Agenci do touroperatorów: weźcie odpowiedzialność prawną
Niemiecka organizacja zrzeszająca agentów turystycznych wystosowała do TUI, Thomasa Cooka, DER Touristik i Schauinsland pismo, w którym pyta, czy sprzedawane przez agentów produkty są właściwie przygotowane pod kątem nowej dyrektywy.
Niemieccy agenci turystyczni zrzeszenie w VUSR (Verband unabhängiger selbstständiger Reisebüros) pytają touroperatorów, czy usługa hotelowa połączona z pakietem plus jest imprezą turystyczną. Organizacja chce ochronić agentów przed konsekwencjami prawnymi nieprawidłowo sprzedawanych usług, stara się więc wyjaśnić kontrowersje wokół niektórych przepisów obowiązującego od 1 lipca prawa. Dużo wątpliwości rodzi sytuacja, w której klient kupuje u agenta nocleg wraz z pakietem rozszerzonym, zawierającym jakąś usługę dodatkową, np. bilety na wydarzenie, usługę spa, czy aperitif.
„Touroperatorzy są zobowiązani dostarczać nam do sprzedaży produkty, które spełniają wszystkie wymogi prawne. Chcielibyśmy potwierdzić, że zrekompensują nam szkody i niedogodności, których możemy zaznać sprzedając niewłaściwie sklasyfikowane produkty” – czytamy w piśmie skierowanym do czołowych niemieckich touroperatorów.
Jak twierdzi VUSR, organizacja jest zaniepokojona tym, jakie mogą być konsekwencje sprzedawania przez agentów produktów niewłaściwie przygotowanych pod kątem prawnym. „Jako agenci turystyczni musimy przestrzegać zapisów umów z touroperatorami, ale nie chcemy postępować wbrew prawu” – twierdzi szefowa VUSR Marija Linnhoff.
Według niej, wątpliwości te mogłyby zostać rozwiane, gdyby agenci otrzymali od touroperatorów pisemną deklarację, zgodnie z którą to organizatorzy biorą wszelką odpowiedzialność prawną wobec klientów za sprzedawane produkty i sposób ich oferowania.
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Biura podróży – duża podaż i mocny złoty przyhamowały wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
11 kwietnia 2024
Rainbow Złotym Partnerem XIV edycji Forum Promocji Turystycznej
W trakcie Forum prezes zarządu Rainbow Tours Maciej Szczechura będzie mówił o kwestiach…
0 Komentarzy11 Minuty
9 kwietnia 2024
Ryanair: nowe zasady współpracy z partnerami. Touroperatorzy nie muszą się martwić o zwrot w razie odwołania lotu
Trwają negocjacje Ryanaira w sprawie współpracy z kolejnymi partnerami branżowymi. Jak…
0 Komentarzy9 Minuty