Agenci do touroperatorów: weźcie odpowiedzialność prawną
Niemiecka organizacja zrzeszająca agentów turystycznych wystosowała do TUI, Thomasa Cooka, DER Touristik i Schauinsland pismo, w którym pyta, czy sprzedawane przez agentów produkty są właściwie przygotowane pod kątem nowej dyrektywy.
Niemieccy agenci turystyczni zrzeszenie w VUSR (Verband unabhängiger selbstständiger Reisebüros) pytają touroperatorów, czy usługa hotelowa połączona z pakietem plus jest imprezą turystyczną. Organizacja chce ochronić agentów przed konsekwencjami prawnymi nieprawidłowo sprzedawanych usług, stara się więc wyjaśnić kontrowersje wokół niektórych przepisów obowiązującego od 1 lipca prawa. Dużo wątpliwości rodzi sytuacja, w której klient kupuje u agenta nocleg wraz z pakietem rozszerzonym, zawierającym jakąś usługę dodatkową, np. bilety na wydarzenie, usługę spa, czy aperitif.
„Touroperatorzy są zobowiązani dostarczać nam do sprzedaży produkty, które spełniają wszystkie wymogi prawne. Chcielibyśmy potwierdzić, że zrekompensują nam szkody i niedogodności, których możemy zaznać sprzedając niewłaściwie sklasyfikowane produkty” – czytamy w piśmie skierowanym do czołowych niemieckich touroperatorów.
Jak twierdzi VUSR, organizacja jest zaniepokojona tym, jakie mogą być konsekwencje sprzedawania przez agentów produktów niewłaściwie przygotowanych pod kątem prawnym. „Jako agenci turystyczni musimy przestrzegać zapisów umów z touroperatorami, ale nie chcemy postępować wbrew prawu” – twierdzi szefowa VUSR Marija Linnhoff.
Według niej, wątpliwości te mogłyby zostać rozwiane, gdyby agenci otrzymali od touroperatorów pisemną deklarację, zgodnie z którą to organizatorzy biorą wszelką odpowiedzialność prawną wobec klientów za sprzedawane produkty i sposób ich oferowania.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty