Amadeus pomoże w rozwouju lotniska Perth

Port lotniczy Perth rozpoczął modernizację swoich systemów obsługi pasażerów, która będzie wspierana przez w pełni zintegrowany pakiet rozwiązań dostarczony przez firmy Amadeus oraz ICM Airport Technics (która jest częścią grupy Amadeus).
Długoterminowe porozumienie przewiduje, że lotnisko Perth będzie korzystać z chmurowej platformy obsługi pasażerów firmy Amadeus, która działa od 2015 roku. Nowe aktualizacje oznaczają, że lotnisko może szybko dopasować swoje usługi do gwałtownych wzrostów i spadków popytu. Elastyczność oferowana przez platformę była ważnym czynnikiem przy wyborze przez port lotniczy firmy Amadeus do modernizacji całej infrastruktury systemów obsługi pasażerów.
Automatyzacja stanowi podstawę strategii obsługi pasażerów w Perth, zakładającej wprowadzenie hybrydowych jednostek do automatycznej odprawy bagażu oraz stanowisk odprawy ICM, a także platformy samoobsługowej ICM. Hybrydowa funkcjonalność oznacza, że pasażerowie mogą samodzielnie przejść przez proces odprawy i zostawić swoje bagaże. Te same jednostki można również przełączyć w tryb pełnej obsługi z udziałem pracownika, dzięki czemu mogą one posłużyć do tradycyjnej odprawy. Zapewnia to zarówno liniom lotniczym, jak i podróżującym w Porcie lotniczym Perth elastyczność, której potrzebują, aby zagwarantować, że podróż przebiegnie bezproblemowo dla wszystkich, bez względu na to, czy podróżujący są osobami często korzystającymi z linii lotniczych, czy okazjonalnymi wczasowiczami.
W ramach współpracy zostanie zainstalowana technologia Amadeus Passenger Verification umożliwiająca sprawdzanie uprawnień pasażera do wejścia na teren strefy operacyjnej lotniska, dzięki czemu ten etap podróży pasażera będzie szybszy i łatwiejszy.
Projekt przygotuje Perth na przyszłość, ponieważ podróżni mają być jednymi z pierwszych na świecie, którzy będą mogli użyć swoich danych biometrycznych w punktach kontaktu z klientem, w tym przy odprawie i wchodzeniu na pokład w ramach planowanego okresu testowego. Rozwiązanie pilotażowe pozwoli pasażerom samodzielnie używać swoich danych biometrycznych w kluczowych punktach kontaktu z klientem na lotnisku.
Dyrektor Portu lotniczego Perth Kevin Brown powiedział: „Dobra obsługa pasażerów jest dla nas najważniejsza. Dzięki nowym, zautomatyzowanym technologiom możemy zapewnić wysoki poziom obsługi większej liczby pasażerów, co umożliwi rozwój naszego lotniska. Rozwój technologii chmurowej na lotnisku Perth znacznie usprawni proces obsługi pasażerów. Nasze partnerskie linie lotnicze również mogą spodziewać się ciągłego wprowadzania udoskonaleń dzięki zintegrowanej technologii”.
Bruno Spada, wiceprezes działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk w firmie Amadeus, dodał: „Port lotniczy Perth robi duży krok w kierunku zmiany sposobu obsługi pasażerów, wykorzystując najnowsze osiągnięcia technologiczne. Tym, co wyróżnia wizję Portu lotniczego Perth, jest wykorzystanie nowoczesnej technologii w celu zagwarantowania lepszej obsługi pasażerów poprzez automatyzację wszystkich etapów ich podróży, od odprawy po wejście na pokład. Wszystko to jest możliwe dzięki połączeniu rozwiązań ICM i Amadeus. Nie możemy doczekać się korzyści, jakie te technologie przyniosą naszym klientom i ich pasażerom.”
.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty
28 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły nowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi
PLL LOT uruchomiły nowe sezonowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi w północnej…
0 Komentarzy2 Minuty









