Amadeus przejmuje ICM Airport Technics
Firma Amadeus zawarła umowę o przejęciu przedsiębiorstwa ICM Airport Technics, które jest światowym liderem w dziedzinie rozwiązań do automatyzacji obsługi pasażerów i samoobsługowej odprawy bagażu dla lotnisk i linii lotniczych. Kwota transakcji nie została ujawniona.
ICM, z siedzibą w Sydney, kieruje swoją ofertę głównie do klientów z Dalekiego Wschodu i Europy. Od 2009 roku jego produkty pomogły w odprawie ponad 75 milionów sztuk bagażu na całym świecie. ICM jest największym dostawcą jednostek do automatycznej odprawy bagażu (ang. Auto Bag Drop ― ABD), które uzupełniają lub zastępują systemy używane dotychczas na lotniskach. Obsługuje około 25 portów lotniczych, w tym kilka zaliczanych do najważniejszych na świecie. Jest również pionierem stosowania technologii biometrycznych do odprawy bagażu.
Przejęcie ICM wzmocni pozycję firmy Amadeus w tym sektorze i ułatwi jej dalszy rozwój. Inteligentne lotniska ciągle inwestują w zwiększenie przepustowości i wydajności.
Coraz więcej z nich chce współpracować tylko ze strategicznymi dostawcami, którzy mogą zaoferować wszystkie potrzebne produkty i usługi w jednym miejscu. Teraz lotniska będące klientami firmy Amadeus będą mogły rozszerzać i udoskonalać swoje usługi dla pasażerów, zapewniając im bezpieczeństwo i ochronę.
Bruno Spada, szef działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk w firmie Amadeus, powiedział: „Doświadczenia pasażerów w portach lotniczych nie zawsze są dobre. Wielu z nich narzeka na długie kolejki do odprawy bagażu oraz brak koordynacji między różnymi usługami i technologiami. Najkrócej mówiąc, lotniska bardzo potrzebują otwartych rozwiązań samoobsługowych, dzięki którym odprawa pasażerów stanie się prostsza i mniej stresująca. Nasza umowa pozwoli na połączenie możliwości sprzętu i oprogramowania firm Amadeus i ICM, szybsze wprowadzanie nowych opcji samoobsługowych oraz wykorzystanie technologii biometrycznych. Wspólnie zapewnimy pasażerom większy komfort podróży.
ICM to fantastyczna firma, która pod względem kultury idealnie pasuje do Amadeusa.
Nasza fachowa wiedza i oferta produktów dla lotnisk zostanie uzupełniona o takie zasoby ICM, jak wiedza technologiczna i silna orientacja na klienta. Klienci ciągle nam sygnalizują, że potrzebują strategicznych, kompleksowych rozwiązań dostosowanych do coraz większych wymagań związanych z obsługą portów lotniczych. Nie chcą współpracować z wieloma dostawcami jednocześnie, lecz szukają partnerów, którzy zapewnią im wszystkie potrzebne produkty i usługi oparte na najnowszych technologiach w jednym miejscu. Dzięki przejęciu ICM możemy spełnić ich oczekiwania. Jestem przekonany, że teraz będziemy szybciej wprowadzać innowacje. Połączenie zaawansowanej wiedzy technologicznej firm ICM i Amadeus umożliwi nam utworzenie otwartej, innowacyjnej platformy dla portów lotniczych, która w najbliższych latach otworzy przed obiema firmami nowe ścieżki dynamicznego rozwoju”.
Richard Dinkelmann, dyrektor generalny ICM, dodał: „Najlepsze na rynku systemy samoobsługowe i rozwiązania do obsługi pasażerów oferowane przez ICM zostaną połączone z komplementarnymi produktami i globalnym zasięgiem i firmy Amadeus” ― powiedział. Patrzymy w przyszłość z dużym optymizmem, ponieważ obie nasze firmy wyznają podobne wartości, takie jak silna orientacja na innowacje, niezawodność oraz zobowiązanie do zwiększania wydajności lotnisk i bezpieczeństwa pasażerów”.
Luis Maroto, prezes i dyrektor generalny firmy Amadeus, skomentował: „Przejęcie ICM jest kolejnym kamieniem milowym w historii naszego działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk oraz ważnym elementem strategii dywersyfikacji. Umożliwi nam zwiększenie obecności na kluczowych obszarach wzrostu, a także poszerzenie zespołu i oferty produktów, co z kolei zwiększy naszą innowacyjność. Chcemy uprościć złożone procesy obsługi pasażerów i zaoferować portom lotniczym jeszcze lepsze rozwiązania”.
W wyniku przejęcia zespół firmy Amadeus powiększy się o około 150 pracowników ICM. Firma ICM wejdzie w skład działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk i stanie się częścią jednostki ds. klientów z obszarów strategicznego wzrostu. Dzięki biurom w Sydney i Melbourne ICM będzie nadal obecny na lokalnych rynkach blisko swoich klientów.
Amadeus i ICM przewidują finalizację przejęcia na drugi kwartał roku kalendarzowego 2019. Należności z tytułu transakcji zostaną uregulowane gotówką.
POWIĄZANE WPISY
10 października 2024
Travelplanet.pl: rośnie popularność egzotycznych wycieczek. Co piąty turysta wybiera dalekie podróże
Od listopada do kwietnia ponad 50 proc. więcej Polaków niż przed rokiem rezerwuje…
0 Komentarzy4 Minuty
8 października 2024
eSky.pl: Włochy, Hiszpania i Malta na czele najpopularniejszych kierunków na jesienne city breaki
Jesień jest jedną z najlepszych pór roku, by zorganizować city break. Przyjemniejsze,…
0 Komentarzy7 Minuty
8 października 2024
Biura podróży – niskie ceny imprez turystycznych nadal się utrzymują
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
7 października 2024
Polska i Korea w jednym miejscu. KTO zorganizowała workshop dla przedstawicieli branży turystycznej
30 września 2024 roku w warszawskim hotelu InterContinental odbyło się wydarzenie –…
0 Komentarzy1 Minuty
7 października 2024
Łukasz Habaj: kupując Thomasa Cooka nabyliśmy rozpoznawalność marki. Konkurujemy z touroperatorami o tego samego klienta
Kupując Thomasa Cooka po atrakcyjnej cenie eSky nabył rozpoznawalność na rynkach Europy…
0 Komentarzy24 Minuty
3 października 2024
Zmiany w Turystycznym Funduszu Pomocowym. Pożyczki będą zastąpione bezpośrednimi wypłatami
Turystyczny Fundusz Pomocowy (TFP) czeka istotna zmiana. Nowelizacja ustawy zakłada, że…
0 Komentarzy5 Minuty
2 października 2024
Anex Tour przedstawia nowy kierunek w ofercie Emiraty Arabskie
Podczas business brunchu zorganizowanego w Raffles Europejski Warsaw Anex oficjalnie…
0 Komentarzy2 Minuty
1 października 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 znowu w dół
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
1 października 2024
Piotr Chojnowski nowym szefem produktu w Nekera
1 października 2024 roku Piotr Chojnowski objął stanowisko Product Development Director w…
0 Komentarzy2 Minuty