Analiza Kiwi.com: millenialsi najchętniej wybierają city breaki

Kiwi.com, firma zajmująca się technologią turystyczną oraz wyszukiwarka tanich lotów, przeprowadziła badanie nawyków podróżniczych millenialsów (osób urodzonych między 1981 a 1996 rokiem) w Polsce, Czechach, Rumunii, na Węgrzech i w Hiszpanii. Wyniki pokazują, jakie kierunki głównie preferuje ta generacja.
Jednym z głównych wniosków jest zamiłowanie millenialsów do technologii i korzystania z aplikacji. Kiwi.com wskazuje, że większość millenialsów dokonuje zakupu biletu lotniczego za pomocą aplikacji. W Polsce ponad 61 proc. użytkowników zarezerwowało swoje podróże z poziomu smartfona, a w Rumunii ponad 66 proc. Jedynie Czesi częściej korzystali z komputera (50,3 proc.) niż z telefonu (47,9 proc.).
Dokąd i kiedy najczęściej planowali swoje podróże?
Kiedy i dokąd millenialsi najczęściej planowali swoje podróże? Wśród użytkowników z Polski, Hiszpanii i Węgier sezon wakacyjny dominuje, z czerwcem, lipcem i sierpniem na podium. W Rumunii i Czechach millenialsi częściej wybierali maj zamiast sierpnia. Londyn okazał się najpopularniejszym celem podróży wśród millenialsów w tych krajach. W zestawieniu top pięć destynacji znalazły się także inne miejsca w Europie, takie jak Berlin czy Warszawa.
Ile millenialsi średnio płacili za bilet lotniczy i z jakim wyprzedzeniem je kupowali?
Jeśli chodzi o wydatki na bilety lotnicze, według Kiwi.com Słowacy w tym roku wydali na nie średnio 100 euro, co było najmniejszym wydatkiem w analizowanym regionie. Polacy i Rumuni uplasowali się tuż za nimi, średnio wydając 130 euro. Czesi mieli najwyższe wydatki, średnio 176 euro, a Hiszpanie byli tuż za nimi, z wydatkiem wynoszącym średnio 162 euro.
Co trzeci millenials, niezależnie od kraju pochodzenia, zakupił bilety lotnicze z wyprzedzeniem od trzech tygodni do dwóch miesięcy przed wylotem. Słowacy rezerwowali bilety z wyprzedzeniem średnio 40 dni, Czesi 38 dni, Węgrzy i Hiszpanie 35 dni, Polacy 33 dni, a Rumuni 31 dni przed wylotem.
Najpopularniejszym stylem podróżowania millenialsów okazały się krótkie city breaki, gdzie większość z nich spędzała na miejscu do trzy dni.
POWIĄZANE WPISY
1 grudnia 2023
Zimowa Chorwacja: moc atrakcji i magia świąt
Chorwacja w okresie zimowym ukazuje swoje oblicze. Od świątecznych jarmarków i aż po…
0 Komentarzy6 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
29 listopada 2023
Fundacja Argan zachęca do odkrywania kultury Maroka
Nowo powstała Polsko-Marokańska Fundacja Argan, ma na celu promocję marokańskiej kultury…
0 Komentarzy2 Minuty
29 listopada 2023
Złoty Certyfikat POT otrzymały Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe
Dwudziesta, jubileuszowa edycja konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat…
0 Komentarzy3 Minuty
29 listopada 2023
Rainbow: zimą ciepłe kraje odwiedzi blisko 180 tys. turystów
W Rainbow zakończyły się pierwsze loty do wszystkich egzotycznych miejsc na zimę 2023/24.…
0 Komentarzy2 Minuty
29 listopada 2023
25 lat Polskiego Holdingu Hotelowego. Wartość spółki wzrosła do 2,2 mld zł
Historia Polskiego Holdingu Hotelowego liczy 25 lat. W 1998 roku Przedsiębiorstwo…
0 Komentarzy5 Minuty
29 listopada 2023
Otwarcie sezonu narciarskiego 2 grudnia w Szczyrku
Już w najbliższą sobotę 2 grudnia zostanie otwarty sezon narciarski w Szczyrku! Na…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2023
Ryanair startuje z noworoczną promocją dla podróżnych
W ramach Cyber Week, Ryanair, uruchomiła dziś (28 listopada) specjalną 72-godzinną…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2023
Travelist.pl: rekordowy black week. Rezerwacji o 40 proc. więcej niż w 2022
Black week na portalu Travelist.pl przyniósł rekordowy wzrost rezerwacji. Według danych…
0 Komentarzy4 Minuty