Agenci wkurzeni na Sun&Fun
Nowy właściciel biura Sun&Fun, czeska firma Blue Style rozpoczęła wysyłkę nowych umów do dotychczasowych agentów Sun&Fun. Niestety umowy nie zawierają ustalonych przez zarząd Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych w rozmowach z prezesem firmy poprawek.
Co więcej, nowy właściciel, bardzo chętnie przejmuje dotychczasowych agentów, podkreśla ciągłość działalności Sun&Fun, chce by podpisali nowe umowy, ale jednocześnie zastosował wobec nich “opcję zerową”. Polega na tym, że niezależnie od tego, jak wiele rezerwacji do tej pory sprzedawał agent rocznie – piętnaście czy pięćset – w nowej umowie ma przewidzianą taką samą prowizję. Zdenerwowało to najlepszych dotychczasowych agentów Sun&Fun, którzy przez ostatnie lata wypracowali sobie pozycję i odpowiednio wyższą prowizję od reszty.
W piątek, 3 lutego odbęda się kolejne rozmowy zarządu OSAT z prezesem Sun&Fun.
Oto treść komunikatu:
Szanowni Członkowie OSAT
Jak zapewne wiecie dzisiaj Sun&Fun rozpoczął wysyłkę nowych umów agencyjnych. Umowy te były wstępnie omawiane z Zarządem OSAT. Niestety mimo zapewnień Prezesa Sun&Fun nie wszystkie nasze zastrzeżenia do zapisów umowy agencyjnej, co do których podczas spotkania osiągnęliśmy konsensus, zostały uwzględnione.
Prezes Sun&Fun zobowiązał się podczas pierwszego spotkania do ponownego przedstawienia poprawionej umowy i ewentualnie dalszych negocjacji w przypadku pozostawienia niekorzystnych zapisów, a niestety dzisiaj Blue Style Sp. z o.o. rozpoczął wysyłkę dokumentów do agentów nie informując nas o tym i jak zakładamy zrywając tym samym negocjacje z OSATem odnośnie finalnego kształtu umowy agencyjnej.W umowie niestety nadal pozostały zapisy, które nie tylko są dowodem braku partnerskiego podejścia touroperatora wobec agentów. Umowa agencyjna w założeniu jest umową o współpracy, a nie zwykłą zgodą na sprzedaż produktu. Przy takim podejściu niestety trudno jest spodziewać się stabilnego rozwoju nowego touroperatora, wchodzącego na polski rynek pod wykupioną starą marką. Tak więc ani niejasne, a czasami wręcz niebezpieczne z punktu widzenia agentów turystycznych zapisy umowne, ani też znajdujące się w umowie warunki współpracy, nie pozwalają nam rekomendować przedstawionej przez Blue Style Sp. z o.o. działającej pod marką Sun&Fun umowy agencyjnej.
Zwracamy się zatem do Was z prośbą o wstrzymanie się z podpisywaniem umów agencyjnych z Sun&Fun.Z racji tego, że sprawę traktujemy bardzo poważnie, chcemy przez weekend skonsultować się z prawnikiem i w przyszłym tygodniu przesłać Wam konkretne informacje odnośnie spornych zapisów umowy, aby każdy mógł sam ocenić czy warto ją podpisać i jakie niesie to za sobą konsekwencje.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty