Austria chce przyciągnąć Polaków latem

Nowa prezes zarządu polskiego oddziału Austria.info Gabriele Lenger przejęła obowiązki po France Kobenter. O jej planach promocyjnych na polskim rynku i celach, jakie stawia przed nią wiedeńska centrala rozmawia redakcja WaszejTurystyki.pl. Jak Austria.info ocenia miniony sezon letni? Ilu Polaków wybrało w tym roku Austrię?
Liczba Polaków, którzy odwiedziłi Austrię od maja do końca września , była wyższa niż oczekiwaliśmy. Było ich o 12 proc. więcej niż przed rokiem. Polska jest dwunastym co do wielkości rynkiem jeśli chodzi o przyjazdy do Austrii w sezonie letnim. W czołówce znajdują się Niemcy, Szwajcarzy oraz Włosi.
Obecnie opracowujemy strategię na lata 2015-2020. Skupimy się w niej właśnie na promocji Austrii jako kierunku turystycznego w sezonie letnim. Chcielibyśmy, żeby nie tylko Polacy, ale i turyści z innych krajów Europy środkowo-wschodniej, zaczęli postrzegać nasz kraj jako miejsce do odwiedzenia latem. Obecnie 60% turystów z tego regionu odwiedza nas zimą.
Jakimi środkami chcecie osiągnąć ten cel?
Przede wszystkim, nasza akacja promocyjna w Polsce będzie skierowana do ludzi lubiących aktywny wypoczynek. A więc promować będziemy takie formy aktywności ja wycieczki górskie, sporty wodne na jeziorach, jazdę na rowerach. Szczególną wagę przykładamy do turystyki rowerowej, bardzo popularnej wśród Polaków.
Chcemy krok po kroku zmienić wizerunek Austrii jako kierunku zimowego. Wiemy jednak, że nie jest to łatwe. Nasza kampania skupi się na internecie, bo to główny kanał komunikacji w krajach środkowoeuropejskich. Zamierzamy stosować reklamy, bannery, chcemy sprawić, aby nasza marka była rozpoznawalna. Oczywiście, będziemy się promować na portalach społecznościowych, szczególnie na bardzo popularnym w Polsce Facebooku.
A plany na sezon zimowy? Czy będą jeszcze jakieś działania promocyjne?
Nie potrzebujemy zbytnio promować Austrii przed zimą. Ja już nie mam nic do roboty, jeśli chodzi o najbliższy sezon zimowy. Myślę już o sezonie letnim i następnej zimie.
A jakie są oczekiwania odnośnie do polskiego rynku przed sezonem zimowym?
Tej zimy oczekujemy wzrostu liczby Polaków odpoczywających w Austrii. Ciężko przewidzieć konkretne liczby, ale będzie to najprawdopodobniej wzrost o kilka procent. Pamiętajmy, że zadecyduje o tym wiele czynników: sytuacja ekonomiczna w obu krajach, kurs euro, warunki pogodowe.
W jaki sposób współpracujecie z sektorem prywatnym, touroperatorami, agentami?
Współpraca polega głównie na pomocy przy budowie kampanii promocyjnych, dokładaniu się do reklam w internecie oraz wsparciu merytorycznym. Zapewniamy materiały informacyjne, wiedzę o produkcie. Ułatwiamy też kontakty z przedstawicielami austriackiej branży turystycznej.
Jakie zadania postawiła przez nią centrala w Wiedniu?
One się specjalnie nie zmieniły ze względu na moją osobę. Najważniejsza jest realizacja strategii promocyjnej na rok 2015 a potem na lata 2015-2020. Mamy spowodować, żeby większa liczba Polaków odwiedzała Austrię za równo zimą, jak i latem.
Czy ma Pani jakieś własne pomysły, które chciałaby Pani wprowadzić w życie?
Ciężko wprowadzić coś nowego. W zasadzie Franka Kobenter przez te 16 lat dowodzenia najpierw Austriackim Ośrodkiem Informacji Turystycznym a potem biurem austria.info, wszystko wymyśliła, wszystkich sposobów promocji spróbowała. Będę to kontynuowała, a więc jak do tej pory, organizowane będą imprezy, spotkania z prasą. Będziemy współpracować z naszymi regionami, chcącymi się promować w Polsce. Przykładem wielkiej kreatywności promocji w Polsce jest choćby Wiedeń. Nie zmieniamy naszej strategii, bo ona się w ostatnich latach świetnie sprawdziła. Zresztą, nie tylko my będziemy decydowali o ewentualnych jej zmianach. Nasi hotelarze, przedstawiciele regionów i stacji narciarskich przyjeżdżają do Polski przynajmniej raz do roku i spotykają się z touroperatorami, dziennikarzami. Z jednej strony dowiadują się o potrzebach i oczekiwaniach polskich turystów, z drugiej zaś – przekazują jak najbardziej aktualne informacje o wszelkich zmianach w infrastrukturze, promocjach, nowych hotelach i trasach.
Jakie regiony, atrakcje będą szczególnie promowane w roku 2015 w Polsce?
Zimą mocno promują się Ischgl, Kutzbuhel, Zillertal i Ski Amade. Przed sezonem letnim na pewno promować się będzie Tyrol oraz Karyntia – ten region chce się przedstawiać jako kraj gór i jezior. Chciałabym jeszcze raz podkreślić, trudno jest przedstawić Polakom Austrię, jako kierunek na lato. Promować sezon zimowy jest łatwo, Polacy polubili nasze stoki i wielu z nich uważa – słusznie – Austrię za raj narciarski.
Jakie różnice widzi Pani między rynkiem rumuńskim a polskim?
Polacy uwielbiają aktywny wypoczynek, niezależnie od tego czy zimą czy latem. Rumuni też kochają góry, ale oni latem na każdy szczyt czy przełęcz – jeśli się da – wjeżdżają kolejką gondolową lub krzesełkową. Polacy – wchodzą pieszo lub wjeżdżają rowerem. Poza tym Polacy kochają turystykę rowerową pod każdą postacią, Rumuni raczej nie.
Czy chce Pani nauczyć się języka polskiego?
Tak, oczywiście. Nigdy co prawda nie uczyłam się żadnego ze słowiańskich języków, ale wiem, że musze jak najszybciej nauczyć się podstaw. Niedługo zaczynam 60-godzinny intensywny kurs. Wiem, ze Franka uczyła się mniej więcej dwa lata. Gdy opanuję podstawy, zamierzam próbować rozmawiać po polsku. Chciałabym prosić, żeby moi polscy rozmówcy, dziennikarze, przedstawiciele branży, odpowiadali mi w języku polskim, a nie przechodzili na niemiecki lub angielski.
Rozmawiali: Marzena Zarzycka i Adam Gąsior
POWIĄZANE WPISY
29 listopada 2023
Rainbow: zimą ciepłe kraje odwiedzi blisko 180 tys. turystów
W Rainbow zakończyły się pierwsze loty do wszystkich egzotycznych miejsc na zimę 2023/24.…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2023
Atrakcyjna Mołdawia na wyciągnięcie ręki
Mołdawia jest jednym z nielicznych miejsc w Europie, które nadal pozostawia wiele do…
0 Komentarzy6 Minuty
25 listopada 2023
Prawie 80 mln euro inwestycji w ośrodki narciarskie Słowenii
76,5 mln euro przeznaczono na poprawę infrastruktury i rozszerzenie całorocznej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2023
W Trentino zaczął się sezon narciarski. Ubiegłej zimy największym rynkiem była Polska
W ubiegły weekend rozpoczął się sezon narciarski w Trentino. Czy w tym roku Polacy także…
0 Komentarzy4 Minuty
17 listopada 2023
Kiwi.com: tej zimy podróżnicy z Polski stawiają na Tajlandię i Indie
Mimo pory deszczowej, Azja jest dostępna praktycznie przez cały rok. Jednak wielu…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2023
Westminster Abbey głównym motywem Tatrzańskiej Świątyni Lodowej na Hrebienku
Najpopularniejsza zimowa atrakcja Tatr Wysokich – Tatrzańska Świątynia Lodowa – otwiera…
0 Komentarzy5 Minuty
14 listopada 2023
Saksonia – kraj na miarę światową
Od lat Saksonia jest uważana za jeden z najciekawszych w Europie kierunków podróży…
0 Komentarzy5 Minuty
8 listopada 2023
Ras Al Khaimah i Oman nawiązują partnerstwo w celu rozwijania produktów turystycznych
Urząd ds. Promocji i Rozwoju Emiratu Ras Al Khaimah (RAKTDA) ogłosił zawarcie…
0 Komentarzy3 Minuty
7 listopada 2023
Visit Hungary wznawia działania w Polsce. W 2023 Polska drugim największym rynkiem turystycznym dla Węgrów
Jeszcze przed pandemią Polska była dla Węgrów szóstym największym rynkiem turystyki…
0 Komentarzy3 Minuty