Airbus A320neo już w barwach Lufthansy
Lufthansa razem z Airbusem oraz Pratt & Whitney, producentem silników, świętuje dostawę pierwszego na świecie Airbusa A320neo.
Carsten Spohr, prezes zarządu i dyrektor generalny Lufthansa Group prezes i dyrektor generalny Airbusa Fabrice Brégier, oraz prezes Pratt & Whitney Robert Leduc przywitali 700 gości i przedstawicieli mediów podczas oficjalnej dostawy, która miała miejsce na lotnisku Hamburg-Finkenwerder. Po uroczystym przekazaniu publiczności zaprezentowano dwa samoloty nowego typu. Pierwszy A320neo, o numerze rejestracyjnym D-AINA, jest wykorzystywany w lotach już od stycznia. Natomiast drugi „neo” ma wkrótce uzupełnić flotę samolotów Airbus Lufthansy. Pierwsze doświadczenia z A320neo pokazują wyraźnie, że zakładane oszczędności w zużyciu paliwa na poziomie 15 proc. zostały nie tylko osiągnięte, ale wręcz nieco przekroczone.
Carsten Spohr powiedział: „Europa jest liderem w tej fascynującej branży od pierwszych chwil jej istnienia. Lufthansa i Airbus stworzyły produktywne i oparte na zaufaniu partnerstwo, które trwa już 40 lat. Wspólnie rozwinęliśmy i wprowadziliśmy na rynek wiele innowacji oraz przyczyniliśmy się do sukcesu europejskiej branży lotniczo-kosmicznej. Dzięki nowoczesnym i wydajnym samolotom, takim jak A320neo oraz A350 XWB, wyznaczamy nowe standardy dla naszych pasażerów, a jednocześnie zmniejszamy negatywne skutki dla środowiska oraz, co jest nie mniej ważne, dla osób żyjących w pobliżu lotnisk.”
Samolot A320neo wystartował z terenu Airbusa na lotnisku Hamburg – Finkenwerder jako lot specjalny o numerze LH9918, i udał się do Frankfurtu, zatrzymując się po drodze na krótko na hamburskim lotnisku miejskim Fuhlsbüttel. Samolot został opatrzony specjalnym logo. Na tylnej części kadłuba samolotu Lufthansy znajduje się napis „Pierwszy lot A320neo – Mniej hałasu. Mniej paliwa. Mniej CO2.”
Kolejnym powodem do świętowania jest upłynięcie 40 lat współpracy między Lufthansą a Airbusem. 9 lutego 1976 roku Lufthansa odebrała pierwszy samolot Airbus A300 na lotnisku Hamburg-Finkenwerder. Linie lotnicze działające w ramach Lufthansa Group zamówiły przez 40 lat od Airbusa w sumie 582 samoloty. Lufthansa jest obecnie największym klientem Airbusa i posiada 392 samoloty tego europejskiego producenta, w tym 284 maszyn typu A320 oraz 14 typu A380.
Lufthansa Group zamówiła w sumie 166 samolotów A320neo i A321neo. Zostaną one dostarczone w przeciągu kolejnych lat. 60 spośród nich zostanie dostarczone z nowym silnikiem PW1100G-JM produkcji Pratt & Whitney.
POWIĄZANE WPISY
18 sierpnia 2025
Najbezpieczniejsze tanie linie lotnicze – raport AirAdvisor 2025
AirAdvisor opublikował raport „Global Safety Rankings 2025”, w którym przedstawiono 20…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Nowy system na paryskim lotnisku CDG usprawni przesiadki
Linie lotnicze Air France oraz właściciel lotniska Roissy-Charles de Gaulle (CDG), Groupe…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
PKP Intercity wprowadza apteczki dla zwierząt w Pendolino
PKP Intercity we współpracy z Atelier Wartości, podmiotem ekonomii społecznej z…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów w 2025 roku
Od stycznia do lipca 2025 roku Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów.…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Wizz Air wdraża nowoczesne technologie pokładowe
Linia lotnicza Wizz Air wprowadza do swoich samolotów rozwiązania mające na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
26 sierpnia 2025
Nowa współpraca Ryanaira z Booking Holdings ułatwi podróże po Europie
Ryanair nawiązał strategiczną współpracę z Booking Holdings, właścicielem takich marek…
0 Komentarzy2 Minuty
25 sierpnia 2025
PLL LOT z rekordowym lipcem w historii. Ponad 1,18 mln pasażerów i 15,5 mln km w powietrzu
Polskie Linie Lotnicze LOT podsumowały wyniki operacyjne za lipiec 2025 roku, odnotowując…
0 Komentarzy2 Minuty
21 sierpnia 2025
CPK buduje w Polsce linię dużych prędkości – pociągi do 350 km/h
Centralny Port Komunikacyjny buduje pierwszą w Polsce linię kolei dużych prędkości. Od…
0 Komentarzy1 Minuty
21 sierpnia 2025
EVA Air uruchamia nowe połączenie do Busan w Korei Południowej
Linia lotnicza EVA Air ogłosiła uruchomienie nowego połączenia z do Busan w Korei…
0 Komentarzy1 Minuty
18 sierpnia 2025
Najbezpieczniejsze tanie linie lotnicze – raport AirAdvisor 2025
AirAdvisor opublikował raport „Global Safety Rankings 2025”, w którym przedstawiono 20…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Nowy system na paryskim lotnisku CDG usprawni przesiadki
Linie lotnicze Air France oraz właściciel lotniska Roissy-Charles de Gaulle (CDG), Groupe…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
PKP Intercity wprowadza apteczki dla zwierząt w Pendolino
PKP Intercity we współpracy z Atelier Wartości, podmiotem ekonomii społecznej z…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów w 2025 roku
Od stycznia do lipca 2025 roku Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów.…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Wizz Air wdraża nowoczesne technologie pokładowe
Linia lotnicza Wizz Air wprowadza do swoich samolotów rozwiązania mające na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
26 sierpnia 2025
Nowa współpraca Ryanaira z Booking Holdings ułatwi podróże po Europie
Ryanair nawiązał strategiczną współpracę z Booking Holdings, właścicielem takich marek…
0 Komentarzy2 Minuty
25 sierpnia 2025
PLL LOT z rekordowym lipcem w historii. Ponad 1,18 mln pasażerów i 15,5 mln km w powietrzu
Polskie Linie Lotnicze LOT podsumowały wyniki operacyjne za lipiec 2025 roku, odnotowując…
0 Komentarzy2 Minuty
21 sierpnia 2025
CPK buduje w Polsce linię dużych prędkości – pociągi do 350 km/h
Centralny Port Komunikacyjny buduje pierwszą w Polsce linię kolei dużych prędkości. Od…
0 Komentarzy1 Minuty
21 sierpnia 2025
EVA Air uruchamia nowe połączenie do Busan w Korei Południowej
Linia lotnicza EVA Air ogłosiła uruchomienie nowego połączenia z do Busan w Korei…
0 Komentarzy1 Minuty
18 sierpnia 2025
Najbezpieczniejsze tanie linie lotnicze – raport AirAdvisor 2025
AirAdvisor opublikował raport „Global Safety Rankings 2025”, w którym przedstawiono 20…
0 Komentarzy2 Minuty