji na wypoczynek w Polsce. Ponad połowa z nich – 58 proc. – wybrała pobyt nad polskim morzem, a w góry pojechało 29 proc. Kolejne 16 proc. spędziło wakacyjny czas nad jeziorem. W głuszy, wśród natury, wypoczywało 8,3 proc. ankietowanych, a miasta zwiedzało 6,5 proc. badanych.
Wypoczynek w kraju chwalony jest ze względu na łatwy dostęp do natury, na co wskazało 64 proc. respondentów, ale też za atrakcyjny stosunek ceny do jakości (41 proc.). Przyjazna atmosfera jest ważna dla 35 proc. badanych.
Polacy doceniają jakość wakacji w kraju
“To pokazuje jak istotna jest postawa gospodarzy i rola jakości obsługi w obiektach oraz relacji budowanych z gośćmi na lata” – podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspertka Nocowanie.pl. “Jest nawet ważniejsza niż wysoki standard zakwaterowania, na który uwagę zwróciło 21 proc. badanych” – dodaje.
Turyści doceniają też bliskość atrakcji turystycznych, domowe jedzenie serwowane w wielu obiektach czy udogodnienia, takie jak baseny, strefy wypoczynku czy spa.
Zapytani o to, jak oceniają stosunek jakości do ceny podczas wakacji w Polsce, ankietowani odpowiadali, że jest on wysoki (43 proc.), a nawet bardzo wysoki (11 proc.). Jako „średni” określiło go 40 proc.
Jedna czwarta docenia atrakcyjność cen
Zdaniem uczestników badania, to, co wyróżnia wypoczynek w kraju na tle wyjazdów zagranicznych to różnorodność krajobrazów (76 proc.), kultura i dziedzictwo (43,5 proc.), tradycyjna kuchnia (37,1 proc.), gościnność mieszkańców (35,8 proc.). Co czwarty ankietowany uważa, że atutem wakacji w Polsce jest atrakcyjność cenowa.
“Chwalimy też standard higieny i bezpieczeństwa w miejscach noclegowych, które aż 70 proc. uczestników badania ocenia wysoko. Przy czym na poczucie bezpieczeństwa wpływa też brak bariery językowej czy kulturowej” – zauważa Agnieszka Rzeszutek i dodaje, że wśród turystów rośnie też świadomość, że wybierając wypoczynek w Polsce zasilają lokalne biznesy. 79 proc. ankietowanych stwierdziło, że ważne jest dla nich wspieranie polskiej gospodarki poprzez spędzanie wakacji w kraju.
61 proc. ankietowanych deklaruje, że w przyszłym roku na pewno znów wybierze się na wakacyjny wyjazd w kraju, a kolejne 26 proc. zaznaczyło odpowiedź „raczej tak”.
Oczekiwania: promocje, poprawa infrastruktury i atrakcje
“Oczywiście zawsze można coś poprawić, dlatego zapytaliśmy turystów o to, co zachęciłoby ich do częstszych wyjazdów krajowych” – relacjonuje dalej Agnieszka Rzeszutek. “Najczęstsza odpowiedź to lepsze promocje cenowe, którą wybrało aż 73 proc. badanych. Z kolei co czwarty ankietowany wskazał na poprawę infrastruktury turystycznej, a co piąty na większą liczbę atrakcji turystycznych. Na dalszych pozycjach znalazły się odpowiedzi dotyczące zwiększenia liczby udogodnień w obiektach i oferty kulturalnej w miejscowościach turystycznych.”
Półmetek wakacji: duże hotele w czołówce, małe pensjonaty z problemami
POWIĄZANE WPISY
18 września 2024
Polhotrep nawiązuje współpracę z Blu Mariposa Travel
1 września 2024 roku Polhotrep nawiązało współpracę z nowym partnerem DMC w Turcji – Blu…
0 Komentarzy1 Minuty
18 września 2024
Falkensteiner Hotels & Residences odnotowuje wzrost sprzedaży na polskim rynku
Austriacka sieć hoteli Falkensteiner Hotels & Residences, współpracująca z MICE Expert…
0 Komentarzy1 Minuty
17 września 2024
Visit Madeira: rośnie liczba odwiedzających wyspę
12 września odbyło się spotkanie prasowe organizowane przez Visit Madeira we współpracy z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 września 2024
Powódź niszczy plany turystów i przedsiębiorców. Branża apeluje o pomoc z TFP
W wyniku powodzi, która dotknęła południową Polskę, branża turystyczna zaczyna zmagać się…
0 Komentarzy7 Minuty
17 września 2024
Połączenia lotnicze jako narzędzie promocji. O tym jak zwiększyć ruch do Polski porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Głównym tematem debaty inauguracyjnej na XV Forum Promocji Turystycznej będzie współpraca…
0 Komentarzy1 Minuty
17 września 2024
Polacy coraz częściej wybierają luksus na wakacjach
Najnowsze badanie zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń dotyczące preferencji…
0 Komentarzy3 Minuty
13 września 2024
Adam Zawada ponownie wybrany prezesem Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej
11 września w hotelu Mercure we Wrocławiu odbyło się walne zebranie członków…
0 Komentarzy1 Minuty
11 września 2024
XI GREMIUM EKSPERTÓW TURYSTYKI
XI edycja Gremium Ekspertów Turystyki, która odbędzie się w dniach 26–28 listopada 2024…
0 Komentarzy2 Minuty
10 września 2024
35 rocznica upadku Muru Berlińskiego
W ubiegłym tygodniu na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele DZT oraz…
0 Komentarzy2 Minuty