Austria dobra na każdą porę roku
W 2018 roku liczba noclegów wykupionych przez polskich turystów w Austrii po raz pierwszy przekroczyła 2 miliony. Polacy pod tym względem znaleźli się na 8.miejscu. Austriacy chcą, by jeszcze więcej Polaków przyjeżdżało do nich latem.
Na workshop zorganizowany przez warszawskie biuro austria.info w stolicy przyjechało 21 przedstawicieli 18 firm i regionów austriackich. Oprócz dwóch sieci hotelowych (Falkensteiner i a&ohostels) reprezentowane były: Górna Austria, Karyntia, Kraj Salzburski, Styria, Tyrol i Wiedeń. Z całej Polski (najwięcej z Waeszawy) zjechali się reprezentanci 45 polskich biur podróży.
Ewelina Chądzyńska z austria.info, powiedziała: „Austria jest coraz popularniejsza w Polsce. W ubiegłym roku po raz pierwszy w historii liczba noclegów wykupionych przez Polaków przekroczyła magiczną liczbę 2 milionów. Od listopada do końca lutego liczba gości z Polski wzrosła w Austrii o 5 proc.
Oczywiście zależy nam, żeby zwiększyć liczbę polskich turystów zwłaszcza poza sezonem zimowym. Potencjał rynku polskiego jest wielki i zauważają go Austriacy, o czym świadczy liczba wystawców, część z nich uczestniczy w workshopie w Polsce po raz kolejny.
Coraz częściej Polacy jeżdżą do Austrii na city breaks. Zmieniła się w ostatnich latach mentalność turystów z Polski. Coraz częściej szukają odpoczynku od hałaśliwej i zmieniającej się błyskawicznie rzeczywistości, szukają wyciszenia. A Austria jest idealnym miejscem do wypoczynku. Do Austrii na ogół przyjeżdżają latem inni turyści niż do Egiptu. Polacy polubili aktywny wypoczynek, stąd wzrost zainteresowania nie tylko trekkingiem, ale przede wszystkim trasami rowerowymi w Austrii.
Austria dla Polaków oznacza wysoką jakość. Tu hotel 4* zawsze oznacza hotel 4*. Austria to również przyjazne nastawienie do turysty, pewność wysokiej klasy usług. Austria jest uważana przez Polaków za kierunek bezpieczny.”
Markus Strutz z Regionu turystycznego Klagenfurtu i jeziora Wörthersee, zapytany, dlaczego uczestniczy w workshopie, odpowiedział: „Chciałbym nawiązać współpracę z polskimi biurami podróży, przekonać je do odwiedzin Klagenfurtu i okolic. Zimą, przy okazji wyjazdów narciarskich do stacji w Karyntii wielu turystów zagląda do naszego miasta. Klagenfurt jest atrakcyjny przez cały rok. Oferuje nie tylko zwiedzanie zabytków i przeboju wśród gości – parku miniatur Minimundus, ale i zakupy oraz wiele wydarzeń. Poza tym leży nad jeziorem, które samo w sobie jest atrakcją i daje wiele możliwości aktywnego wypoczynku.
W ubiegłym roku odwiedziło nas ponad 6 tysięcy Polaków, z czego 80 proc. – latem. Mamy pakiety dla grup, mamy też wiele propozycji dla turystów indywidulanych. Ze względu na wielkie wydarzenia oraz możliwości aktywnego wypoczynku, jesteśmy atrakcyjni dla studentów i dorosłych ceniących te formę spędzania wolnego czasu latem.”
W tym roku we wrześniu i październiku stadion piłkarski w Klagenfurcie będzie miejscem niezwykłego wydarzenia. Szwajcarski artysta MaxPeintner z Bazylei posadzi, w ramach projektu „Forforest” na murawie obiektu 300 drzew 50-60 letnich o wysokości 15 – 20 metrów. To największe publiczne wydarzenie w Austrii ma zwrócić uwagę, przede wszystkim ludzi młodych, na naturę, jej potęgę i znaczenie. „Las” będzie można podziwiać od 10 rano do 10 wieczorem, tylko w naturalnym świetle.
Po zakończeniu wydarzenia drzewa zostaną przesadzone z powrotem do środowiska naturalnego a stadion będzie służył piłkarzom i innym eventom(m.in. koncerty Bon Jovi, Ramazotti).
Markus Strutz zaprasza także imprezy kulinarne: Alpen Adria. Jeden to festiwal kulinarny prezentujący kuchnie regionalną z Alp i krajów nad Adriatykiem. Podczas festiwalu restauracje w Klagenfurcie będą serwować dania tych kuchni. Ponadto na deptaku rozstawione będą stragany i stoiska z regionalnymi produktami oraz oferujące uliczną kuchnię.
Z kolei Alpen Adria Craft Beer & Cider Festival – jak nazwa wskazuje – to impreza dala zwolenników małych, rzemieślniczych piw oraz cydru.
Zwiedzanie, aktywny wypoczynek, dobra kuchnia-jest po co jechać latem do Austrii.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty