Amadeus przejmuje ICM Airport Technics
Firma Amadeus zawarła umowę o przejęciu przedsiębiorstwa ICM Airport Technics, które jest światowym liderem w dziedzinie rozwiązań do automatyzacji obsługi pasażerów i samoobsługowej odprawy bagażu dla lotnisk i linii lotniczych. Kwota transakcji nie została ujawniona.
ICM, z siedzibą w Sydney, kieruje swoją ofertę głównie do klientów z Dalekiego Wschodu i Europy. Od 2009 roku jego produkty pomogły w odprawie ponad 75 milionów sztuk bagażu na całym świecie. ICM jest największym dostawcą jednostek do automatycznej odprawy bagażu (ang. Auto Bag Drop ― ABD), które uzupełniają lub zastępują systemy używane dotychczas na lotniskach. Obsługuje około 25 portów lotniczych, w tym kilka zaliczanych do najważniejszych na świecie. Jest również pionierem stosowania technologii biometrycznych do odprawy bagażu.
Przejęcie ICM wzmocni pozycję firmy Amadeus w tym sektorze i ułatwi jej dalszy rozwój. Inteligentne lotniska ciągle inwestują w zwiększenie przepustowości i wydajności.
Coraz więcej z nich chce współpracować tylko ze strategicznymi dostawcami, którzy mogą zaoferować wszystkie potrzebne produkty i usługi w jednym miejscu. Teraz lotniska będące klientami firmy Amadeus będą mogły rozszerzać i udoskonalać swoje usługi dla pasażerów, zapewniając im bezpieczeństwo i ochronę.
Bruno Spada, szef działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk w firmie Amadeus, powiedział: „Doświadczenia pasażerów w portach lotniczych nie zawsze są dobre. Wielu z nich narzeka na długie kolejki do odprawy bagażu oraz brak koordynacji między różnymi usługami i technologiami. Najkrócej mówiąc, lotniska bardzo potrzebują otwartych rozwiązań samoobsługowych, dzięki którym odprawa pasażerów stanie się prostsza i mniej stresująca. Nasza umowa pozwoli na połączenie możliwości sprzętu i oprogramowania firm Amadeus i ICM, szybsze wprowadzanie nowych opcji samoobsługowych oraz wykorzystanie technologii biometrycznych. Wspólnie zapewnimy pasażerom większy komfort podróży.
ICM to fantastyczna firma, która pod względem kultury idealnie pasuje do Amadeusa.
Nasza fachowa wiedza i oferta produktów dla lotnisk zostanie uzupełniona o takie zasoby ICM, jak wiedza technologiczna i silna orientacja na klienta. Klienci ciągle nam sygnalizują, że potrzebują strategicznych, kompleksowych rozwiązań dostosowanych do coraz większych wymagań związanych z obsługą portów lotniczych. Nie chcą współpracować z wieloma dostawcami jednocześnie, lecz szukają partnerów, którzy zapewnią im wszystkie potrzebne produkty i usługi oparte na najnowszych technologiach w jednym miejscu. Dzięki przejęciu ICM możemy spełnić ich oczekiwania. Jestem przekonany, że teraz będziemy szybciej wprowadzać innowacje. Połączenie zaawansowanej wiedzy technologicznej firm ICM i Amadeus umożliwi nam utworzenie otwartej, innowacyjnej platformy dla portów lotniczych, która w najbliższych latach otworzy przed obiema firmami nowe ścieżki dynamicznego rozwoju”.
Richard Dinkelmann, dyrektor generalny ICM, dodał: „Najlepsze na rynku systemy samoobsługowe i rozwiązania do obsługi pasażerów oferowane przez ICM zostaną połączone z komplementarnymi produktami i globalnym zasięgiem i firmy Amadeus” ― powiedział. Patrzymy w przyszłość z dużym optymizmem, ponieważ obie nasze firmy wyznają podobne wartości, takie jak silna orientacja na innowacje, niezawodność oraz zobowiązanie do zwiększania wydajności lotnisk i bezpieczeństwa pasażerów”.
Luis Maroto, prezes i dyrektor generalny firmy Amadeus, skomentował: „Przejęcie ICM jest kolejnym kamieniem milowym w historii naszego działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk oraz ważnym elementem strategii dywersyfikacji. Umożliwi nam zwiększenie obecności na kluczowych obszarach wzrostu, a także poszerzenie zespołu i oferty produktów, co z kolei zwiększy naszą innowacyjność. Chcemy uprościć złożone procesy obsługi pasażerów i zaoferować portom lotniczym jeszcze lepsze rozwiązania”.
W wyniku przejęcia zespół firmy Amadeus powiększy się o około 150 pracowników ICM. Firma ICM wejdzie w skład działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk i stanie się częścią jednostki ds. klientów z obszarów strategicznego wzrostu. Dzięki biurom w Sydney i Melbourne ICM będzie nadal obecny na lokalnych rynkach blisko swoich klientów.
Amadeus i ICM przewidują finalizację przejęcia na drugi kwartał roku kalendarzowego 2019. Należności z tytułu transakcji zostaną uregulowane gotówką.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2023
Biura podróży – ceny imprez turystycznych droższe niż przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty