„Autokary umierają na COVID-19”. W centrum Warszawy protestuje 400 pojazdów

Tym razem widać ich i słychać. Rozpoczął się protest turystycznych przewoźników autokarowych w Warszawie. „To już się dzieje – ludzie popadają w długi, firmy są przejmowane przez zagraniczny kapitał. Pomoc rządu jest koniecznością” – mówią protestujący.
Do ścisłego centrum Warszawy przyjechało około 400 pojazdów. Część widać na parkingu pod PKiN, ale zdecydowana większość krąży ulicami otaczającymi Plac Defilad: Marszałkowską, Alejami Jerozolimskimi, Emilii Plater i Świętokrzyską. Słychać ich już z daleka – demonstranci sygnalizują swoją obecność nie tylko powolnym przejazdem, który blokuje ruch, ale również sygnałem klaksonów. Jak deklarują uczestnicy – ich celem jest pokazanie problemów branży, nie zaś utrudnienie życia mieszkańcom stolicy.

Umiera duma polskiej gospodarki
„Nie chcemy uprzykrzać życia zwykłym ludziom, ale chcemy rozmawiać z rządem. Gdybyśmy chcieli sparaliżować ruch, moglibyśmy to zrobić inaczej i skuteczniej. Jesteśmy w dramatycznej sytuacji i to rząd jest od tego, żeby załatwiać takie sprawy” – mówił Grzegorz Urbanik z firmy Grek Tour.
W Warszawie protestują nie tylko autokary ze stolicy. Stanowią jedną trzecią protestujących, podobna liczba przyjechała z Małopolski. Reszta – ze wszystkich pozostałych województw w kraju.
Jak podkreślała jedna z inicjatorek protestu, Alina Dybaś, prezes Turystycznej Organizacji Otwartej, firmy transportowe to duma polskiej gospodarki.
„Jesteśmy najlepsi w Europie jeśli chodzi o transport autokarowy. Nasze firmy zdominowały ten rynek. Zaraz to wszystko zostanie zaprzepaszczone. Turystyka przecież w końcu się odrodzi, kto będzie wtedy obsługiwał klientów? Polskich firm już nie będzie, przejmuje nas zagraniczny kapitał” – komentowała.
Całe rodziny będą bez środków do życia
„Transport, w tym transport turystyczny, jest jedną z najważniejszych gałęzi gospodarskimi. To z niego jest najwięcej wpływów do budżetu państwa. W znacznej mierze są to firmy rodzinne, przedsiębiorstwa będące jedynym źródłem utrzymania dla wielu osób. Są bez przychodów od początku roku i już nie widzą wyjścia z sytuacji. Nie mają jak spłacać rat leasingu, ale nawet oddanie autokarów firmom leasingowym nic nie da. Zapaść w tym sektorze byłaby katastrofą dla całej turystyki, bo to są naczynia połączone” – komentowała Iwona Masłowska z Turystycznej Organizacji Otwartej.



POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty









