ATPCO i Amadeus podpisały umowę w celu integracji i dystrybucji rozwiązania Routehappy Rich Content
Współpraca ta umożliwi liniom lotniczym znaczne zwiększenie możliwości sprzedaży przez zapewnienie biurom podróży dostępu do bogatej oferty połączeń, w tym w ramach programu NDC.
ATPCO i Amadeus poinformowały o podpisaniu długoterminowej umowy, która umożliwi firmie Amadeus integrację bogatej oferty połączeń ATPCO w ramach swojego szerokiego zakresu aplikacji i interfejsów do obsługi zakupu biletów lotniczych. Zakres dystrybucji obejmuje aplikacje dla sprzedawców i podróżujących obsługiwane przez firmę Amadeus, jak również jej interfejsy API do obsługi zakupu biletów lotniczych używane przez wiele narzędzi do rezerwowania podróży służbowych i internetowe biura podróży w celu uzyskiwania dostępu do oferty połączeń.
Umowa obejmuje również prawa do włączenia bogatej oferty połączeń do programu NDC, który pomaga liniom lotniczym skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Ponadto w ramach zawartej umowy Amadeus będzie obsługiwać standard Next Generation Storefront™ (NGS) firmy ATPCO, który umożliwia usprawnienie obsługi klienta w kanałach sprzedaży. Współpraca znacznie zwiększy popularność rozwiązania Routehappy Rich Content, co pozwoli stworzyć solidne podstawy technologiczne dla kolejnej generacji rozwiązań do obsługi zakupów biletów lotniczych.
Po przejęciu Routehappy w lutym 2018 roku ATPCO włączył jego szeroką ofertę oraz oprogramowanie do własnej oferty rozwiązań do dystrybucji połączeń i zarządzania nimi. Rozwiązanie Routehappy Rich Content obejmuje:
• Udogodnienia: takie jak miejsce na nogi czy Wi-Fi.
• Atrybuty UTA (Universal Ticket Attributes): korzyści i ograniczenia, np. bagaż i wybór miejsca
• Zestaw danych UTA: nowy zestaw narzędzi, który umożliwia systemom tworzenie atrybutów UTA z wykorzystaniem danych ATPCO dotyczących cen i reguł.
• Atrybuty UPA (Universal Product Attributes): elementy graficzne i opisowe oferty, takie jak zdjęcia i filmy wideo.
Obecnie wiele linii lotniczych prezentuje swoje produkty i usługi w bardzo szczegółowy, atrakcyjny sposób. Udogodnienia i atrybuty UTA są wykorzystywane przez linie lotnicze posiadające odpowiednio ponad 95 i 92 proc. dostępnych miejsc na kilometr (ang. Available Seat Kilometers) w globalnym rozkładzie lotów. O ile w ujęciu globalnym atrybuty UPA są wykorzystywane w ponad jednej trzeciej miejsc na kilometr, to w niektórych regionach są używane częściej, np. w Ameryce Północnej (68 proc.), połączeniach transatlantyckich (65 proc.) i transpacyficznych (50 proc.).
Dzięki nowej umowie ATPCO stał się autoryzowanym dostawcą ofert połączeń lotniczych dla Amadeus, z kolei Amadeus jest obecnie autoryzowanym dystrybutorem rozwiązania Routehappy Rich Content. Oprócz dostępu za pomocą interfejsów API ATPCO po raz pierwszy zapewni firmie Amadeus dostęp do rozwiązania Routehappy Rich Content za pomocą pliku tekstowego. Pozwoli to przyspieszyć głęboką integrację ofert linii lotniczych z aplikacjami firmy Amadeus, takimi jak Amadeus Selling Platform Connect i Amadeus for Developers API, a tym samym zwiększy możliwości wyboru po stronie biur podróży i konsumentów.
W porównaniu z poprzednimi umowami obecna współpraca znacznie rozszerza dostęp do bogatej oferty połączeń ATPCO. Branża lotnicza ciągle udoskonala procesy obsługi zakupu biletów lotniczych, dlatego w najbliższych miesiącach i latach Amadeus zamierza rozszerzyć możliwości w tym zakresie dzięki rozwiązaniu ATPCO Routehappy Rich Content.
Decius Valmorbida, prezes Amadeus Travel Channels, powiedział: „Integracja bogatej oferty Routehappy z platformą Amadeus Travel Platform zapewni biurom podróży i ich klientom korzyści w postaci większej możliwości porównywania ofert dzięki atrybutom, zdjęciom i szczegółowym opisom. To kolejny krok w realizacji strategii Amadeus mającej na celu cyfrową transformację branży turystycznej. Oprócz tego wraz z ATPCO kontynuujemy prace nad rozwiązaniem Next Generation Storefront™ (NGS) oraz czynimy postępy w zakresie opracowywania nowych standardów, takich jak NDC i One Order. To kamienie milowe na drodze do stworzenia prawdziwie detalicznego środowiska w branży turystycznej, które wdrażamy we współpracy z naszymi klientami i partnerami”.
Robert Albert, wiceprezes działu sprzedaży detalicznej ATPCO (wcześniej założyciel i dyrektor generalny Routehappy, dodał: „Umowa pomiędzy ATPCO i Amadeus to zwieńczenie blisko dziesięcioletniej pracy wielu zaangażowanych, patrzących w przyszłość specjalistów branżowych, tworzących wysokiej jakości, skalowalne rozwiązania do udostępniania szerokiej oferty linii lotniczych. Dzięki rozwiązaniom, takim jak New Distribution Capability organizacji IATA, Next Generation Storefront™ firmy ATPCO i Routehappy Rich Content, oraz aktywnemu zaangażowaniu firmy Amadeus klienci nareszcie mogą korzystać z rozszerzonych możliwości dokonywania zakupów biletów lotniczych. W ciągu najbliższych pięciu lat zaawansowane możliwości detalicznej sprzedaży biletów lotniczych staną się normą. Dzięki temu będzie ona znacznie bardziej dochodowa dla branży lotniczej, z kolei dla konsumentów będzie to oznaczać większy wybór i lepszą obsługę. Dla branży lotniczej to ogromny krok naprzód.”
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Biura podróży – duża podaż i mocny złoty przyhamowały wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
11 kwietnia 2024
Rainbow Złotym Partnerem XIV edycji Forum Promocji Turystycznej
W trakcie Forum prezes zarządu Rainbow Tours Maciej Szczechura będzie mówił o kwestiach…
0 Komentarzy11 Minuty
9 kwietnia 2024
Ryanair: nowe zasady współpracy z partnerami. Touroperatorzy nie muszą się martwić o zwrot w razie odwołania lotu
Trwają negocjacje Ryanaira w sprawie współpracy z kolejnymi partnerami branżowymi. Jak…
0 Komentarzy9 Minuty