Analiza Kiwi.com: millenialsi najchętniej wybierają city breaki
Kiwi.com, firma zajmująca się technologią turystyczną oraz wyszukiwarka tanich lotów, przeprowadziła badanie nawyków podróżniczych millenialsów (osób urodzonych między 1981 a 1996 rokiem) w Polsce, Czechach, Rumunii, na Węgrzech i w Hiszpanii. Wyniki pokazują, jakie kierunki głównie preferuje ta generacja.
Jednym z głównych wniosków jest zamiłowanie millenialsów do technologii i korzystania z aplikacji. Kiwi.com wskazuje, że większość millenialsów dokonuje zakupu biletu lotniczego za pomocą aplikacji. W Polsce ponad 61 proc. użytkowników zarezerwowało swoje podróże z poziomu smartfona, a w Rumunii ponad 66 proc. Jedynie Czesi częściej korzystali z komputera (50,3 proc.) niż z telefonu (47,9 proc.).
Dokąd i kiedy najczęściej planowali swoje podróże?
Kiedy i dokąd millenialsi najczęściej planowali swoje podróże? Wśród użytkowników z Polski, Hiszpanii i Węgier sezon wakacyjny dominuje, z czerwcem, lipcem i sierpniem na podium. W Rumunii i Czechach millenialsi częściej wybierali maj zamiast sierpnia. Londyn okazał się najpopularniejszym celem podróży wśród millenialsów w tych krajach. W zestawieniu top pięć destynacji znalazły się także inne miejsca w Europie, takie jak Berlin czy Warszawa.
Ile millenialsi średnio płacili za bilet lotniczy i z jakim wyprzedzeniem je kupowali?
Jeśli chodzi o wydatki na bilety lotnicze, według Kiwi.com Słowacy w tym roku wydali na nie średnio 100 euro, co było najmniejszym wydatkiem w analizowanym regionie. Polacy i Rumuni uplasowali się tuż za nimi, średnio wydając 130 euro. Czesi mieli najwyższe wydatki, średnio 176 euro, a Hiszpanie byli tuż za nimi, z wydatkiem wynoszącym średnio 162 euro.
Co trzeci millenials, niezależnie od kraju pochodzenia, zakupił bilety lotnicze z wyprzedzeniem od trzech tygodni do dwóch miesięcy przed wylotem. Słowacy rezerwowali bilety z wyprzedzeniem średnio 40 dni, Czesi 38 dni, Węgrzy i Hiszpanie 35 dni, Polacy 33 dni, a Rumuni 31 dni przed wylotem.
Najpopularniejszym stylem podróżowania millenialsów okazały się krótkie city breaki, gdzie większość z nich spędzała na miejscu do trzy dni.
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Zmiany w Greckiej Organizacji Turystycznej. Nikoletta Nikolopoulou odchodzi ze stanowiska
Nikoletta Nikolopoulou, dyrektorka Biura Greckiej Organizacji Turystycznej w Polsce i…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Michelin wprowadza Litwę do swojego przewodnika
Michelin ogłasza dodanie Litwy do swojego przewodnika, uzupełniając w nim tym samym…
0 Komentarzy3 Minuty
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Mistrzostwa Europy 2024 w Niemczech – nowe możliwości dla turystyki przyjazdowej
Od 14 czerwca Niemcy skupią się przede wszystkim na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej…
0 Komentarzy4 Minuty
8 kwietnia 2024
Wenecja wprowadza opłaty za wstęp do miasta
Od 25 kwietnia 2024 roku Wenecja wprowadza pilotażowo opłaty za wstęp do najstarszej…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2024
Grecja ogłasza program Rodos Week dla osób poszkodowanych przez pożary na Rodos
Ministerstwo Turystyki Grecji uruchomiło program „Rodos Week”, który zapewnia darmowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 kwietnia 2024
Litwa: liczba turystów z Polski stale rośnie
O działaniach marketingowych Litwy, planach dotyczących rozwoju sektora turystycznego,…
0 Komentarzy7 Minuty
2 kwietnia 2024
Chorwacja: żeglarskie królestwo Adriatyku
Adriatyk, jedno z najspokojniejszych i najbardziej przejrzystych mórz w basenie Morza…
0 Komentarzy7 Minuty
27 marca 2024
Rekordowa liczba gości w Lipsku. 3,8 mln noclegów w 2023 roku
Według danych Saksońskiego Urzędu Statystycznego, Lipsk odnotował 1 979 968 przyjazdów i…
0 Komentarzy4 Minuty
[…] Więcej: https://www.waszaturystyka.pl/analiza-kiwi-com-millenialsi-najchetniej-wybieraja-city-breaki/ […]