Śląskie – Mazury – bliskie z natury, czyli jak dwa ROT-y współpracują
W wyniku podpisanego we wrześniu 2021 roku w Lidzbarku Warmińskim listu intencyjnego pomiędzy Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizacją Turystyczną, a Śląską Organizacją Turystyczną, powstało hasło promocyjne Śląskie – Mazury – bliskie z natury. Oba regiony zadeklarowały tym samym współpracę w zakresie promocji turystycznej atrakcji turystycznych województw – śląskiego oraz warmińsko-mazurskiego.
Od początku 2022 roku realizowane są wspólne działania obydwu regionalnych organizacji turystycznych poprzez wzajemną promocję regionalnych portali turystycznych www.mazury.travel i www.slaskie.travel w mediach społecznościowych oraz wydanie wspólnego magazynu LOVE WM/LOVE ŚLĄSKIE, w którym zaprezentowane zostały atrakcje turystyczne obu regionów.
Kolejnym działaniem mającym na celu popularyzację oferty turystycznej obu regionów, był udział w eventach plenerowych. W czerwcu Warmia i Mazury promowały się podczas Festiwalu Górnej Odry, a w sierpniu Śląska Organizacja Turystyczna wraz ze swoimi markami turystycznymi – Beskidami, Śląskiem Cieszyńskim, Jurą Krakowsko – Częstochowską oraz Krainą Górnej Odry zachęcały mieszkańców i turystów odwiedzających Krainę Wielkich Jezior Mazurskich (Giżycko i Mikołajki) do zwiedzania atrakcji turystycznych województwa śląskiego.
Adam Wawoczny, prezes zarządu Śląskiej Organizacji Turystycznej, powiedział: „Targi turystyczne w dotychczasowej formule, czyli organizowane w centrach targowych i targowo- wystawienniczych tracą na swojej popularności, zarówno u odwiedzających, jak
i wśród wystawców. Myślę, że dużo lepszą formą dotarcia z ofertą regionów do klienta indywidualnego są różnego rodzaju imprezy plenerowe odbywające się w miejscach dużej recepcji ludzi. W tym roku wykorzystaliśmy zatem odbywające się po raz 22. Mazury AirShow w Giżycku (w dniach 6-7 sierpnia) oraz długi weekend sierpniowy w Mikołajkach (12-15 sierpnia), które w tym okresie są w swoim szczycie sezonu. Promocja marek turystycznych z województwa śląskiego na Mazurach to nie tylko dotarcie do mieszkańców tamtego regionu, ale przede wszystkim do turystów przybywających tam z całej Polski, to zatem potencjalnie szerszy obszar oddziaływania niż targi tylko w jednym mieście, które odwiedzają głównie mieszkańcy tego miasta.”
W ramach podpisanego porozumienia Regionalne Organizacje Turystyczne współpracują również w zakresie wzbogacania i rozwoju oferty turystycznej regionów, zmierzającej do wydłużania sezonu turystycznego. Taką formą wydłużenia sezonu turystycznego jest turystyka zdrowotna i medyczna.
Obydwa regiony mają w tym względzie ogromy potencjał (śląskie w zakresie specjalistycznych placówek medycznych, zaś Warmia i Mazury w zakresie oferty prozdrowotnej oraz wellness i spa oferowanej przez hotele w okresie po wysokim sezonie).
Jarosław Klimczak, prezes zarządu Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystyczne, podkreślił: „W regionie warmińsko-mazurskim powstają nowe miejscowości uzdrowiskowe wyposażone w najnowocześniejsze technologie do rehabilitacji w ramach turystyki zdrowotnej. W głównych ośrodkach, gdzie zlokalizowane są hotele i obiekty turystyczne tworzone są centra medyczne obsługujące na najwyższym poziomie turnusy prozdrowotne skierowane do turystów krajowych i zagranicznych. Region przygotowuje także specjalną ofertę w zakresie turystyki zdrowotnej skierowaną do mieszkańców województwa śląskiego.”
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Koreańska agencja PR otwiera drzwi na polskim rynku
Przedstawicielstwo Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej…
0 Komentarzy1 Minuty
29 kwietnia 2024
Niższe ceny w hotelach Grupy PHH z Młodzieżową Kartą EURO26
Od kwietnia posiadacze Młodzieżowej Karty EURO26 mogą uzyskać 10 proc. zniżki na noclegi…
0 Komentarzy1 Minuty
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty